Telecom News - ענן בינלאומי נוסף מגיע לישראל: הענן של סיסקו יותקן ב-InterSpace

ענן בינלאומי נוסף מגיע לישראל: הענן של סיסקו יותקן ב-InterSpace

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> ענן בינלאומי נוסף מגיע לישראל: הענן של סיסקו יותקן ב-InterSpace
אחרי הצלחת הענן של מיקרוסופט ב-Triple-C שבפתח-תקווה, מגיע לישראל ענן בינלאומי ענק נוסף, של חברת סיסקו. הענן יותקן בחוות שרתים בנתניה. זאת, ביוזמת איציק נוסצקי, מנהל השיווק באינטרוויז'ן, יו"ר, מייסד ובעלים של Interspace
מאת: מערכת Telecom News, 3.1.14, 17:55 
איציק נוסצקי

התחרות בתחום שירותי הענן הציבוריים וההיברידיים עולה מדרגה גם בישראל. ענן נוסף, הפעם של סיסקו, יותקן בנתניה בחוות השרתים של אינטרוויז'ן, חברת בת של InterSpace. במאמר זה להלן מסביר אציק נוסצקי (בתמונה משמאל) את השיקולים, שהובילו אותו להחליט להקים ענן של סיסקו, שיספק מכלול שירותי ענן, שאין כיום (פיזית) בישראל, עם אבטחה ושרידות ברמה שסיסקו יודעת לספק. 

מחשוב ענן וחוות השרתים הוירטואלית

המעבר למחשוב ענן והשכלולים הטכנולוגיים, שנובעים מכך, משנים את פני חוות השרתים בעולם. בין אם זו הגדלת הצפיפות בחוות השרתים וניהול אנרגיה חכם ובין אם זה המעבר לניהול מודולרי ומשולב של רשת תקשורת שרתים ואחסון במודל ענן.

לפי מחקר של סיסקו, עד 2018 יוקצו 78% מהמשאבים בחוות השרתים בעולם לטובת שירותי ענן.

משאבי חוות השרתים בעולם יגדלו בקצב מואץ של 14% בשנה כאשר החלק היחסי המוקצה לטובת שירותי ענן ילך ויגבר. בשנים אלו ילכו שירותי חוות השרתים המסורתיים ויקטנו בקצב של 2% בשנה, בעוד קצב התפתחות שירותי מחשוב ענן בחוות השרתים יגדלו בקצב של 24% לשנה.

כתוצאה מכך, כח המחשוב בחוות השרתים צפוי להכפיל את עצמו עבור כל השירותים בעוד החלק היחסי של שירותי מחשוב ענן משלש את עצמו באותו הזמן, כפי שניתן לראות בציור הבא.

cloud future

שירותי מחשוב ענן ציבורי יגדלו בקצב גבוה יותר מהענן הפרטי ויגדילו את חלקם ב-2018 בסך שירותי הענן מ-22% ל-31%, כאשר שיעור הצמיחה השנתי יהיה 33%. החלק היחסי של שירותי "תוכנה כשירות" (SaaS) צפוי לגדול מ-41% ל-59%. זאת, על חשבון שירותי תשתית כשירות - IaaS 28% ופלטפורמה כשירות - PaaS 13%.

תעבורת הרשת לכל שירותי הענן תגדל ב-23% שנתי ותגיע לסך של 78% מכל תעבורת חוות השרתים ב-2018.

עוצמת המחשוב תגדל ב-50% לכל שרת פיזי, מה שימתן את הגידול בכמות השרתים.

הגידול המשמעותי ביותר בשירותי הענן יהיה בתחום אחסון בענן הציבורי ובמיוחד בשימוש של סמארטפונים ומחשבים ניידים אחרים. בתחום זה צפוי גידול מרשים של 450%.

האתגר וההזדמנות

בשנים הקרובות אנו צפויים לגידול משמעותי בתעבורת נתונים מחוות השרתים בעולם ובמיוחד בכל הקשור לשירותי מחשוב ענן. האתגר וההזדמנות מונחים לפתחן של החברות, שישכילו להתחדש בחוות שרתים וירטואליות, שמממשות פתרונות המאפשרים את הגידול המהיר, היעיל והגמיש של שירותי ענן. זאת, באמצעות אימוץ של ציוד ואפליקציות המאפשרות נגישות לאפליקציות בכל מקום ובכל זמן ברשת האינטרנט.

אינטרספייס (InterSpace) מאמינה בפיתוח תשתיות מחשוב ענן בישראל, ובתפישת חוות השרתים הוירטואליות. לכן, אינטרספייס בחרה בפתרון המחשוב המאוחד (Unified Computing) החדשני של סיסקו, שמאפשר את המעבר לחוות שרתים וירטואלית ובמיוחד את האינטגרציה המלאה עם מערכות ענן אצל בית הלקוח וגם עם מרכזי מחשוב ענן בעולם, בצורה שקופה וניידת. זאת, תוך שילוב בין שירותי ענן פרטיים וציבוריים (InterCloud).

מאת: איציק נוסצקי, ינואר 2015.
יו"ר, מייסד ובעלים Interspace

INTERSPACE
 
חוות שרתי ענן



 
 
Bookmark and Share