Telecom News - עובדי אמדוקס החלו להתאגד בהסתדרות

עובדי אמדוקס החלו להתאגד בהסתדרות

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> עובדי אמדוקס החלו להתאגד בהסתדרות
עובדי אמדוקס החלו להתאגד בהסתדרות
מאת: מערכת Telecom News, 4.5.15, 14:30

עדכונים בתחתית הכתבה.התאגדות

החל השלב הגלוי של ההתארגנות בניסיון לכונן יחסי עבודה קיבוציים בחברה המעסיקה בארץ כ-4,600 עובדים.

עובדי אמדוקס קיימו סדר פסח מחאתי מול ביתו של מנכ"ל החברה אלי גלמן, תחת הכותרת "נאבקים על החירות", עקב סירובה המתמשך של הנהלת אמדוקס להיכנס למו"מ עם העובדים להסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי. 
נמשך גל ההתאגדות בהייטק. אחרי קומברס, לוגיה דיגיטל טורביין, בזק און ליין, RRMedia, ועוד, ההסתדרות החלה לארגן בשורותיה את עובדי חברת אמדוקס ישראל. היום החל השלב הגלוי של ההתארגנות בניסיון לכונן יחסי עבודה קיבוציים בחברה. עשרות עובדים, פעילים בוועד הפעולה ונציגי הסתדרות הציבו דוכנים במוקדי הפעילות של החברה ברחבי הארץ, חילקו עלונים וקיימו אסיפות הסברה. מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים לאור רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם.
 
אמדוקס ישראל מקבוצת אמדוקס העולמית מעסיקה בארץ כ-4,600 עובדים,  רובם במרכז הפיתוח ברעננה ויתר העובדים בסניפים נוספים של החברה בחיפה, נצרת ושדרות. אמדוקס היא אחת מחברות ההייטק הראשונות והגדולות בישראל ועיקר פעילותה היא בתחומי הבילינג, מערכות מידע ופיתוחים לחברות תקשורת וסלולר. בשבוע שעבר אמדוקס הודיעה באופן רשמי על רכישת חטיבת הבילינג של קומברס תמורת 272 מיליון דולרים ובמקביל פרסמה דוחות המעידים על מגמה חיובית בתוצאותיה העסקיות.
 
יקי חלוצי, יו"ר האיגוד המקצועי לעובדי הסלולר, ההיי-טק והאינטרנט בהסתדרות: "אני שמח על הצטרפותם של עובדי אמדוקס למשפחה המתרחבת של עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק המאוגדים בהסתדרות. אני סמוך ובטוח, שיחד נצליח להגיע להשגים, שיטיבו עם העובדים והחברה כאחד".
 
מוועד הפעולה של עובדי אמדוקס נמסר: "אנו קבוצה של עובדים ותיקים ומסורים בחברה ושמחים על פתיחתו של עידן חדש באמדוקס. אנו מאמינים, שבעזרת ההתאגדות בהסתדרות ובדיאלוג פתוח עם הנהלת החברה ניתן להגיע למצב בו ביטחונם התעסוקתי ותנאי העבודה של העובדים ישתפרו. ואת, בד בבד עם המשך הצלחתה העסקית של החברה. מכאן אנו מודים לכל עובדי אמדוקס שכבר הצטרפו אלינו ומעודדים את שאר חברינו להצטרף אלינו בהקדם".
.
עדכון 12.5.15: עד כה
 עוד לא חתמו שליש מ-4,600 עובדי אמדוקס על טפסי הצטרפות להסתדרות, מה שיהפוך את ועד ההסתדרות לוועד יציג,  ויש מאבק פנימי בחברה בין המצדדים לבין המתנגדים להתאגד בהסתדרות.

עדכון 17.5.15: התהפך הגלגל. המתנגדים להתאגדות בהסתדרות הצליחו להחתים שליש מעובדי החברה ופנו להנהלה להכיר בהם כארגן היציג והחוקי של העובדים - ארגון עובדי אמדוקס.

עדכון 10.6.15בית הדין הארצי לעבודה יכריע מי הארגון היציג באמדוקס, מכיוון שבבית הדין האזורי הוחליט לא להכריע במחלוקת בין ההסתדרות לוועד הפנימי.

עדכון 17.8.15: בית הדין האזורי לעבודה בת"א קיבלה את בקשת ההסתדרות ואסר על הנהלת אמדוקס להכיר בוועד העובדים הפנימי כארגון יציג. "הארגון הוקם במטרה לחסום ארגון עובדים אחר, ולא מתוך מטרה אותנטית מקורית של ארגון עובדים. [...] המניע הראשון והמיידי היה לעצור את כניסת ההסתדרות לאמדוקס", נכתב בפסק הדין.

עדכון 13.10.15: כ-5 חודשים לאחר שהחלו להתאגד ולמרות הניסיונות לסכל את ההתארגנות, עובדי חברת אמדוקס ישראל הקימו ועד בהסתדרות. במכתב ששלחה בוקר יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק, להנהלת החברה, נכתב, שלמעלה משליש מעובדי החברה חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג, כנדרש בחוק  ושטוב תעשה הנהלת אמדוקס אם תודיע באופן מיידי כי היא מכירה בוועד העובדים ותתחיל במו"מ להסכם קיבוצי, כמתחייב ממנה בחוק.

עדכון 2.11.15: בית הדין הארצי לעבודה קיבל את עמדת ההסתדרות ודחה את ערעור הוועד הפנימי של עובדי אמדוקס וקבע, שהוועד הפנימי אינו ארגון עובדיםי וכי אין לו מחויבות אמיתית למטרות קיבוציות, תוך אימוץ פסק הדין של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו. 

עדכון 6.1.16:  עובדי אמדוקס קיימו הבוקר משמרת מחאה מול משרדי החברה ברעננה, על רקע סירובה של הנהלת אמדוקס להכיר ביציגות ההסתדרות ובוועד העובדים ועל רקע התנהלות חד-צדדית של ההנהלה בנוגע לעתידם התעסוקתי של חלק מעובדיה. למרות שההסתדרות הודיעה להנהלת אמדוקס כי היא ארגון העובדים היציג בחברה כבר בחודש אוקטובר האחרון, טוענת ההסתדרות, שהנהלת החברה מתנהלת מאז באטימות ומסרבת בעקביות להכיר ביציגות של ההסתדרות, תוך שהיא מתעלמת מהדרישה לשבת עם העובדים למשא ומתן על הסכם קיבוצי ראשון, שיסדיר את תנאי העסקתם. במקביל, החברה מתנהלת באופן חד-צדדי בנוגע לביטחונם התעסוקתי של כ-100 עובדי אמדוקס, ששובצו על ידה לפרויקט בחברת סלקום. אמדוקס החלה להודיע לעובדים שלקראת סיום הפרויקט, באחריותם למצוא לעצמם תפקיד חלופי באמדוקס, אחרת העסקתם תופסק.

עדכון 22.2.16: בפעם השלישית: שופטת ביה"ד האזורי לעבודה בת"א פסקה, ש'ארגון עובדי אמדוקס' אינו יכול להיחשב לארגון עובדים יציג, ובאופן ייחודי אף חייבה אותו בהוצאות משפטיות בסך אלפי ש"ח. ההחלטה מצטרפת להחלטות זהות קודמות, שניתנו עד כה בנושא ארגון עובדי אמדוקס, הן בבית הדין האזורי לעבודה בת"א והן בבית הדין הארצי לעבודה, ובכך היא שמה סוף לאפשרות להכיר בו כארגון עובדים יציג. 

עדכון 10.4.16: ההסתדרות הכריזה הבוקר על סכסוך עבודה בחברה. ברקע לסכסוך סירובה העיקש של הנהלת החברה להיכנס למשא ומתן להסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי ראשון. מאז מסרבת החברה להכיר בהתאגדות ומתחמקת ממתן תשובות ענייניות לפניות חוזרות ונשנות מטעם ההסתדרות ונציגות העובדים. לאור כך, החליט ועד העובדים בחברה בראשות אורי פנחסי לפנות להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה. משמעות ההכרזה על הסכסוך היא שבתוך שבועיים יוכלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים.

בשבועות האחרונות קיימו העובדים מספר הפגנות מול ביתו  בת"א של מנכ"ל אמדוקס, אלי גלמן, במחאה על התעלמותו ממהלך ההתארגנות. עם ההכרזה על הסכסוך, מתכננים העובדים להגביר את צעדיהם בפעולות מחאה שונות.

עדכון 21.4.16: עובדי אמדוקס קיימו סדר פסח מחאתי מול ביתו של מנכ"ל החברה אלי גלמן, תחת הכותרת "נאבקים על החירות", עקב סירובה המתמשך של הנהלת אמדוקס להיכנס למו"מ עם העובדים להסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי. 

עדכון 8.1.17: ההסתדרות כשלה באמדוקס כאשר הוועד שהקימה התפרק עקב אי היענות מצד העובדים. הוועד לא הצליח לגייס חתימות של שליש מהעובדים (כ-5 אלפים), ו-3 מחבריו ובהם היו"ר הגישו את התפטרותם. 

לסיכום: בחברה פעלו 2 ועדים: אחד שהוקם ע"י ההסתדרות והאחר שהוקם ע"י העובדים כדי למנוע את כניסת ההסתדרות. שניהם לא היו  ועדים יציגים. ועד ההסתדרות לא החתים החתים שליש מהעובדים והוועד הפנימי נדרש להעמיד מאחוריו ארגון עובדים יציג, מה שלא עשה. ההנהלה לא התייחסה אליהם כנציגי עובדים נבחרים. עם זאת, מאז החל עניין ההתארגנות שינתה ההנהלה נהלים ושופרו תנאי עבודה, שהוגשו להנהלה ע"י העובדים.


 



 
 
Bookmark and Share