Telecom News - מאות מבקשים להשתתף בקורס ראשון מסוגו לכתיבת ערכים במיזם "ויקי מילון"

מאות מבקשים להשתתף בקורס ראשון מסוגו לכתיבת ערכים במיזם "ויקי מילון"

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> מאות מבקשים להשתתף בקורס ראשון מסוגו לכתיבת ערכים במיזם "ויקי מילון"
מאות מבקשים להשתתף בקורס ראשון מסוגו לכתיבת ערכים במיזם "ויקי מילון"
מאת: מערכת Telecom News,  19.1.15, 17:10מילון

החודש יצא לדרך מחזור ראשון של הקורס הראשון בעולם להכשרת מתנדבים לכתיבת ערכים במיזם ויקימילון ביזמת עמותת ויקימדיה ישראל ומערך ההשתלמויות של האקדמיה ללשון העברית.

ויקימילון הוא חלק מתנועת ויקימדיה, שמפעילה בין היתר את ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית, ומטרתו ליצור מילון חופשי שיתופי ומהימן. בסוף החודש (ינואר 2015) ייפתח קורס ההכשרה הראשון בכתיבת ערכי מילון, ובסופו תוכשר נבחרת של כותבים מתנדבים חדשים במיזם המילון החופשי.

המילון בגרסתו העברית מונה כיום כ-16,000 ערכים ומילים ואת כולו כתבו מתנדבים. במיזם הרב-לשוני המקביל בשפה האנגלית ישנם כיום כמעט 4 מיליון ערכים, שמקורם במילים בכ-1400 שפות שונות.

בעקבות הקול הקורא, שפרסמו ויקימדיה והאקדמיה, נרשמו עד-כה מאות מתעניינים המבקשים להשתתף בקורס, כולם בלשנים חובבים ואוהבי השפה העברית. רק 16 מתוכם יעמדו בתהליך המיון ויצטרפו לקורס הייחודי, שייערך במימון של ויקימדיה ישראל והאקדמיה ללשון (המשתתפים יתבקשו לשלם סכום סמלי כדמי רצינות).

בקורס הם ייחשפו למגוון סוגיות בכתיבת ערכים מילוניים בלשון העברית, זכויות יוצרים, ידע חופשי, קהילות וירטואליות ועוד. בקורס ייערכו סדנאות תרגול לכתיבת ערכים ותינתן הדרכה לרכישת מיומנויות כתיבה בפלטפורמת מדיה ויקי, התשתית המשמשת לכתיבה במיזמי התוכן החופשי של ויקימדיה. את התכנים יעבירו מנחים מן האקדמיה ללשון העברית ועורכי מיזם ויקימילון הוותיקים.

הקורס ייחתם בחודש אפריל 2015 באירוע סיום בבית האקדמיה ללשון העברית בקריית האוניברסיטה בגבעת רם בירושלים. באירוע יהיו הרצאות בתחום המילונות וייערך דיון בהשתתפות מילונאים ובלשנים ידועים בתחום.

מיכל לסטר, מנכ"לית עמותת ויקימדיה ישראל: "כמו אחותו הגדולה ויקיפדיה, ויקימילון הוא מיזם חשוב מאין כמוהו להנגשת השפה העברית לכל מי שמתעניין בה. אנו גאים בתנועת ויקימדיה ומבקשים להדגיש, שלצד האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה, פועלים עוד מיזמים חופשיים רבים, דוגמת ויקישיתוף – מיזם התמונות החופשי וכן ויקימילון. אנחנו שמחים עם האקדמיה ללשון העברית לקיים לראשונה בעולם הכשרה מקצועית לשם הרחבתו למען הנגשת ידע חופשי ואמין לכלל הציבור".

ד"ר אורלי אלבק, מרכזת מערך ההשתלמויות של האקדמיה ללשון העברית: "כפי שהעיד גדול המילונאים העבריים אליעזר בן-יהודה, שהשבוע צוין יום הולדתו, מלאכת כתיבת מילון היא מלאכה קשה מאין כמותה. במבוא למילונו הוא כתב: 'בימים ההם עוד לא היה לי מושג ברור מה מלאכה כזו דורשת מבעליה, לא חשבתי כמה זמן וכמה עבודה קשה ידרש ממני. וטוב הדבר שכך קרה, שלא ידעתי בתחלה מה אני נוטל עלי, כי אין ספק בדבר, שאלמלא ראיתי אז מה העבודה הזאת, כמה היא גדולה ורחבה וכמה היא קשה, ודאי שלא הייתי מוצא את לבבי להתחיל בה'. משיודעים אנו את גודל המשימה, מצאנו לנכון לשתף פעולה עם עמותת ויקימדיה בישראל כדי להקים קהיליית כותבי ערכים מוכשרים ומיומנים שיוכלו לאתגר החשוב".

הקורס הוא פרי של שיתוף פעולה בין מערך ההשתלמויות של האקדמיה ללשון העברית, שמופקדת על חקר הלשון העברית ועל הכוונת התפתחותה, ובין עמותת ויקימדיה ישראל, שפועלת לקידום הידע וההשכלה בישראל באמצעות איסופם, יצירתם והפצתם של תכנים חופשיים. במסגרת פעילותה העמותה תומכת במיזם ויקיפדיה ובמיזמי ויקימדיה נוספים.

מילונים



 
 
Bookmark and Share