Telecom News - הוכרזו 5 הזוכים בתחרות האפליקציות של עיריית ירושלים

הוכרזו 5 הזוכים בתחרות האפליקציות של עיריית ירושלים

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> הוכרזו 5 הזוכים בתחרות האפליקציות של עיריית ירושלים
הוכרזו 5 הזוכים בתחרות האפליקציות של עיריית ירושלים
מאת: מערכת Telecom News, 7.5.15, 18:21אפליקציות

לתחרות נרשמו 137 מתמודדים. כל אחת מ-5 האפליקציות הזוכות בתחרות #JerusalemApp זיכתה את מפתחיה ב-20,000 ש"ח ותוכל להשתמש במאגרי המידע של העירייה. בין הזוכות אפליקציה להזמנת חדר מלון בסמארטפון ואפליקציה לניווט ע"ג תמונה.
 
תחרות JerusalemApp# נועדה לאפשר לקהילת היזמים והמפתחים בירושלים לאתר אתגרים ובעיות ולתת להם מענה טכנולוגי, ובמקביל כדי לאפשר לעירייה להנגיש את מאגרי המידע שלה לטובת התושבים וצרכי העיר באופן יעיל. היא ערוץ נוסף לשיתוף בין העירייה לתושבים ומצטרפת לתכנית  החדשה לניהול עתידי של  העיר, שמציבה אתגרים רבים בתחום השירות לתושב. במהלך התחרות, שנפתחה בחודש פברואר כפי שדיווחנו - כאן, קיבלו המתמודדים סיוע מאנשי מערכות המידע של עיריית ירושלים, כדי לאפשר למידע הקיים במאגרים העירוניים להפוך את היישומונים שלהם לשימושיים ואטרקטיביים עבור התושבים והמבקרים בעיר.
 
לתחרות נרשמו 137 מתמודדים ב-5 קטגוריות: תחבורה, תיירות, קיימות וקהילה, הנגשת שירותים עירוניים ואתגרים, וההצעות שהוגשו היו מקוריות. לאחר תהליך סינון ומיון נותרו 18 פיינליסטים, שעברו 4 ימי הדרכה והכוונה מרוכזים משורה של מומחים בעזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה בירושלים. הם שיפרו את הפיתוחים שלהם, את יכולת הפרזנטציה וההצגה בפני קהל, וקיבלו הדרכה בתחומי שיווק ופיתוח עסקי.
 
אתמול הגיעו הצוותים לבניין העירייה והציגו את היישומונים בפני צוות השופטים שכלל, פרט לראש העיר ניר ברקת גם את מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב, הממונה על תחום התיירות ברשות לפיתוח ירושלים אילנית מלכיאור, מנהלת תחום יזמות הייטק בפרויקט  Jnext  של הרשות לפיתוח ירושלים סתו ארז, ראש תחום מידע בתוכנית רב לתחבורה בירושלים תמי צדוק, היזם אלי וורטמן, שותף בקרן OurCrowd פיני לוזוויק, ראש קשרי השקעות ב-OurCrowd דנה מאן הוכשטיין, ראש מינהל פיתוח עסקי וכלכלי בעיריית ירושלים תמיר דיין, מנמ"ר עיריית ירושלים, איתמר קורנפלד, מנהלת מחלקת האינטרנט בעירייה איילה תורג'מן, מנכ''לית הסדנא לידע ציבורי שבי קורזן ומנהלת קהילת Ecomotion ליאור זינו.
 
אפליקציה המסייעת לארגן טורנירים במגרשים העירוניים, אפליקציה להזמנת חדר במלון בעזרת הסמארטפון, אפליקציה המאתרת הנחות והטבות לתושבי העיר, אחת המאפשרת ניווט על גבי תמונה ואחרת המסייעת לארגן הסעות בזול – אלו 5 הזוכות בתחרות פיתוח האפליקציות JerusalemApp# של עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.

הזוכים, (בתמונה למטה), הוכרזו אמש לאחר תהליך שיפוט, שנמשך משעות הבוקר. לכל צוות זוכה יוענק פרס בסך 20,000 ש"ח והוא יוזמן להמשיך ולפתח את האפליקציה בשיתוף עיריית ירושלים, שפתחה את מאגרי המידע שלה לשימוש היישומונים.
  • בקטגוריית קהילה וקיימות זכתה האפליקציה ,Playkers שהיא רשת חברתית לספורטאים חובבים המאפשרת לאתר ולהזמין שחקנים, לארגן משחקים וטורנירים במגרשים העירוניים ולתמוך בתרבות ספורט חדשה.
  • בקטגוריית תיירות זכתה האפליקציה ,Check in שמאפשרת הזמנת כל שירותי המלון דרך הסמארטפון ולאתר הטבות הנמצאות במלון ובסביבתו.
  • בקטגוריית תחבורה זכתה האפליקציה Smartbus, שמסייעת להשוות מחירים ולהוזיל שירותי הסעות אוטובוסים ומיניבוסים בכל הארץ.
  • בקטגוריית אתגרים זכתה האפליקציה ירושלמי+, שמציעה הנחות למחזיקי כרטיס “ירושלמי”, מחזקת את העסקים בעיר ומסייעת להפוך ערים לחכמות יותר.
  • בקטגוריית הנגשת שירותים עירוניים זכתה האפליקציה ,NOP שמאפשרת ניווט על גבי תמונה או תצלום של מפה.
כל צוות מבין הזוכים, יזכה בהמשך להשיק את האפליקציה בחסות העירייה לשימוש התושבים והמבקרים בעיר. בנוסף, במסגרת מענקי קידום סטארטאפים טכנולוגיים בירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים תעניק לכל מיזם, שיקים חברה בעיר ויעסיק בין 3 ל-20 עובדים מענק של 50,000 ש"ח לעובד (המתגורר בעיר) או 40,000 ש"ח לעובד (המתגורר מחוץ לעיר) עד לגובה של חצי מיליון ש"ח למיזם.
 
ניר ברקת: "כשהייתי סטודנט צעיר היינו מהראשונים בעולם שפיתחו אנטי-וירוס, כפיתרון לוירוסים, שתקפו את האוניברסיטה העברית. החכמה היא להקשיב מה הצרכים והאתגרים של הציבור ולפתח להם פתרונות. אנחנו גאים בכמות ההצעות העצומה, שקיבלנו ממפתחים, לשיפור החיים בירושלים באמצעות אפליקציות, ושמחים לתמוך בהם. ההצלחה של היזמים היא הצלחה של ירושלים.
 
ירושלים נמצאת בתנופת התחדשות, בין היתר בזירת היזמות הטכנולוגית. ב-2012 קמו בעיר תריסר סטארטאפים. אשתקד – יותר ממאה. מגזין Entrepreneur דירג לאחרונה את ירושלים בראש רשימת מוקדי היזמות החדשים הצומחים בעולם. זה קרה בזכות מאמצים גדולים מצד הרשות לפיתוח ירושלים, העירייה וממשלת ישראל, שמעניקות תמריצים טובים, ומכלול של השירותים ומשאבים המותאמים ליזמים. בואו לירושלים ותראו מה יש לנו להציע".

קרדיט צילום: מל בריקמן
 

הזוכים
 



 
 
Bookmark and Share