Telecom News - סופת טורנדו נכנסה למשרד לביטחון הפנים ולאגפי משרד החוץ (שמה: ג. ארדן)

סופת טורנדו נכנסה למשרד לביטחון הפנים ולאגפי משרד החוץ (שמה: ג. ארדן)

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> סופת טורנדו נכנסה למשרד לביטחון הפנים ולאגפי משרד החוץ (שמה: ג. ארדן)
ניתוח: צפי להרבה רוח, מערבולת מסתחררת והרס מוחלט בכל מקום שהסופה מגיעה אליו. ליבי עם עובדי משרד החוץ והמשרד לביטחון הפנים, בדגש על השוטרים, הסוהרים ולוחמי האש, שייכנסו בימים ובחודשים הקרובים לתוך הסערה הזו ששמה גלעד ארדן. שום לקח לא נלמד. 
מאת: אבי וייס, 27.5.15, 09:00גלעד ארדן

אתר Telecom News אינו מכסה את הנושאים, שיעסוק בהם השר הטרי גלעד ארדן (במשרד לביטחון פנים ובמשרד החוץ, בכל הנוגע לאחריות השר גלעד ארדן בהיותו השר לנושאים אסטרטגיים כמו האיום האיראני ושר ההסברה). כך, שניתן לראות מאמר פרשנות זה מעין "אות אזהרה ותחזית", לאלה שכן מכסים את התחום וגם לקוראינו, ובמיוחד לאלה, שהוקסמו ויוקסמו מההופעה המלוטשת והיכולת הוורבלית המצויינת של גלעד ארדן

בניגוד לשר לביטחון פנים הקודם (איציק אהרונוביץ'), שהגיע לתפקיד שר עם ניסיון פיקודי וניהולי אדיר ורב שנים, ולכן קיבל מראש הממשלה (ביבי נתניהו) את האחריות לנהל אירועים קשים, שהתרחשו במדינת ישראל, דוגמת השריפה על הכרמל וכמה אירועי פיגעי מזג אוויר, לגלעד ארדן אין שום ניסיון ניהולי ופיקודי משום סוג. אלא אם תפקיד של קצין זוטר בשלישות (הוא היה סרן בשלישות) מספק ניסיון כזה. נדמה לי, שהסרט המצוין: "אפס ביחסי אנוש" הוא בבואה די מדויקת של הניסיון הזה בתחום ניהול של יחידה צבאית בשלישות, ושל גלעד ארדן עצמו. 

די ברור לי, שגלעד ארדן יצליח מהר מאוד למצוא את עדת הלקקנים, שיאתרגו אותו ואת מהלכיו (השיטה מאוד פשוטה: הוא בעצמו או באמצעות עוזריו מדליף ללקקנים הללו כל הזמן חומר, כולל חומר, שאין להעבירו למדיה, כדי לבנות את הנאמנות המוחלטת הזו אליו). גלעד ארדן לא המציא את השיטה הזו. אהוד אולמרט היה "רב אומן" בשיטה הזו, וגם אריאל שרון ז"ל, שגלעד ארדן היה יועצו הפוליטי - פרלמנטי, הצטיין בתחום.

אנשי תקשורת, שלא מלקקים, שהם בודדים במערכה לחשיפת האמת ופועלים אך ורק למען האינטרס הציבורי, זוכים לאיומים (אני אישית קיבלתי כמה איומים, אבל זה לא הסיט אותי אפילו במילימטר מחשיפת האמת).

גלעד ארדן הוא "מלך" במציאת פגמים אצל אחרים, לרוב פגמים שהוא מתחמן וממציא בעצמו, מה שמשמש אותו כדי לנעוץ בגב שלהם סכין, או כדי לייצר מהלכים שמשרתים את מטרותיו קצרות הטווח, תוך הכפפת כל הסובבים אותו לגחמות שהמציא. שכן, הציבור והעיתונות הם בעלי זיכרון קצר ביותר ונטייה להאמין למי שמופיע יפה בטלוויזיה. 

גלעד ארדן הגיע למקום מס' 2 בליכוד בעיקר בזכות כמה וכמה לקקנים, ששיתפו איתו פעולה, ובתמורה להדלפות הם היללו ושיבחו אותו השכם והערב. כך נבנה הבלון מלא האוויר הזה. גם כמה חברות תקשורת בשוק היו עבורו מסדת (פלטפורמה בעברית, עפ"י החלטת האקדמיה ללשון), לפולחן האישיות, שטיפח סביב עצמו, תוך רמיסת כל נורמה וחוק ותוך תחמנות מתמדת (כולל נעיצת סכינים בגב) לסובבים אותו, לציבור ולכנסת. הוא אגוצנטרי בצורה קיצונית ומקפיד להעלים כל ראיות למעשיו הפסולים, כולל חיפוי על עבריינים ורמיסת כל נורמה וחוק מתמדת, מה שמנוע ממני לפרסם (מה שאני מכנה "הפרשה הסודית"), בגלל צו איסור פרסום שהוא דאג שבית המשפט יוציא. 

סופת הטורנדו, שהורסת כל דבר בדרכה, ששמה גלעד ארדן, תכה בחוזקה בימים ובחודשים הקרובים ב-2 המשרדים, שהוא עוסק בהם (ביטחון פנים וחלק ממשרד החוץ), ומשום מה יש לי את ההרגשה, שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נתן בכוונה את התחומים הללו לגלעד ארדן, תחומים, שבהם אין לו שום ידע, כישורים, ניסיון, או יכולת, רק כדי שיהיה את מי להאשים אחר כך בכישלונות.

עדכון 25.8.15: ההחלטה של גלעד ארדן למנות את תא"ל גל הירש למפכ"ל, תוך הקפצתו בשתי דרגות ללא כל הסבר מניח את הדעת, לא רק שהיא פשוט אסון למשטרת ישראל ולמדינת ישראל, היא תוביל לכך שגל הירש יסיים את תפקידו (אחרי שיהרוס כל חלקה טובה, אם נשארה אחת כזו במשטרת ישראל), בדיוק כמו שני מנכ"לים קודמים שגלעד ארדן מינה בשנתיים האחרונות, עם אותם סופרלטיבים מניפולטיביים בהצגתם כ"מושיעי עולם, רפורמיסטים, נועזים ועילויים", בעת בחירתם: דן רונן (מנכ"ל המשרד להגנת העורף, שהתפטר והלך הביתה בכעס רב), ואבי ברגר (מנכ"ל משרד התקשורת, שהוסיף משלו להרס שוק התקשורת ע"י גלעד ארדן, שפוטר במהלך מבזה ע"י ראש הממשלה ושר התקשורת).

גלעד ארדן הוא האיש האחרון על פני כדור הארץ שיכול לדבר על "תרבות ארגונית קלוקלת במשטרת ישראל". הוא עצמו "תרבות ארגונית קלוקלת" מהלכת, שהורסת, משחיתה ומקלקלת כל דבר שבא תחת ידו. שום לקח לא נלמד והוא ממשיך לקבל במה ציבורית לתיחמוניו הבלתי נלאים, שנועדו להכפיף את כל הסובבים אותו לגחמותיו ולנורמות הפסולות שהוא מוביל. "עבד כי ימלוך", הוא התיאור הכי מתאים למצב שנוצר על ידו. 

עדכון 23.9.15: הסוף שהיה ידוע למי שקרא את הכתבה, הגיע. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע לתת אלוף במיל׳ גל הירש כי הוא נאלץ להסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל. "לצערי, במדינת ישראל בדיקת מועמדים איננה מוגבלת בזמן ובימים האחרונים הובהר לי שהתהליך עוד יימשך זמן לא ידוע של שבועות לכל הפחות. בנסיבות אלה ומתוך אחריות למשטרת ישראל, הודעתי לגל בצער רב שיהיה עליי לבחור במועמד אחר אף שראיתי בו כמועמד המתאים ביותר". אין זה סוף פסוק לתעלולים ולתחמונים של גלעד ארדן. הקרבן הבא כבר נמצא בפתח... 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share