Telecom News - האם קיום של חנות וירטואלית מסמל את מעבר הקניונים לרשת האינטרנט?

האם קיום של חנות וירטואלית מסמל את מעבר הקניונים לרשת האינטרנט?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> האם קיום של חנות וירטואלית מסמל את מעבר הקניונים לרשת האינטרנט?
האם קיום של חנות וירטואלית מסמל את מעבר הקניונים לרשת האינטרנט?
מאת: מערכת Telecom News, 22.1.15, 18:00חנות וירטואלית

חנות וירטואלית באינטרנט מאפשרת לבצע את הקניות בנוחות ובפשטות מבלי לעמוד בתור וגם מאפשרת לאנשים עסוקים לבצע את הקניות בשעת לילה מאוחרת מבלי לזוז מהכיסא. זה הכיוון אליו הולך הדור הצעיר.

אחת השאלות, שרבים מבעלי חנויות שואלים את עצמם היא: מה יעלה בגורל החנות שלהם כאשר כיום נהוג לראות יותר ויותר חנויות וירטואליות באינטרנט. אם פעם אנשים היו חייבים להגיע פיזית לחנות, הרי כיום חנות וירטואלית באינטרנט מאפשרת לבצע את הקניות בנוחות ובפשטות מבלי לעמוד בתור וגם מאפשרת לאנשים עסוקים לבצע את הקניות בשעת לילה מאוחרת מבלי לזוז מהכיסא. לדאגה של בעלי החנויות הפיזיות יש בסיס.

קיומה של חנות וירטואלית, חנות לכל דבר המאפשרת לרכוש מוצרים בצורה מאובטחת כאשר המוצר מגיע ישירות לבית הלקוח, הולך והופך את האינטרנט למקום מועדף לרכישת מוצרים. אמנם, אנשים עדיין רוכשים מוצרים בדרך הישנה של ביקור בחנויות פיזיות, אך יותר ויותר צרכנים, במיוחד צעירים, עוברים לרכישת מוצרים ברשת המאפשרת להם לחסוך זמן רב. לכן, רצוי לפתוח חנות וירטואלית, ורצוי שבעלי חנויות פיזיות יעשו זאת גם כן, ובשלב ראשון ניתן לפחות אותה כחנות המקבילה לחנות הפיזית. יש להדגיש, שבדיוק כפי שבעת ההקמה של חנות רגילה שמים דגש על העיצוב שלה, כך גם בחנות באינטרנט. על מנת לעקוף את המתחרים חשוב מאד לשים דגש על נושא העיצוב ולדאוג לאתר מרהיב, שיגרום לאנשים להיכנס ולרכוש מוצרים.

אם פתיחתו של הקניון הראשון בארץ סחפה ציבור שלם וגרמה לו לחפש אחר מוצרים שונים בחלל הקניון, הרי כיום היציאה לקניות מחוץ לבית מסמלת עבור רבים טרחה רבה. אם פתיחתו של הקניון אי שם בשנות ה-80 סימלה עבור רבים את ראשיתה של תרבות הצריכה בחללים גדולים, הרי כיום, כאשר העולם הפך לכפר גלובלי, ניתן ליהנות מחוויית הקנייה בבית ללא צורך לצאת החוצה.  

היתרונות הגלומים בחנות וירטואלית:

לא רק הלקוחות נהנים מחוויית הקנייה באינטרנט אלא גם המוכרים. אם בחנות רגילה מדובר על תשלומי ארנונה, שכר דירה וכד' הרי בחנות באינטרנט התשלומים קטנים בהרבה בהשוואה לחנות רגילה. כמו כן, בחנות רגילה יש בדרך כלל צורך לשכור את שירותיהם של עובדים ואילו בחנות באינטרנט אין צורך לעשות זאת, מה שמוביל להוזלה משמעותית בעלויות.

אם חשוב יתרון העיצוב, הרי יתרון מרכזי הוא הזמן:
אם בחנות רגילה יש זמני פתיחה וסגירה והלקוח צריך לחשב את הזמן המתאים ביותר למשל על מנת לא להגיע אליה בשעות הפקקים, הרי בחנות באינטרנט אין צורך לעשות זאת, אלא פשוט אפשר להיכנס לחנות בכל זמן נתון.

אם בחנות רגילה יש צורך לפגוש במוכרים המנסים לשכנע לרכוש מוצרים, הרי חנות וירטואלית מאפשרת לאנשים בלחיצה פשוטה על הכפתור לרכוש סוגים שונים של מוצרים לפי טעמם.

אחד הדברים החשובים ביותר כיום הוא לבצע השוואת מחירים. נכון, גם בעת ההגעה לחנות רגילה יש חשיבות רבה לעשות זאת, היות ומדובר בחסכון משמעותי בכסף, אך זה די מסובך להיכנס לחנויות רבות ולרשום מחירים. אולם, באינטרנט זה מהיר וקל להפליא, גם בסיוע אתרים רבים להשוואות מחירים.

העידן המודרני של הכפר הגלובלי מסמל יותר מכל את המעבר ההולך וגדל מחנויות פיזיות לחנויות וירטואליות, ורצוי שבעלי חנויות פיזיות יקחו זאת בחשבון. דור הפייסבוק, הטוויטר והווטסאפ מתחבר יותר ויותר לחנויות ברשת בה הוא "חי".
  חנות וירטואלית



 
 
Bookmark and Share