Telecom News - כלי וידיאו בענן מככבים בפסטיבל הסרטים בברלין

כלי וידיאו בענן מככבים בפסטיבל הסרטים בברלין

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> כלי וידיאו בענן מככבים בפסטיבל הסרטים בברלין
כלי וידיאו בענן מככבים בפסטיבל הסרטים בברלין
מאת: חיים חביב, 9.2.15, 22:454K

פתרון טכנולוגי מתקדם מאפשר הזרמה מהירה של סרטי קולנוע בנפח גדול, לרבות הקרנות דיגיטליות ראשונות ברזולוציה של 4K של סרטים אייקוניים.

חברת Aspera מקליפורניה, שנרכשה ע"י יבמ, מספקת שירותי הזרמת וידיאו לפסטיבל הסרטים ה-65 הנערך בימים אלה בברלין. כ-300 אלף צופים מכל העולם ייצפו בכ-400 סרטים, שיוקרנו בפסטיבל, לרבות הקרנות דיגיטליות ראשונות ברזולוציה של 4K של סרטים אייקוניים דוגמת "גולדפינגר" (1964) ו"בדם קר" (1967). רזולוציה של 4K דורשת הזרמת כמויות נתונים גדולות המתאפשרת הודות לפלטפורמת Aspera של IBM.

הפתרון הטכנולוגי של החברה מאפשר להעביר קבצי סרטים באורך מלא במהירות גבוהה, ישירות מהאולפנים המשתתפים בפסטיבל אל מרכז הנתונים בברלין. גודל קובץ אופייני של סרט באורך מלא ברזולוציה גבוהה עומד על כ-250 גיגה-בייט והצורך בשיתוף קבצים כאלה בין אתרים ברחבי העולם יוצר דרישה למהירויות גבוהות, אמינות משופרת וניהול שקוף של זרימת התוכן הדיגיטלי. המערכת מאפשרת לעשות שימוש מלא בתשתיות רשתות סיב אופטי בקצבים של 10 גיגה-בייט לקבלת קבצי סרטים ללא תלות במרחק.

בשנים קודמות השתמש הפסטיבל במגוון שיטות להעברת קבצים, לרבות העברה פיזית של מדיה אופטית או מגנטית ופרוטוקול העברת קבצים FTP. כל אלה מאופיינים באיטיות, מחיר גבוה וקושי ניהולי. הבחירה ב-Aspera Share כפרוטוקול תקני של הפסטיבל ליישומי העברת קבצי סרטים מאפשר עתה לרכז ולנהל ביעילות את תכני הסרטים המוקרנים. בנוסף, משתמש הפסטיבל בקונסולת השליטה של Aspera לניהול בזמן אמת במשימות העברת הקבצים, בעוד שרת החיבור שלAspera  מאפשר למספר גדול של משתתפים להחליף ביניהם קבצים על גבי רשת רחבה.

Aspera מפתחת טכנולוגיה להעברה מהירה ומאובטחת של קבצי נתונים גדולים במיוחד ברחבי העולם. הטכנולוגיה, שמוגנת בפטנט, מתגברת על צווארי הבקבוק האופייניים לרשתות תקשורת רחבות ומתאימה עצמה במיוחד לטיפול בקבצי ענק, דוגמת וידיאו בהפרדה גבוהה או קבצי מחקר מדעי ולהעברתם המאובטחת למרחקים גדולים.

וידאו



 
 
Bookmark and Share