Telecom News - אפליקציית Parko מישראל זכתה בקטגוריית החניה במדד של חב' מסטרקארד

אפליקציית Parko מישראל זכתה בקטגוריית החניה במדד של חב' מסטרקארד

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> אפליקציית Parko מישראל זכתה בקטגוריית החניה במדד של חב' מסטרקארד
אפליקציית Parko הישראלית זכתה בקטגוריית החניה במדד של חברת מסטרקארד
מאת: מערכת Telecom News, 26.2.15, 15:45אפליקציות
 
מאסטר קארד פרסמה את רשימת אפליקציות הקניות הסלולריות המובילות של אירופה ב-19 קטגוריות קמעונאיות. המדד חושף גם את הדרכים השונות בהן אנשים מאמצים את הטכנולוגיה הסלולרית כאשר הם מבצעים קניות מכל מקום.
 
מסטרקארד הכריזה היום על ״מדד האפליקציות הסלולריות המובילות״, מדד אירופאי ייחודי של אפליקציות קניה סלולריות. המדד לא רק מציג את אפליקציות הקניה הטובות ביותר ב-36 מדינות אירופיות, אלא גם חושף את הדרכים השונות שבהן אנשים מאמצים את הטכנולוגיה הסלולרית כאשר הם מבצעים קניות מכל מקום.
 
הסקר חוצה המגזרים, שמזהה את אפליקציות הקניה הטובות ביותר ב-19 קטגוריות קמעונאיות וחושף מגמות מרכזיות בתעשייה, שופך אור על השינויים בהרגליהם של הקונים ומפתחי האפליקציות והאינטראקציה שלהם עם הקמעונאים.
 
רשימת הקטגוריות:
קמעונאים מרובים, שירותים אישיים, מוניות, דיור, אלקטרוניקה ומולטימדיה, מתנות והפתעות, כרטיסי טיסה, משלוחי מזון, שונות, תחבורה, נופש, חניה, הוצאה לאור, מכרזים מקוונים ולוחות דרושים, כרטיסים להופעות, מכוניות ואופנועים, קוסמטיקה, מוצרי מכולת, הלבשה ואופנה.
 
תוצאותיו של המדד מראות, שאפליקציות הקניה הטובות ביותר מגיעות מ-2 שווקים באירופה - בריטניה וגרמניה. מתוך 19 אפליקציות הקניה הטובות ביותר, 5 הגיעו מבריטניה, 5 הגיעו מגרמניה ו-2 מטורקיה. האפליקציות מבריטניה ומגרמניה בולטות לא רק במונחים של איכות האפליקציות עצמן, אלא גם בכמות, כאשר בשתיהן אפשר למצוא למעלה מ-70 אפליקציות קניה זמינות. המספר הממוצע של אפליקציות קניה באירופה עפ"י מדינה עמד על 30.
 
האפליקציות המובילות על פי מסטרקארד 2015

Argos – בריטניה – קמעונאים מרובים
BlaBlaCar – צרפת – שירותצים אישיים
BiTaksi – טורקיה – מוניות
Pamediakopes.gr - יוון – נופש
Parko – חניה - ישראל
Booking.com Hotel Reservations Worldwide & Hotel Deals – הולנד – דיור
Conrad - גרמניה – אלקטרוניקה ומולטימדיה
Chocogreets – שוויץ – מתנות והפתעות
easyJet – בריטניה – כרטיסי טיסה
Lieferheld – גרמניה – משלוח מזון
Mothercare – בריטניה- שונות
oBilet – טורקיה – תחבורה
Nexto Reader – פולין – הוצאה לאור
Shpock – גרמניה - מכרזים מקונים ולוחות דרושים
Spotlime – איטליה – כרטיסים להופעות
Sixt Rent a Car – גרמניה – מכוניות ואופנועים
The Body Shop – בריטניה – קוסמטיקה
Tesco – בריטניה – מוצרי מכולת
Zalando – גרמניה – הלבשה ואופנה
 
המדד של מסטרקארד הראה עוד, שנכון להיום, קמעונאים ומפתחי אפליקציות אירופאים מתעניינים ביותר ב-7 קטגוריות קמעונאיות ואלן מהוות כ-65% מכלל האפליקציות:

משלוחי מזון,
מוניות,
כרטיסים לתחבורה ציבורית (רכבת, מערכות הסעה, אוטובוסים וכדומה),
הוצאה לאור (ספרים, מגזינים וכדומה),
דיור,
שירותי חניה,
בידור (קולנוע, תיאטרון, פסטיבלים, אירועי ספורט ועוד).
 
נוף התשלומים
 
כרטיסי תשלום הם אמצעי התשלום הפופולרי ביותר בקרב בעלי אפליקציות ומפתחים, ובהפרש ניכר:
 
52% מכל אפליקציות הקניות מציעות אפשרות תשלום כזו.
 
תשלום במזומן בעת קבלת המוצר עדיין תופס נתח משמעותי וזמין ב-36% מכלל אפליקציות הקניות.
 
ארנקים אלקטרוניים צוברים מומנטום במהירות וניתן למצוא אותם כעת ב-24% מהאפליקציות הטובות ביותר.
 
בקרב רשימת המועמדים הסופיים מתוך כלל מאגר הבסיס, התשלומים המקוונים בכרטיס והארנקים המקוונים מייצגים שיעור גבוה יותר משמעותית: 82% ו-39%, בהתאמה.
 
חושבים מחוץ לקופסה?
 
בנוסף לאפליקציות, שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר, היו עוד כמה שבלטו לעומת המתחרים. אלו כללו מספר אפליקציות, שלקחו רעיונות יוצאי דופן והפכו אותם למציאות. לדוגמה: איפשרו לבצע הזמנה מוקדמת של חטיפים במהלך אירועים, לזהות ולרכוש פריטי לבוש, שלבשו שחקנים, שהופיעו בטלוויזיה או לשלם תמורת טעינה של מכונית חשמלית תוך כדי נסיעה. כך, אלה שתמיד רצו להזמין גז טבעי, מספר רב של בקבוקי מים או אפילו לארגן מראש טקס דתי, שתמורתו ישלמו באמצעות כרטיס תשלום, מצאו את מבוקשם בעולם הקניות הסלולרי, שהפך זאת למציאות.
 
אודות מדד האפליקציות המובילות של מסטרקארד
 
תהליך הערכת האפליקציות התנהל כדלקמן:
 
1. סקירה - קבוצה של מומחים מטעם מסטרקארד אספו את כל אפליקציות הקניות הסלולריות הזמינות ב-36 מדינות אירופיות כולל ישראל. הצוות הוריד ובחן את כל האפליקציות שנאספו באמצעות שאלו,ן שהוכן מראש. כתוצאה מתהליך זה נבחרו 57 אפליקציות (3 בכל קטגוריה), שנכללו ברשימת המועמדים הסופיים.
 
2. הערכה - צוות השופטים (ד״ר קרסטן סורנסן, פרופ' עמית לחדשנות דיגיטלית מבית הספר לכלכלה ומדעי המדינה של לונדון; ג׳ניפר קופסטייק, עיתונאית ב-BBC; וסטיב ווד, ראש תשלומים סלולריים במסטרקארד אירופה) בחן את כל האפליקציות, שהגיעו לרשימת המועמדים הסופית, כדי לבחור את האפליקציה המובילה בקטגוריה בכל אחת מ-19 הקטגוריות. הבחירה התבססה על 3 קריטריונים:
  • היבטים טכניים של האפליקציות - איכות הפתרונות החכמים (גיוון פלטפורמות, איכות היתכנות, שימוש ב-API, ביצועים, יציבות וכדומה).
  • שימושיות / היבטים עיצוביים - הנוחות הדיגיטלית ללקוח (קלות שימוש, דפוסים, זרימה, ממשק, פרטים גרפיים, רמה אמנותית וכדומה).
  • היבט עסקי / פונקציונליות - השפעת החדשנות בתשלום (מגוון שיטות תשלום, רלוונטיות, חדירה לשוק, לוקליזציה וכדומה).
ד"ר קרסטן סורנסן, זיהה מגמות נוספות: ״, שהסוחרים כבר הבינו, שלנוכחות בעולם הסלולרי יש חשיבות וכי במספר ניכר של אפליקציות אפשר לראות, שבדרך כלל היחס אל המסכים של המכשירים הסלולריים הוא כאל חלון ראווה נוסף. חלק מהאפליקציות הצליחו לשמור על פשטות בעת תהליך הקניה, בה בעת שהקפידו לספק כמות מדויקת של מידע על אודות המוצר או השירות. כך, שחווית הקניה תתאים בקלות לסגנון החיים הנייד״.


אפליקציות



 
 
Bookmark and Share