Telecom News - Pitch tonight: נחשפו 7 מיזמים חדשים בנאום של 100 שניות

Pitch tonight: נחשפו 7 מיזמים חדשים בנאום של 100 שניות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> Pitch tonight: נחשפו 7 מיזמים חדשים בנאום של 100 שניות
Pitch tonight - מסגרת חדשה, שהיא "הלילה של המשקיעים והיזמים": מפגש מהיר בין יזמים מבטיחים ומשקיעים מוכרים, שמאפשר יצירת קשרים עסקיים ושותפויות מיידיות. 7 מיזמים חדשים (ועוד אחד, שנשלף בהפתעה מהקהל) הציגו את הפיתוחים \ הרעיונות שלהם עם זוכה מפתיע: מיזם הפונה לשוק ההובלות בארה"ב. 
מאת: אבי וייס, 13.6.15, 19:10Pitch tonight

Pitch tonight – The Investors and Startups Night הוא אירוע ראשון מסוגו, שהתקיים ביום 9.6.15 בבית גוגל בת"א בהשתתפות של מעל ל-350 יזמים ומשקיעים. זה היה אירוע ראשון בסדרת אירועים, שיפגישו בין משקיעים ליזמים בתחומים שונים.

האירוע נבנה כאחד הפרויקטים המובילים והמלהיבים בארץ, עם שותפים כגון: YourStartApp, ארגון רשת היזמות העולמית בישראל (GEW) וקבוצת Startup's in Israel (שמונה מעל ל-1,600 חברים), ליצירת למפגשים מהירים בין יזמים (לרוב יזמים טכנולוגיים), משקיעים פרטיים וקרנות הון סיכון מובילות בישראל.

פרופ' יוסי מטיאס, מנהל מרכזי המחקר והפיתוח של גוגל ישראל וסגן נשיא גוגל העולמית: "כשפתחנו את הקמפוס של גוגל בת"א לטובת קהילת היזמות הישראלית, לא ידענו לאן זה יוביל. כיום, כשנתיים אחרי שהקמפוס הזה נפתח, זו הצלחה בכל קנה מידה. מכל העולם מגיעים לכאן כדי ללמוד איך מפעילים דבר כזה. מעל ל-90 אלף איש במעל ל-1,500 אירועים היו כאן בבית גוגל, וזה יצר שיח חדש ופורה בקהילת היזמות הישראלית". 

גיל שורקה (בתמונה משמאל), רכז ארצי של ארגון רשת היזמות הגיל שורקהעולמית בישראל (GEN): "זה הערב הראשון במסגרת החדשה שיצרנו, שאנו עורכים כאן באדיבותה של חברת גוגל. 

הרעיון המקורי התחיל בארה"ב בערב של כיף ונטוורקינג בין יזמים ומשקיעים, עד שקיבל היום את המסגרת, שאנו בנינו לה גרסה ישראלית המותאמת לשוק שלנו כאן. 


לפני כ-5 שנים, במסגרת תפקידי הקודם בארגון סטודנטיאלי בינלאומי, הצעתי לקיים מפגשים בלתי פורמליים לסטודנטים-יזמים ומשקיעים. מפגשים אלה התקיימו במספר קמפוסים בארה"ב בשם Pitch Tonight וכעת בארץ הפרויקט מותאם ליזמים ישראלים, שרוצים להכיר משקיעים מתחומים שונים, פנים אל פנים, בלי לעבור את המסלול הרגיל והדי מתסכל לפעמים, של פגישות עם משקיעים וקרנות הון סיכון.

האירוע כולו התנדבותי ומאפשר כניסה חינם למשתתפי האירוע וליזמים, שזוכים לחשיפה רחבה מול משקיעים ומול הקהל הרחב.

אני שמח להזמין לבמה את ישראל גרוס, שביחד איתו בנינו את המתכונת הזו. תודתי לכל המתנדבים והמנטורים, שבלעדיהם אנו לא יכולים להוציא לפועל מפגשים מהסוג הזה".

ישראל גרוס, (בת
ישראל גרוסמונה משמאל), יו"ר YourStartApp: "הקונספט המרכזי שלנו: לתת ליזמים להעביר את המסר שלהם ב-100 שניות. קונספט ההצגה הקצר תוכנן במיוחד כדי לעודד את היזמים לתמצת את הרעיון של המיזם לנקודות החשובות ביותר. זה אתגר מאוד משמעותי ליזמים, במיוחד בתחילת דרכם.

היזמים זוכים לחשיפה מול מיטב המשקיעים והקרנות בארץ ויוצרים מוניטין וקשרים בעלי ערך רב באקוסיסטם המקומי. היזמים יקבלו הערות ופידבק על ההצגה שלהם ועל המיזם עצמו ובכך יוכלו לקבל תובנות חשובות ולשפר את הצגתם כלפי משקיעים.

לקראת האירוע הייתה היענות מאוד גבוהה, מהרגע שפרסמנו את האירוע ופתחנו אותו להרשמה לסטארטאפיסטים. לכן, אנו נמשיך באירועים הללו, כי באירוע אחד אי אפשר לתת במה לכל המיזמים הטובים, שמצאנו, שהם ראויים להציג בפני משקיעים. הערב כולל 2 סבבים של משקיעים, סבב ראשון בהנחיית יזהר שי וסבב שני של משקיעים, שישמשו גם כשופטים בתחרות הזו".

יזהר שי, Canaan Partners: "בעשור האחרון, כ-7,000 חברות הזנק זכו למימון מחברות VC בישראל. זה מספר ענק בכל קנה מידה. אין כל סיבה, שלא להאמין, שבעשור הקרוב לא תהיינה יותר חברות, שתזכנה למימון מ-VC, ומעל למספר זה, חברות רבות לא פחות תזכינה למימון בפלטפורמות החדשות ל'מימון המונים'. אני יודע, שהמרוץ של היזמים אחרי ה-VC לעיתים הוא מתסכל. לכן, אנו עורכים מפגשים כאלה פנים אל פנים, שבהם אפשר לדבר ישירות ולקבל משוב ממש ישר בפנים". 

המיזמים שנחשפו באירוע:

א. שמעון הוכברג - בליינדר: המחפשים דייט נכשלים ביצירת מפגשים בעולם האמיתי. המערכת מספקת יכולת יצירה מהירה וקלה של מפגשים, אחרי התאמה הנעשית אוטומטית במערכת. 

ב. ג'סיקה בוים - Reach: רשת חברתית ניידת על בסיס העניין, המיקום והנושא. יש אפשרות לאנונימיות בעת כתיבת הפוסטים, כדי לאפשר קשר פתוח יותר בין המשתתפים הנמצאים באותו איזור גיאוגרפי. 


ג. לירון לבן, (בתמונה משמאל), שלפרז, זירת מלירון לבןסחר לתחום ההובלות. 20% מההובלות בארה"ב נגמרות בתביעת ביטוח. לכן, יש צורך ליצור סביבה אחרת לנושא ההובלות וליצירת אמון בין הצדדים, במחיר הוגן ונשלט בזירת מסחר המנוהלת כולה בסמארטפון. 

ד. איתי חיות, Collar: כ-10 מיליון כלבים הולכים לאיבוד כל שנה. הפתרון: קולר חכם שמבוסס על תאים סולאריים בלא צורך בטעינה, קולר המנטר את חיי הכלב, ואת מיקומו. הקולר יתומחר בפחות מ-50 דולרים והוא משדר ב-RF לרשת הנבנית אוטומטית בין בעלי הכלבים. כך, שאין צורך ברשת סלולרית כדי לאתר את הכלב. 

ה. ליאב גרבס, אופשן-סמוראי: מערכת להנגשת האופציות למשקיעים פרטיים. עד כה, שוק האופציות היה נגיש רק למומחים וברוקרים. יש כבר מאות לקוחות משלמים במערכת החדשה. המערכת תוכל לספק בעתיד נגישות למשקיעים פרטיים לכלים נוספים בשוק המניות, שלא נגישים לקהל הרחב, שאינו מבין בכלים הללו. 

ו. יאיר רביד, לייבמד: מערכת לחיבור רופאים למידע על התרופות, שהם מספקים לחולים המגיעים אליהם. במערכת, הרופאים יכולים לקבל מידע עדכני על כל תרופה, בזמן שנוח להם, מהמומחה לתרופה הזו. המידע מגיע לרופא בזמן המתאים לו ועל פי בקשתו, או מידת העניין שלו, ע"י התועמלנים הרפאויים של אותה תרופה. 

ז. אורי רבין, קרוזינג: מהמחקרים עולה, שאנשים נמצאים בד"כ רוב זמנם באותו תוכן ונעים בין אותם אתרי תוכן. מכאן עולה השאלה: למה הגולשים צריכים לעבור כל פעם למסך אחר? המטרה: להעביר את האנשים בתוכן שלהם כמו בטיול (קרוז), טיול מהנה כמו על ספינת תענוגות, ברחבי התוכן. זה משנה לחלוטין את תצורת הצגת התוכן באינטרנט הנייח והנייד. 

על הבמה הועלה יזם, שנשלף בהפתעה מהקהל מבלי שהכין את עצמו (אבל עמד יפה במשימה):

נתן ואניש - Frank: אפליקציה לדירוג חברים לפי התכונות שלהם, לצורך ניתוח אישי של חוזקות וחולשות, כצורה בה האדם נתפס אצל חבריו ומכיריו. טוב לצרכי הכנה למציאת עבודה, להכנה לדייט ולהכנה לקראת ביצוע משימות הדורשות שיתוף פעולה מאחרים. המטרה: לספק פידבק אמיתי וכן לאנשים, בצורה ידידותית. כולל דירוג לפי שאלות כן ולא, משוב כתוב מחברים ועוד. הרעיון פותח על בסיס מחקרים פסיכולוגיים, ובעזרתו המשתמשים יוצאים למסע של גילוי עצמי והתפתחות אישית. על מנת לשמור על פרטיות המשתמש, המידע יכול להיחשף רק למשתמש עצמו. יש כבר במערכת כ-4,000 משתמשים, זמן קצר מאוד לאחר שעלתה לאוויר והושקה באוניברסיטה העברית בירושלים. 

הסטארטאפ שנבחר במקום ראשון ע"י חבר השופטים: שלפרז - Shleperz
 
צוות המשקיעים
סבב הדיון הראשון עם המשקיעים:
Izhar Shay - Cannan Partners Israel, - moderator, With: Gadi Tirosh - JVP,  Idan Katz  - Incubit, Eitan Bek - TLV Partners, & Harold Wiener - Terra Ventures



 
 
Bookmark and Share