Telecom News - למה צריך 35 ימי עבודה כדי לבדוק טופס אחד פשוט במשרד התקשורת?

למה צריך 35 ימי עבודה כדי לבדוק טופס אחד פשוט במשרד התקשורת?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> למה צריך 35 ימי עבודה כדי לבדוק טופס אחד פשוט במשרד התקשורת?
למי שלא בקי כיצד מתנהלת מערכת אישורי הייבוא של ציוד תקשורת בעולם הנייד (סלולר ואלחוט) בישראל, נחשוף כאן, שהעסק הזה ממשיך להתנהל במחשכים עם טרטור היבואנים במשך חודשים, רק כדי לקבל חותמת למכס כדי לייבא ציוד נייד מכל סוג.
מאת: אבי וייס, 1.2.15, 18:50נתי שוברט

בעקבות החשיפות שלנו (למשל כאן וכאן) וגם של עיתונים אחרים (דוגמת גלובס - כאן) בתחילת 2014, על הטרטור, שעובר כל יבואן, שרוצה לייבא ציוד כלשהו לתחום הנייד, תחום השייך ליחידה של אישורי הייבוא המצויה באגף הספקטרום במשרד התקשורת (בראשותו של סמנכ"ל בכיר נתי שוברט, בתמונה משמאל), היינו בטוחים, שלאחר כשנה, העניין הזה נפתר.

אולם, להפתעתנו יבואנים, שהתקשרו אלי דיווחו, שלא רק שהעניין הזה לא נפתר, הוא נהיה הרבה יותר גרוע. זאת, בנוסף למעשים בלתי הגיוניים ולא חוקיים שנעשו לאחרונה במשרד התקשורת - אגף הספקטרום, דוגמת איסור ייבוא ציוד רשת ביתי לישראל, כפי שחשפנו כאן. לדבריהם, במשרד התקשורת לא מוכנים כעת להשיב ליבואנים תשובה, שום תשובה, אפילו אם זה יהיה כן או לא.

לכן, היבואנים חייבים להחזיק את הציוד במחסני המכס בעלויות איחסון וביטוח גבוהות, ציוד שאולי לא יאושר היבוא שלו, או שהסיווג שלו ישתנה - מה שישנה את רמת המכס על הציוד ויכול להפוך את הייבוא הזה ללא כדאי כלכלית. שלא לדבר על ההמתנה של לקוחות הקצה, ששילמו על הציוד ליבואן וממתינים לו, בלי ידעת כמה זמן ימתינו.

לדברי היבואנים, משרד התקשורת אף הגדיל לעשות והעלה את מועד מתן תשובה כלשהי ליבואן מ-10 ימים ל-35 יום (35 ימי עבודה, שהם מעל ל-40 יום בפועל).

היבואנים ציינו באזני, שהטיפול באגף הספקטרום גובל ממש בהתעללות ובהפקרות, לעומת אגף אחר באותו משרד תקשורת בדיוק, אגף העוסק באישורי ייבוא של ציוד תקשורת קווית (תחום ציוד קצה, באגף הנדסה ורישוי, בראשותו של סמנכ"ל בכיר חיים גרון), ממנו הם מקבלים אישורי ייבוא תוך 2 עד 3 ימי עבודה ולעיתים אף באותו היום, אם זו בקשה לייבוא דחוף. בנוסף, ליחידת תחום ציוד קצה (קווי) יש שעות קבלת קהל, יש שעות מענה טלפוני לבירורים, עם רשימת טלפונים ברורה של בעלי התפקידים בתחום. 

לעומת זאת, באגף הספקטרום אין כלל טיפול בייבוא דחוף והצרכים של ציבור הלקוחות, שמצפים ומחכים לציוד שרכשו, בכלל לא מעניינים איש באגף הזה. גם אין שם שעות קבלה (בכלל), אין מוקד מענה טלפוני, אין כתובת לפניות ושמות של העוסקים בתחום למענה, פשוט כלום. אטימות מוחלטת

לכן פניתי למשרד התקשורת ושאלתי:
"על פי טופס היבוא לציוד סלולרי (כאן) כתוב בו כך: לכל פניה תינתן תשובה עניינית/תשובת ביניים תוך 35 ימי עבודה.
הכיצד בעידן בו כל יום יוצא דגם סלולרי חדש וציוד WiFi חדש, צריך להמתין 35 ימי עבודה לבדיקת טופס?
הרי זו פעולה מנהלית, שלא אמורה לקחת יותר מ-10 דקות, למי שמיומן ומכיר את הטפסים, שמצרפים היבואנים לבקשות מהסוג הזה!
מה קורה באגף הספקטרום, שצריך להמתין 35 ימי עבודה לבדיקת טופס אחד??"

להפתעתי, קיבלתי את התשובה הבאה ממשרד התקשורת: "להזכירך, יבוא ציוד סלולארי פטור מאז אוקטובר 2012 מאישור סוג. על כן, אין צורך להגיש בקשה כפי שטענת".

היות ולא הצלחתי להבין את התשובה המתוחכמת הזו, השבתי ושאלתי שוב: "לא זה מה ששאלתי, אני יודע שיש פטור מאישור סוג לסלולר, מה זה בכלל קשור לשאלה שלי?.
אני שאלתי על ייבוא ציוד סלולר ואלחוט לפי הטופס ששלחתי לכם, ללינק אליו קישרתי מהאתר שלכם. זה מה שהיבואנים נדרשים למלארק על זה שאלתי. אודה להתייחסות לשאלה".

תגובה לא קיבלתי. אם אקבל - אעדכן. (אל דאגה, לא אקבל תגובה. די ברור למה).

כך, כל תחום הספקטרום ממשיך להתנהל במחשכים, ללא כל התחשבות בצרכי השוק והצרכנים, תוך אי קיום הבטחה מפורשת של המנכ"ל (כאן), למחשב את התחום ולהפוך אותו לשקוף, עם שפע של תירוצים מוזרים למה זה לא קרה ולא קורה עד עצם היום הזה
 



 
 
Bookmark and Share