Telecom News - שירותי טלפוניה וירטואליים משולבי שירותי אופיס בענן - פתרון חדש לעסקים

שירותי טלפוניה וירטואליים משולבי שירותי אופיס בענן - פתרון חדש לעסקים

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> שירותי טלפוניה וירטואליים משולבי שירותי אופיס בענן - פתרון חדש לעסקים
שירותי טלפוניה וירטואליים משולבי שירותי אופיס בענן - פתרון חדש לעסקים
מאת: מיכאל פנחס, 29.12.14, 10:18מיכאל פנחס
 
השת"פ ההדוק בין מיקרוסופט Lync לאודיוקודס הוליד פתרון תקשורת מלא המתבצע בענן בשם One Box 365. האם שילוב טלפוניה עם אופיס בענן הוא פתרון מומלץ לעסקים?
 
חברת אודיוקודס בשת"פ עם חברת מיקרוסופט החליטה לספק תמיכה מלאה לעסקים קטנים עד בינוניים למערכת Office 365 של מיקרוסופט בשילוב מערכת Lync של מיקרוסופט לטלפוניה. 2 המערכות הללו של מיקרוסופט יכולות לשכון בענן של מיקרוסופט או בכל ענן פרטי, ציבורי או היברידי בכל מקום בעולם. הפתרון החדש של אודיוקודס נקרא One Box 365 והוא למעשה "קופסה מאוחדת" (בדמות שרת), שמספקת את כל הנדרש לתקשורת העסקית בחצר הלקוח.
 
המערכת של אודיוקודס מתאימה לעסקים עד 200 משתמשי קצה וכוללת (בין היתר):
 
א. מערכת UC (ר"ת: Unifies Communications) מלאה המחוברת לענן.

ב. פתרון של מבואה (Gateway) לגישור בין עולם הטלפוניה הישן לעולם הטלפוניה בענן. מאוד מתאים לעסקים, שהחיבור שלהם לטלפוניה מבוסס עדיין על חיבורים ישנים מסוג PRI \ TDM.

ג. מערכת אבטחה מקיפה לתקשורת בשם SBC (ר"ת: Session Border Control) ברמת אבטחה, שניתן למצוא בארגונים גדולים מאוד. מדובר בהגנה על עד 180 שיחות (קול ווידיאו) במקביל.

ד. תמיכה מלאה בטלפוני קצה מכל סוג התומכים ב-Lync, לרבות תמיכה מלאה בקול ווידיאו איכותי (HD) ותמיכה בשיחות ועידה וצ'טים.
 
ה. תמיכה מלאה ב-Lync Server 2013 וב-Microsoft Lync Online בחבילת שירות מאוחדת בענן הכוללת: Lync, אופיס 365, Exchange, SharePoint, IM, Presence, File Transfer/Sharing, Mobile Apps,  אחד טרה אחסון מידע, רשת חברתית עסקית ושיחות ועידה מכל סוג. כל זאת, במחיר של החל מ-5 דולרים למשתמש לחודש (בהתחייבות לשנה למיקרוסופט) בענן של מיקרוסופט בפתרון המתאים לעד 300 משתמשים.

ו. פתרון קל להתקנה, קל מאוד לתפעול והכל במעטפת ניהולית אחת בקופסה אחת במחיר המתאים ל-SMB.
 
הפתרון של מיקרוסופט - אופיס 365 משתלב יפה בכלל מערכות התקשורת בעסק וזו בהחלט חלופה, שרצוי שכל עסק יבחן אותה בהתאם לצרכיו. המעבר לשירותי תקשורת ומחשוב בענן מורידים עלויות ומספקים פתרון מקיף לצרכי כל עסק. בנוסף, מיקרוסופט היא הראשונה (ובינתיים היחידה) מכלל ספקי שירותי הענן הציבוריים הגדולים בעולם (דוגמת אמזון, גוגל, VMware, EMC, Salesforce, DigitalOcean ועוד), שיש לה ענן מקומי בישראל (בחוות העננים של Triple C בפתח תקווה).
 
אגב, למערכות התוכנה בענן של מיקרוסופט יש גם גרסאות לאייפון, כך שניתן לחבר למערכת באופן שקוף עובדים המשתמשים במכשירי הסלולר והטאבלטים של אפל.
 
מול הפתרון המשולב החדש של אודיוקודס ומיקרוסופט, ניתן לבחון כמה פתרונות אחרים הקיימים בשוק דוגמת:
 
א. פתרונות מבית גוגל. הפתרון של גוגל, שקרוי ,Google for Work משלב בין כל פתרונות גוגל בענן לעסקים (לרבות Google Apps) תוך חיבור תקשורת ניידת למערכות הללו בענן. לעסקים, שעברו לשימוש במחשבים ניידים על בסיס מערכת ההפעלה כרומבוקס של גוגל, מדובר בשילוב מאוד מוצלח של יכולות ובמחירים מאוד עממיים.
 
ב. פתרונות בתוכנה (בלבד) של חברת הזנק מבטיחה בשם harmon.ie מלוד, שמספקת מעטפת מלאה של פתרון עסקי שלם באמצעות השימוש בסמארטפונים  \ טאבלטים (וגם מחשבים ניידים) סביב האופיס 365 בענן. הפתרון מספק מעטפת אחת בענן לניהול כל המערכות העסקיות האפשריות ומשולבות תקשורת, הכל בתוכנות (אפליקציות). הפתרון הסלולרי עולה מ-4 דולרים למשתמש בחודש עם התחייבות לשנה. הפתרון מתאים לעסק עד 200 משתמשי קצה, שכולם זמינים ומקושרים (ועובדים) בסמארטפונים או טאבלטים.
 
ג. פתרון Aeonix של תדיראן טלקום, שמופעל בענן של אמזון, עם תקשורת אחודה (UC) לרבות קישוריות עם Lync. מתאים יותר לארגונים בינוניים וגדולים (עד ל-25 אלף משתמשים) וגם לעסקי קטנים עד בינוניים, שיש להם צרכי תקשורת וטלפוניה מורכבים ובכלל זה Call Center גדול וחשוב לצרכי העסק ולקוחותיו.

שורה תחתונה: עסקים קטנים כגדולים יכולים להיכנס ללא היסוס לבחינת פתרונות בענן ולזנוח את הטלפוניה האנלוגית או ההיברידית הישנה (אם עדיין קיימת אצלם) ומערכות התקשורת הישנות, שאינן IP (אם עדיין קיימות אצלם). פתרונות של "תקשורת אחודה" משולבים עם יישומים משרדיים דוגמת אופיס, הם הצורך האמיתי להתנהלות העסקית של רוב העסקים בעולם כמו גם בישראל.
 
ניתן להתנסות בשירותי ענן בסניף אחד צדדי של העסק ובסניף אחר (אם קיים) או בקבוצת עובדים מוגדרת ולבחון האם שירותי הענן מתאימים לעסק וצרכיו אם לאו. ניתן גם להחליף ספקי ענן די בקלות אם רמת השירות של ספק שירותי ענן אינה מספקת. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת השירות היא החלק החשוב ביותר בבחירת ספק שירותי מרכזיה ותקשורת בענן.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, דצמבר 2014.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
טלפוניה בענן
 
 
  



 
 
Bookmark and Share