Telecom News - נוסעים באגד ומשתמשים ב-WiFi? תקבלו פרסומות וינסו להפיק ממכם כסף

נוסעים באגד ומשתמשים ב-WiFi? תקבלו פרסומות וינסו להפיק ממכם כסף

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> נוסעים באגד ומשתמשים ב-WiFi? תקבלו פרסומות וינסו להפיק ממכם כסף
אגד החלה להשתמש במערכת מונטיזציה (Monetization - הפקת רווחים) של חברת ההזנק הישראלית Yadwire, בתוך מערכת ה-WiFi החופשית, שהיא מספקת לנוסעים במעל לאלף אוטובוסים בעיקר בקווים הבין-עירוניים ברחבי הארץ. 
מאת: אבי וייס, 3.12.14, 10:00YADWIRE LOGO

חשיפה: אמיתי דן, חוקר אבטחת מידע ובעל הטור לאבטחת מידע וטכנולוגיה, שם לב, בעת שהוא נוסע בקווי אגד, שחל שינוי ב-URL, שדרכו הוא גולש בשירות ה-WiFi החופשי של אגד.

חברת אגד נכנסה כבר בשנת 2010 לפרוייקט אספקת חיבורי WiFi לאינטרנט נייד עבור הנוסעים בקווים שלה (בעיקר בקווים הבין-עירוניים) והתקינה בלמעלה מאלף אוטובוסים מודמים ונתבים סלולריים לרשת של פלאפון בהשקעה של מעל למיליון ש"ח.

השירות החינמי הזה מאפשר לנוסעים לנצל את זמנם בגלישה באינטרנט בזמן הנסיעה. אגב, גם לחברות האוטובוסים המתחרות (וגם לרכבת ישראל) יש שירותי WiFi בחלק מהקווים. למשל לחברת מטרופולין יש חיבורים על רשת סלקום. 

כעת, אגד גילתה את הסוד: איך אפשר לעשות כסף מרשת חינמית ולהחזיר את ההשקעה ברשת הזו. קוראים לזה "מונטיזציה" (Monetization = הפקת רווחים). למה באגד גילו זאת רק כעת? כי כנראה הם לא שמעו על הכנסים מהסוג של Mobile Monetization Summit 2014, שבהם, מזה כמה שנים טובות (ביוזמתו של אופיר לייטנר), דנים בשיטות איך לעשות כסף משירותים ניידים חינמיים... 

ספקית השירות לאגד היא חברת Yadwire, שפיתחה מערכת מתקדמת בענן למונטיזציה של רשתות WiFi. השיטה: "מזריקים" למשתמשי הרשת פרסומות, קופונים, ומסרים מכל סוג, שמפרסמים משלמים עליהם כדי שיופיעו על המסך של הגולש. הכוונה היא, שהמסרים הללו יהיו כמה שיותר פרסונליים ובתלות במיקום של הגולש ב-WiFi. לכן, גם נאסף מידע והוא מנותח, לגבי הגולשים, מיקומם והרגלי הגלישה שלהם. את המידע הזה אפשר, כמובן, למכור למפרסמים (הגם שאינו אישי ממש, אלא ניתוחים של נתונים מצטברים מסך המשתמשים ב-WiFi)... 

אם אתם נוסעים באגד ומשמשים ב-WiFi, אל תופתעו אם בקרוב תתחילו לקבל פרסומות של המפלגות השונות, כי הבחירות ממש בפתח והרבה כסף יישפך במסלול הזה: הכסף שלנו>מיסים>מימון מפלגות>מפרסמים.

אגב, הפרסומות יכולות להפיע בכל מסך, לאו דווקא במסך מסוים של הגולש. זה יכול להיות באנר, סרטון וידיאו, Widget שיקפוץ מהצד, כפתור לחיצה, או מסר מושתל ממש בתוך תוכן קיים. שיטת הפרסום נקבעת ע"י המפרסם (ובתלות בתקציב, שהוא מקצה לקמפיין הפרסום הנייד הזה). 

כחלק ממכלול השירותים של השירות, שמציעה Yadwire, היא מאפשרת פרסום ממוקד, שמשתלט על חלקים ממסך המחשב, הטאבלט, או הטלפון הסלולרי של הגולש.

האם ניתן לחסום את זה? שאלה טובה, שהתשובה עליה תינתן במקום אחר. בקצרה: חסימה דורשת הסבר המתאים לגיקים טכנולוגיים. כנראה לא לנוסעים הרגילים, שנוסעים בקווי אגד ומשתמשים ב-WiFi... 

אמיתי דן: "לא ברור עדיין מה מידת המעקב אחר הגולשים, אבל יש כאן מהפכה מעניינת ביחס ליכולת של בתי עסק וגופים לפרסם פרסום ממוקד ומפולח למשתמשי הקצה ברשת האלחוטית החינמית".
WIFI



 
 
Bookmark and Share