Telecom News - למשרד התקשורת נשבר מתעלולי איגוד האינטרנט בתחום הדומיינים

למשרד התקשורת נשבר מתעלולי איגוד האינטרנט בתחום הדומיינים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> למשרד התקשורת נשבר מתעלולי איגוד האינטרנט בתחום הדומיינים
משרד התקשורת הוציא שימוע והצעת מדיניות חדשה עם חקיקה חדשה לכל תחום "שמות המתחם" (Domain Names), עם העברת האחריות העליונה לנושא לממשלה, בחקיקה. כל זה קרה בשבדיה, לא בישראל, בה ההפקרות נמשכת באין מפריע.
מאת: אבי וייס, 9.4.15, 12:30PTS LOGO

משרד התקשורת השבדי (קרוי PTS - Post Och Telestyrelsen) נמנע בעשור האחרון מלהתערב בפעילותו של איגוד האינטרנט השבדי (נקרא: Internet Infrustructure Foundation SE). זאת, למרות חקיקה קיימת (שנחקקה ב-2006), שלא נאכפה, והסכם (MoU), שנחתם בין הממשלה לאיגוד האינטרנט, שלא קויים אפילו יום אחד ע"י איגוד האינטרנט. עד היום, נמנע הרגולטור השבדי מלהתערב בתחום ניהול האינטרנט בשבדיה, שבמרכזו ניהול נושא הדומיינים - Domain Names.

אולם, כנראה שגם שם פקעה הסבלנות מהתעלולים. ב-31.3.15, הוציא משרד התקשורת השבדי מסמך בן 54 עמודים (המצוי כאן, בשבדית), בו מתואר המצב הקיים והרגולטור שם מציע לשנות לגמרי את ההגדרות, שלפיהן כיום אין למעשה שום אחריות לאף אחד על רשת האינטרנט בשבדיה בכלל ועל תחום הדומיינים בפרט.

מה שקרה שם - "הקש ששבר את גב הגמל" לרגולטור בשבדיה, היה שאיגוד האינטרנט החל למכור שם דומיינים לא רק בסיומת SE, אלא גם בסיומות חדשות של שמות ערים, אגמים, מחוזות ומפעלים שבדיים. דהיינו: איגוד האינטרנט ניכס לעצמו את היכולת למכור בכסף כל שם שבדי (למשל סקניה, אגם Malaren וכך הלאה). זאת, מבלי שברורה האחריות לנושא בכללותו, לרבות בנושאים חשובים כגון: מי דואג לשרידות ולתפקוד של התחום בכל מצב (האינטרנט, גם בשבדיה, הפך לחלק מרכזי בכלכלה ובחברה), מי דואג לנושאי זכויות יוצרים, למיסוי, להגנה על הפרטיות, לנייטרליות הרשת וכך הלאה. פשוט, ההפקרות נמאסה גם על השבדים קרי המזג. 

כך, נמאס לרגולטור השבדי, שהאינטרנט זה תחום המצוי מחוץ לכל חוק, שמטופל ע"י בעלי אינטרסים אישיים, שאין לו (לרגולטור) כל שליטה עליהם ושהם לא מקיימים שום הסכם כתוב וגם לא כתוב עם הממשלה. כרגע "הכדור החם" הזה גולגל לפתחם של שרי ממשלת שבדיה, אם לאמץ את הנייר הזה של משרד התקשורת ולצאת בחקיקה חדשה בפרלמנט בשבדיה, חקיקה שתמסד את כל התחום ותחסל את ההפקרות. 

בישראל, הכאוס הרבה יותר חמור. בניגוד לשבדיה, שבה יש כבר חקיקה חלקית והסכם בין הממשלה לאיגוד האינטרנט (גם אם הם לא מקויימים שם), בישראל אין שום חוק,תקנה, הסכם או איזו החלטה, שמעניקים לאיגוד האינטרנט הישראלי את הסמכות למכור דומיינים בשמות המתחם של ישראל, ועוד במחירים מופקעים. גם הטיפול בהפרות חוק ובעיוותים חמורים, מטופל בצורה כושלת באיגוד האינטרנט הישראלי, תוך העברת כספי ציבור היישר לכיס של כמה מקורבים לצלחת.

המשך יבוא (ובקרוב).
איגוד האינטרנט הישראלי



 
 
Bookmark and Share