Telecom News - נחשפה מערכת ה-Connected Car הראשונה בארץ

נחשפה מערכת ה-Connected Car הראשונה בארץ

דף הבית >> חידושים הכרזות >> נחשפה מערכת ה-Connected Car הראשונה בארץ
נחשפה מערכת ה-Connected Car הראשונה בארץ
מאת: חיים חביב, 31.5.15, 16:40מערכת רכב יונדאי

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי בארץ, חשפה מוצר חדשני הכולל מערכת מקוונת ע"י מודם סלולרי אינטגרלי, שמספק חיבור נתונים, שהופך את המכונית ל"מחוברת".

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל חשפה הבוקר בראש העין מערכת Connected Car, הראשונה בישראל הכוללת מערכת מקוונת באמצעות מודם סלולרי אינטגרלי, שמספק חיבור נתונים (Data), שהופך את המכוניות ל"מחוברות". המערכת מציעה לנהג הישראלי חוויה חדשה. המערכת פותחה בשיתוף עם חברת מובייל גרופ בתחום מערכות משובצות, .Embedded  החברה עוסקת בפיתוח מכשור תקשורת לתחומי רפואה, רכב, טלוויזיות חכמות, קוראים אלקטרוניים, מכשירים כשרים ומתמחה בתחום ה-Mobile Security.

המערכת מאפשרת לנוסעים לחבר התקנים אישיים לגלישה ברכב. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה ברכב ומספקת ממשק מגע נוח, אפשרות לרדיו אינטרנטי, ניווט טבעי במערכתWaze  ומסכי עזרה מבית יונדאי, שמציגים רשימה של אולמות תצוגה, מרכזי שירות וטרייד-אין הזמינים בלחיצת כפתור. ספר הרכב זמין במערכת בצורה דיגיטלית על המסך, לכל צרה שלא תבוא.

בשלב זה, בהתאמה לכללי רגולציה מחמירים של משרדי התחבורה והתקשורת, נמנעים בחברה מקישור ישיר של המערכת למערך התקנים אלקטרוני תפעולי המרושת כיום בכל רכב מתקדם. אפשר ואופציות הניטור מרחוק תופעלנה בהדרגה בעתיד בהמשך להתפתחויות רגולטוריות וטכנולוגיות.

כאן המקום לציין, שמערכת בעלת מאפיינים דומים הושקה בישראל בקול תרועה רמה לפני כ-4 שנים ע"י סלקום וקומדו אך נעלמה במהירות מן השוק, בעיקר בשל הקושי לפרוץ את החומות הגבוהות, שמציבות יצרניות הרכב בפני יוזמות עצמאיות לשילוב אביזרים ומערכות אלקטרוניות ברכביהם. נראה,  שבכלמוביל השכילו הפעם להתגבר על קושי זה באמצעות השת"פ עם חברת הרכב המובילה יונדאי.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל:  "אנו רק בתחילת הדרך. חיבור הרכב לעולם הדיגיטלי מעסיק חברות ענק כמו אפל, מיקרוסופט, גוגל ועוד, שמחפשות את הכיוון בענף. אנו בישראל הצלחנו להעמיד מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד ולחבר אותה לרכב עצמו. כך, שהיא "מדברת" איתו ומקבלת ממנו חיוויים. המטרה שלנו היא ליצור סביבת רכב דומה לסביבה הטכנולוגית של הבית או העבודה".

להכרזת התחרות  (מהבוקר) לפיתוח אפליקציות רכב מקוון לראשונה בארץ מטעם יונדאי ולרישום לתחרות - כאן.

מצגת מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטית בכלמוביל - כאן
 
לוח המכשיר של יונדאי



 
 
Bookmark and Share