Telecom News - מאיץ היזמות A3I מחפש מיזמים שיחוללו שינוי בחייהם של אנשים עם מוגבלויות

מאיץ היזמות A3I מחפש מיזמים שיחוללו שינוי בחייהם של אנשים עם מוגבלויות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מאיץ היזמות A3I מחפש מיזמים שיחוללו שינוי בחייהם של אנשים עם מוגבלויות
מאיץ היזמות A3I מחפש למחזור שני מיזמים שיחוללו שינוי בחייהם של אנשים עם מוגבלויות
מאת: מערכת Telecom News , 26.4.15, 10:18מוגבלויות

המיזמים, שיתקבלו למחזור השני של "A3I - מאיצים שילוב בישראל', יזכו לליווי צמוד מ-50 אנשי צוות משלב הרעיון ועד לשלב הביצוע. יזמים המתמקדים ביצירת שינוי משמעותי באיכות חיי אנשים עם מוגבלויות מוזמנים להגיש את מועמדותם.

מאיץ היזמות הראשון בעולם למיזמים בתחום המוגבלויות, A3I" - מאיצים שילוב בישראל', קורא ליזמים מעולם ההייטק ומהעולם החברתי והחברתי-עסקי, שמפתחים מיזם חדשני ומהפכני, שיביא לשינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות, להגיש את מועמדותם להשתתפות בתכנית. המאיץ הוא שותפות בין PresenTense , בית איזי שפירא, קרן משפחת רודרמן והפדרציה היהודית של לוס אנג'לס. המאיץ מהווה כחלק מרשת בינלאומית של מאיצים מבית PresenTense.

המיזמים הנבחרים, שיתקבלו למאיץ, יזכו לליווי צמוד של מנטור ויועצים עסקיים משלב הרעיון ועד לביצוע. את המאיץ מלווים למעלה מ-50 אנשי צוות, ביניהם מנכ"לים מתחום ההייטק ומארגונים חברתיים, בכירים במנהל הציבורי ויזמים בעלי מוגבליוות, שנרתמו לפרויקט. בסיום המאיץ, יתקיים ערב השקות ובו ייחשפו המיזמים בפני משקיעים פוטנציאליים.

המחזור הראשון של המאיץ זכה להצלחה רבה, ולראייה, בחודש דצמבר, בוגר התוכנית ומייסד Sesame Enable, עודד בן דב, זכה בפרס על סך מיליון דולרים מטעם חברת התקשורת האמריקנית Verizon. בן דב פיתח עם שותפיו מערכת המאפשרת לאנשים, שאינם מסוגלים להשתמש בידיהם, להפעיל מסכי מגע ובכך הנגיש את עולם הסמארטפונים והטאבלטים לבעלי מוגבלויות. במחזור הראשון השתתפו גם מיזמים בעלי אופי חברתי - עסקי, ביניהם 'בית אל מוסוואט', שהקימה לימור לוגסי באום אל פאחם - בית חברתי-חינוכי ראשון מסוגו בחברה הערבית המחבר בין ילדים ובוגרים צעירים עם מגבלה פיזית ובני משפחותיהם.  

המאיץ מתפרס על פני 5 חודשים ויכלול מפגשים אחת לשבוע בשעות הערב, בבית איזי שפירא ברעננה. המאיץ פונה ליזמים, בין אם הם סטודנטים, עובדים או הנמצאים בשלב התחלתי של המיזם. ההרשמה  פתוחה עד 16.5.15.

הרשמה ופרטים נוספים - כאן.

ג'ין יודס, מנכ"לית בית איזי שפירא: "בוגרי המחזור של התכנית כבר הצליחו לחולל שינוי משמעותי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות ומשפחותיהם ולסייע לשילובם בחברה הישראלית. עבור יזמים עם רעיונות חדשניים ניתנת הזדמנות להגשים את חלומותיהם באופן ממשי ולהוביל שינוי חברתי מהותי באמצעות פיתוח עסקיים וזהו החזון אליו מחויבים כל השותפים בתכנית". 
 
גיא שפיגלמן, מנכ"ל  PresenTense ישראל: "מאיץ A3I מהווה את אחד המרכיבים המובילים בישראל באקוסיסטם המתפתח, שתומך בחדשנות עבור אוכלוסיות עם מוגבלויות. היזמים, שייתקבלו למאיץ, ייזכו בכלים, מנטורינג צמוד וגישה למשקיעים ושותפים אסטרטגיים, שייקחו את המיזמים הללו צעד משמעותי קדימה".
 
שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן: "קרן משפחת רודרמן מאמינה בחדשנות ופועלת רבות לקידום שילוב של אנשים עם מוגבלויות בחברה. ההחלטה לאתגר ארגון כמו "פרזנטנס", שאינו מזוהה עם עולם המוגבלויות, לפעול בתחום הוכיחה את עצמה והניבה תוצאות מרשימות. אנו מקווים, שגם השנה תהיינה יוזמות מאתגרות, שתגברנה את שילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה".
לורי קליין, סמנכ"לית הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס: "אנו שמחים להיות שותפים פעילים במאיץ A3I ולתמוך בקידום יוזמות חדשניות וטכנולוגיות בתחום המוגבלויות. אנו מאמינים ביכולתן לעשות שינוי משמעותי באורח חייהם של אנשים ברחבי העולם".

"בית איזי שפירא" לשינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלות, פועל זה 35 שנה ומשפיע על כ- 30,000 בוגרים וילדים בשנה. חזון הארגון הוא לפעול למען חברה המבטיחה לילדים ולבוגרים עם מוגבלויות את הזכות למרב ההזדמנויות לצמיחה ולהשתתפות בחיי הקהילה. ב-2012 הוא נבחר ע"י הועדה הכלכלית והחברתית של האו"ם ECOSOC,  לשמש כיועץ מקצועי של האו"ם בתחום הטיפול באנשים עם מוגבלויות בעולם. לפני מספר חודשים הוא קיבל מעמד משודרג באו"ם כחבר מן המניין בוועדה למידע לציבור.
 
 מאיץ



 
 
Bookmark and Share