Telecom News - חשיפת שני סטארטאפים מעולם הסלולר שעשויים לשנות אותו מהיסוד

חשיפת שני סטארטאפים מעולם הסלולר שעשויים לשנות אותו מהיסוד

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חשיפת שני סטארטאפים מעולם הסלולר שעשויים לשנות אותו מהיסוד
שני סטארטאפים ישראליים מבטיחים עתידים לשנות את כל מה שחשבנו על עולם הסלולר: MaxTech Networks מספקת רשת סלולר ללא אנטנות (בכלל) ו-Cell-Buddy מציגה שירות החדש בשם Voco לשירותי נדידה (Roaming) ללא עלויות נדידה (בכלל). 
מאת: אבי וייס, 18.3.15, 19:46אופיר פז

נרים כאן את המסך מעל ל-2 יוזמות, שהיו עד כה "מתחת לרדאר" בעולם הסלולר, יוזמות העתידות לזעזע את עולם הסלולר כפי שאנו מכירים אותו.

א. MaxTech Networks חברת הזנק מיבנה, המנכ"ל והמייסד: עוזי חנוני. הפיתוח שלה: רשתות סלולר Ad-Hoc, דהיינו: ללא רשת של אנטנות סלולר. הפתרון הזה טוב, בראש וראשונה, לגופים גדולים הזקוקים לרשתות סלולר, שאפשר לפרוס אותן מהר בכל מקום, עם יכולות של העברת וידיאו ו-Data במקביל לשיחות, במכשירי סלולר. דוגמאות ללקוחות אפשריים: צבא, משטרה, רשויות אזרחיות דוגמת: נמלים, שדות תעופה, רכבות, אוניות, ועוד, וכן: קמפוסים מכל סוג, איצטדיונים, קניונים, פתרונות IoT ועוד.

חברת MaxTech Networks עברה "בדיקת עומק" יסודית ע"י הצוות הישראלי של חברת המחקר הבינלאומית Frost & Sullivan. ראש צוות המחקר: יעקב (יקי) ברנס. את המחקר המלא אודות הפתרון של MaxTech Neworks לרבות פוטנציאל השוק שלה, לקוחות קיימים ואפשריים, מתחרים, טכנולוגיות משיקות, ועוד, ניתן להוריד מכאן (מדובר במצגת כבדה). מדובר בחברה הנמצאת בהמראה בתחום עם פוטנציאל מאוד מבטיח

ב. Cell-Buddy. חברת הזנק מת"א, המנכ"ל: אופיר פז (בתמונה למעלה). את Cell-Buddy חשפנו (כאן, וכאן) בפתרונות בעולם הנדידה - Roaming, שמבוססים על פתרונות חומרה ותוכנה (שבמרכזם החלפת SIM). הפתרונות הללו זוכים להצלחה רבה והחברה בקושי עומדת בקצב ההזמנות לפתרון שלה. במהלך הפיתוח של פתרון החומרה, עלו בחברה על רעיון חדש, ללא חומרה, והחליטו לפתח לו מוצר ושירות חדש ונפרד תחת שם המותג Voco. מדובר בפתרון ללא כל טריקים על ה-SIM, מבוסס אפלקציה קטנה בלבד. 

היתרונות המרכזיים של שירות Voco:
א. אין צורך בהחלפת SIM או ביצירת SIM וירטואלי, אין צורך בתוספת של איזו חומרה על מכשיר הסלולר, אין צורך בשימוש בטריקים של Call-Back או Call-Through הבעייתיים. זה טוב יותר מהפתרון של אפל, שנחשף אגב השקת האייפדים החדשים של אפל. 

ב. אין עלויות נדידה בכלל (בתנאי של-2 צידי השיחה יש את האפליקציה של Voco על המכשיר).

ג. המשתמש לא צריך לעשות מאומה. הוא ממשיך לחייג כרגיל מהסלולר שלו בכל מקום בעולם, בלי כל שינוי. 

כרגע, המערכת נמצאת במצב של בטא סגורה, וכנראה בשבוע הבא גרסה ראשונה לאנדרואיד תעלה לחנות של גוגל ואחריה תצא גרסה ל-iOS.

האפליקציה נותנת למשתמש את האפשרות לבצע שיחות בינלאומיות בחינם לגמרי. בניגוד לסקייפ או וויבר, זה לא דורש אינטרנט מהיר. האפליקציה אפקטיבית ואפשרית גם בלי אינטרנט בכלל. האפליקציה עובדת על רשת ה-GSM הרגילה של כל משתמש והשיחות אינן VoIP, אלא שיחות רגילות ברשת הסלולר, בחבילה הרגילה שיש לכל משתמש ללא עלויות נוספות

התנסיתי במערכת בשבוע החולף, והמערכת הזו עובדת פשוט חלק ובלי בעיות. צילום מסך של האפליקציה, ממנה ניתן לקנפג כל דבר, עם יכולות' שאין בשום פתרון מתחרה, יש כאן למטה: כרגע, המערכת מגבילה את השיחות ל-10 דקות לשיחה. אם לצד השני אין את האפליקציה על המכשיר, המערכת מזהה זאת ומתבצעת שיחה רגיל (שאם היא בינלאומית, היא עולה כסף, לפי העלויות של החבילה שבה נמצא המשתמש בשיחות בינלאומיות). כך, המערכת מעודדת את 2 הצדדים לשיחה' שתהיה להם את האפליקציה טעונה על המכשיר כדי להגיע לחסכון מרבי של עלויות שיחות בנדידה. 

צילום עמוד הקונפיגורציה של התוכנה על המכשיר שלי: 
VOCO
איך הפטנט הזה עובד? אפשר לראות במצגת הנמצאת כאן. פרטים נוספים נחשוף עם עליית התוכנה לאוויר באתר האפליקציות של גוגל עבור כולם. בהחלט פתרון מעניין ומאוד מבטיח

עדכון 24.3.15: גרסת הבטא עלתה (להורדה חופשית) לחנות של גוגל - כאן



 
 
Bookmark and Share