Telecom News - האקתון ה-IoT מתקרב ובינתיים נחשפים שני מיזמי IoT מרתקים

האקתון ה-IoT מתקרב ובינתיים נחשפים שני מיזמי IoT מרתקים

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> האקתון ה-IoT מתקרב ובינתיים נחשפים שני מיזמי IoT מרתקים
קהילת ה-IoT הגדולה בעולם נמצאת דווקא בישראל. מפגש הקהילה האחרון חשף את התכניות הקרובות של יזמי הקהילה, לרבות אקסלרטור והאקתון בתפיסה חדשנית והציג 2 מיזמים חדשים (ומצליחים) בעולם ה-IoT.
מאת: אבי וייס, 6.12.14, 19:25סשה טבק

השבוע החולף היה, ללא ספק, השבוע של קהילת ה-IoT (ר"ת: Internet of Things) בישראל. על כנס IoT Israel 2014 נדווח בנפרד. הקהילה הגדולה והתוססת ביותר בישראל היא קהילת IoT, שקמה אך בפברואר 2014, ביוזמתם של סאשה טבק (בתמונה משמאל), ואייל חי (בתמונה מתחת), שמקיימת מפגשים חודשיים ברצף ומשתתפת בהאקתונים ובתחרויות מקומיות ובינלאומיות ליזמים צעירים (וגם לא צעירים).

במפגש האחרון, שהשתתפו בו מעל ל-220 איש, נחשפו גם חברות הזנק חדשות ומרתקות בתחום ה-IoT ועודכנו ההתפתחויות האחרונות בעולם ה-IoT בישראל. מחקרים אחרונים ותחזיות עדכניות מצויים בתחתית הכתבה. 

סאשה טבק: "הקהילה שלנו עברה בחודש החולף את קו ה-1,100 חברים והקהילה ממשיכה לגדול כל חודש. אנו הקהילה הגדולה ביותר בעולם, גם יחסית וגם אבסולוטית, בתחום ה-IoT.

היום (30.11.12) זה המפגש התשיעי של הקהילה. במקביל לנו, יש קהילה מעט יותר ותיקה ולא כזו גדולה, של רובוטיקה, שיש בה אנשים גם מהקהילה הזו, בגלל החפיפה בחלק מתחומי הפעילות. 


במסגרת היוזמה הזו אני ואייל חי מקימים ביחד עם שואיל חיתפים רבים לדרך את ה-Hub הראשון בישראל לתחום ה-IoT והרובוטיקה. זה אקסלרטור ששמו: IOTA LABS Israel - IoT Hub, שפתחנו לו אתר לקהילה, שיש בה כבר מעל ל- 60 יזמים, שנרשמו לקהילה זו

ברבעון ראשון 2015 נקיים האקתון רחב היקף בישראל לעולם ה-IoT, שבו נבחן כלים שונים, לרבות לוחות מחשב לפיתוח, שירותי ענן שונים וכלי פיתוח שונים, ונבחן את הכלים והשירותים הקיימים כבר בשוק ה-IoT ומה היכולות של כל פלטפורמה מול מתחרותיה.

זאת, במסגרת אתגרים, שנציב בפני היזמים, שישתתפו בהאקתון, שאנו מקווים, שיגיעו גם מרחבי העולם וישתמשו בכלים, שנספק להם, שיגיעו (בין היתר) מהחברות הגדולות ביותר בעולם המפתחות פתרונות וכלים חדשים ל-IoT.

בקרוב נחשוף פרטים נוספים על ההאקתון הזה, לרבות לוחות זמנים ואתר הרשמה".  

רונן אריאלי, CTO, חברת BizKit: "אנו מטפלים בבסיסי נתונים, שיכולים להיות כל סוג של נתונים בענן. הפתרון שלנו נקרא ScaleDB והוא בנוי מעל MySQL המקובל בתעשיי, שבה אנו נמצאים.

ל-MySQL יש חסרונות רבים, שאנו פותרים אותם באמצעות ScaleDB, פתרון המתאים לכל ענן בכל סדר גודל ולכל סדר גודל של בסיס נתונים.

היישום של הפתרון החדשני שלנו מאוד פשוט ומהיר כי הוא מגיע כ-Plug-In. הייתרון הגדול של הפתרון הזה הוא היכולת לבצע ניתוחים בזמן אמת של מידע בהיקפים גדולים המגיע מסנסורים של עולם ה-IoT, מידע מסוג של Big-Data, שכיום אין שום כלי לניתוח של שטף הנתונים הללו ממש בזמן אמת".

ז'ק שרון, (בתמונה משז'ק שרוןמאל), סמנכ"ל מכירות ושיווק, SolChip: "אנו פותרים את הבעיה המשמעותית והקשה ביותר של עולם ה-IoT וזה נושא הסולהה. זה למעשה פתרון של 'אנרגיה נקיה'.

אם יהיו בעולם ב-2020 או אפילו ב-2025 כ-50 מיליארד מוצרי IoT המחוברים לרשת האינטרנט העולמית, זה יוביל לדרישה בלתי הגיונית ומטורפת של סוללות מכל הסוגים. שלא לדבר על בעיות הייצור, ההחלפה והמיחזור של הסוללות והנזק הסביבתי שהן יוצרות. 

לכן, אנו באים עם פתרון נקי של שימוש באנרגיית השמש והאור. זה מתאים לכל מצב, גם בחדר שיש בו מעט תאורה. יש לנו 2 מסלולים של פתרונות: צ'יפ העומד בפני עצמו להטמעה בכל מוצר או לוח זעיר סולארי, שהצ'יפ כבר בתוכו. אנו משלבים את הפתרונות לפי צרכי הלקוחות.

היות והפתרון שלנו פועל בחוץ - בשטח וגם בתוך בניינים, פיתחנו 'פתרון כולל' המכיל גם את הלוח, ה-CPU ואת האלחוט, בשטח מאוד זעיר. כך, שכל לקוח, שיש לו מוצר IoT, מחליף בקלות את הסוללה שתכנן בלוח שלנו, שתופס בדיוק את אותו נפח, שמתוכנן לסוללה.

הפתרונות שלנו טובים לכל מטרה ולכל צורך ואכן יש לנו מגוון לקוחות משטחים ומשווקים מגוונים, החל מתחום החקלאות וכלה בערים חכמות. מהרגע שיצאנו לשוק צברנו די מהר כ-40 לקוחות ברחבי העולם, רובם לקוחות גדולים. זכינו במספר רב של פרסים ואותות הצטיינות. כך, שהשם שלנו כבר די מוכר בתעשייה הצעירה הזו.

היתרון הגדול שלנו הוא זמן מחזור החיים של המוצר. המוצר שלנו מחזיק מעמד בין 5 ל-10 שנים תלוי בתצורת היישום. זה פתרון, שאין לו שום מתחרה בשוק. בנוסף, אנו מפתחים כעת פתרון המשלב BLE (בלוטוס' באנרגיה נמוכה), פתרון המתאים לסמארטפונים ולמוצרי קצה נוספים.

הפתרון שלנו עולה כיום כ-5 דולרים ליחידה בהזמנה של כמויות גדולות. המוצר שלנו לא דורש שום תחזוקה וכשהוא גומר את חייו פשוט זורקים אותו ומחליפים בחדש. לפי התכנון שלנו, המחיר של כל יחידה ירד עם הזמן עקב התקדמות המיזעור בפיתח שלנו ועם העלייה בביקוש לפתרון הזה". 
 
גרף תחזית IoT מול מוצרי מיחשוב אחרים המחוברים לאינטרנטעד 2018. על פי BI Intelligence:
IoT



 
 
Bookmark and Share