Telecom News - Beacon Task - Podio זכתה במקום הראשון בהאקתון הראשון ל-iBeacon

Beacon Task - Podio זכתה במקום הראשון בהאקתון הראשון ל-iBeacon

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> Beacon Task - Podio זכתה במקום הראשון בהאקתון הראשון ל-iBeacon
בהאקתון הראשון, שנערך בישראל (ב-Hub של רעננה) לתחום המבטיח והחדשני: iBeacon, הגיעו לגמר 5 קבוצות עם פתרונות מעניינים ומבטיחים. במקום הראשון זכתה קבוצה, שפיתחה מערכת של ניהול מטלות בבית או במשרד באמצעות הסמארטפון. 
מאת: אבי וייס, 19.12.14, 22:00iBeacon Israel Logo

בלעדי: ההאקתון הראשון בישראל לעולם ה-iBeacon התנהל בימים 18-19.12.14 במתחם היזמות Hubanana ברעננה, כפי שחשפנו בהרחבה כאן. לגמר הגיעו 5 קבוצות מפתחים, שהציגו ב"נאום מעלית" את הפיתוח שלהם והדגימו אותו פועל עם Beacon וסמארטפון.  

הפיתוחים שהוצגו (תמונות רבות מהאירוע - כאן):

1. MuSeek: פיצוות ראשוןתחו Location Sound-Track, מערכת המאפשרת לכל אחד לראות מי מהעסקים הקיימים באזור, שבו הוא נמצא, משדר את המוזיקה בטעם שהוא אוהב.

מדובר באפליקציית סמארטפון המשתמשת בכלי Crowd Sourcing, כלי זיהוי מיקום וביקון, כדי לאתר עסקים המשדרים מוזיקת רקע בטעם האהוב על המשתמש, שמחפש עסק או מקום לשבת בו וליהנות מהמוזיקה האהובה עליו. 

2. WeSound. פיתחו מערכת ל-Smart, Local CrwodSource Media Selection. המוזיקה, שאנשים שומעים במקומות ציבוריים וגם במקומות בילוי, היא מוזיקה אקראית או שמישהו (למשל ה-DJ או בעל המקום) החליט, שהוא משמיע אותה באותו מקום.

המהצוות השניטרה: להעביר לידי הנוכחים במקום את יכולת ההשפעה על המוזיקה שתנוגן. מדובר במערכת, שתפעל באופן אוטומטי. השיטה: מתקינים ביקון במקום שבו משודרת מוזיקה. מכשיר הסמארטפון של כל מי שנכנס למקום משדר לביקון את רשימת המוזיקה (Play List) המועדפת על המחזיק במכשיר. הנתונים עולים לענן, מעובדים ומנותחים והמוזיקה פופולרית ביותר בין הנמצאים באותו תא שטח, היא זו שתנוגן במערכת המוזיקה. 

3. iWay. פיתחו מערכת המספקת עוד מידע ללקויי ראייה ובמיוחד לעיוורים לגבי מה קורה ומה יש באזור בו הם נמצאים. מתקינים ביקון בכל מקום בו רוצים לתת מידע לעיוור, כולל אזהרות מפני מכשולים, או תיאור מה יש מלפנים או באותו מקום. המידע משודר לסמארטפון שבידי העיוור בעת שהוא מתקרב לביקון. המערכת מתאימה גם לשידורי מידע בכל מקום בו רוצים לספק מידע תלוי מיקום למי שעובר באותו מקום (למשל בתערוכה, במוזיאון, בתצוגה וכיו"ב). 

4. MishMesh. פיתחו מערהצוות הרביעיכת שהיא, למעשה, פרוטוקול ליצירת קשר בין אנשים ואירועים במרחב הציבורי. עד היום, עסקים קטנים פתחו אתר באינטרנט או פרסמו מודעה כדי שידעו על הפעילויות שלהם. זה טוב בעיקר כדי לתת פרנסה למעצבי אתרים ולמוכרי פרסומות. את הלקוחות הפוטנציאליים צריך למצוא בדרך אחרת, יותר אינטראקטיבית ומיידית. הלקוחות הללו מעניין אותם בעיקר: מי, מה איפה ומתי יש שירות או מכירת מוצר שהם מעוניינים בו. לפי זה הם ייחליטו אם לגשת לספק השירות או המוצר באזור בו הם נמצאים. השיטה: יצירת כרטיסי ביקור דינמיים, שיעבירו לביקונים את המידע המתאים לאותו בעל עסק במיקום המתאים ובעלי הסמארטפונים באזור יקבלו את המידע על המכשיר שלהם וידעו מה קורה סביבם ומתי. 

5. Podio - Beacon Task. פיתחוהצוות החמישי מערכת המבוססת על ביקון המותקן בבית או במשרד, שיש בו רשימת מטלות לאנשים הקיימים באותו אזור. זה יכול להיות למשל רשימת מטלות לילדים בבית, או רשימת מטלות לעובדים במשרד. המערכת מאפשרת לצבור נקודות, לצבור פרסים ולקבל כל תגמול אחר (כולל כספי) עבור ביצוע המטלות הללו. כל מי שבוחר מטלה מרשימת המטלות ומבצע אותה, מסמן באפליקציה שהיא בוצעה ואף מצלם במצלמת הסמארטפון את הביצוע שלה. הצילום והדיווח מועברים למי שהכין את רשימת המטלות הקיימות בביקון, שמאשר שאכן המטלה בוצעה והתגמול מאושר למבצע המטלה. 

בחירת השופטים:
מקום שלישי (בתמונה משמאל): WeSound.מקום שלישי
מקום שני: iWay
מקום ראשון (בתמונה למטה): Beacon Task. 

רשימת השופטים בתחרות:
1. אורן כוכבי, TerraLab VC.
2. מירי אשכנזי, בנק הפועלים. 
3. אורן כהן, NFC ישראל, VeriFone
4. אבי וייס, Telecom News.
5. עידן כץ, Incubit VC.
6. גיל אלגרבלי, Zikit.
7. טל כתרן, TEMA Accelarator. 

עידן מאירמנהל חממת Hubanana (ויזם בפני עצמו, מייסד משותף ומנכ"ל חברת Zikit) (בתמונהעידן מאיר משמאל): "סיימנו היום יום מאוד מיוחד עבורי. בשבילי זו התרגשות לסכם את ההאקתון הראשון שנערך בישראל. 

זו יוזמה שבאה גם בגלל שבמקביל להיותי מנהל Hubanana אני יזם ומנהל סטארטאפ המפתח בעולם ה-iBeacon. חשבתי, שרעננה זה המקום המתאים ליזום האקתון ראשון לטכנולוגיה המבטיחה הזו. רבים נרתמו לסייע לקיום ההאקתון הזה ואני מודה לכולם. זה מרגש לראות, שיש קהילה של מפתחים הרוצה ללמוד את התחום והחלה לעסוק בנושא.

נרשמו להאקתון מאות מועמדים ולאחר סינון השארנו רק את אלה המתאימים לפיתוח בעולם ה-iBeacon, שהוא היה עולם חדש עבור רוב המפתחים. אני בטוח, שכעת כל מי שהתנסה בטכנולוגיה הזו, קיבל בסיס טוב להמשך. ראינו כאן פיתוחים מאוד מעניינים, שמעודדים אותנו ומצביעים על כך, שאנו הולכים בדרך הנכונה. הבחירה בזוכים כאן בהאקתון הייתה קשה, השופטים הגיעו להחלטה בפער קטן מאוד בניקוד בין הקבוצות המתמודדות. 

אני קורא לכל מי שמתעניין בטכנולוגיה להכנס להרשם ולהיות פעיל ב-iBeacon Israel, שעלה לאוויר וירכז את הידע והפעילות של התחום הזה בישראל. 


בתמונה: הצוות שזכה במקום ראשון עם מנהלי Hubanana:
תצלום הזוכים בהאקתון



 
 
Bookmark and Share