Telecom News - עולם הטלפוניה בישראל עובר לענן עם הצלחות יפות

עולם הטלפוניה בישראל עובר לענן עם הצלחות יפות

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> עולם הטלפוניה בישראל עובר לענן עם הצלחות יפות
עולם הטלפוניה בישראל עובר לענן עם הצלחות יפות
מאת: אבי וייס, 12.7.15, 09:20צביקה אלפי
 
מעל ל-250 לקוחות עסקיים וארגוניים בארץ עברו למערכת איוניקס בענן של אמזון. זו לא המערכת היחידה בענן הנמצאת בסל מוצרי תדיראן טלקום. החברה תצא בקרוב עם פתרונות אבטחה לעולם הסייבר ב-4 תחומים.
 
"בעולם בו אנו נמצאים, אין ארגון שלא מדבר על הענן. לכן, הם מגלים, שגם את הטלפוניה אפשר להעביר לענן. התהליך הזה החל והוא בלתי הפיך", מתאר צביקה אלפי, מנכ"ל תדיראן טלקום - שירותי תקשורת בישראל. "בישראל, בניגוד למה שאנו רואים בעולם, יש חסם פסיכולוגי במעבר לענן. המנהל הישראלי מרגיש את עצמו כמו גנרל בצבא, שרוצה לראות את כל החיילים ואת כל הטנקים שלו בטווח הראייה שלו ובשליטה מלאה שלו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם צביקה אלפי (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שירותי טלפוניה בענן ועל עתיד שירותי תשתיות התקשורת והטלפוניה בישראל ומהם מנועי הצמיחה הקיימים והעתידיים של החברה.
 
שאלה: מהיכן הגעת לתדיראן טלקום?
צביקה אלפי: "לאחר שירות קבע בתחומי המודיעין ולימוד ל-2 תארים בתחומי המחשוב, מילאתי מגוון תפקידים בכירים בעולם ה-IT בישראל. בין היתר, הייתי סמנכ"ל בטלדור, תפקיד בכיר במטריקס, סמנכ"ל ב-HP ישראל, סמנכ"ל בכיר במלם, סמנכ"ל באמן מחשבים. כך, שאני מכיר היטב את עולם הארגונים ופרויקטים של עולם המחשוב בישראל".
 
שאלה: מה גילית במעבר לעולם שירותי התקשורת והטלפוניה?
תשובה: "החברה מצויה במרכז השוק הטלקום ונמצאת במרכז צומת דרכים רב-ממדים. אפשר לתאר את רב הממדיות של הצומת הזו בכמה התפתחויות:
 
1. עברנו מחיל הקשר לממר"ם. דהיינו: אחרי שנים של דיבורים על שילוב של התקשורת בתוך ה-IT, כיום זה קורה בפועל בכל מקום.
 
2. הלקוחות השתנו והשפה השתנתה. לדבר עם מנהל טלפוניה זה דבר שונה מאשר לדבר עם המנמ"ר. מנהל טלפוניה זה מקצוע שכמעט נכחד והמנמ"ר מטפל בכל. 
 
3. האקוסיסטם הטכנולוגי השתנה לגמרי. במקום לדבר על מתגים, מרכזיות וברזלים, מדברים על אפליקציות. במקום איים מבודדים וקטנים מדברים על עננים ענקיים.
 
למה ארגונים החלו לעבור ל-UC (ר"ת: Unified Communications)? כי:

1) הם הצליחו להוציא את מנהל הטלפוניה שלהם לפנסיה.

2) הם בנו DC (ר"ת: Data Center) חדש ותוך כדי כך גילו, שקל וזול יותר לשלב את שירותי התקשורת והטלפוניה ב-DC.

3) הם החליטו לייעל DC קיים וספקי הציוד והפתרונות ל-DC  הציעו להם פתרונות טלפוניה משולבים בפתרון החדש.

4) אירועים תחרותיים דחפו את הארגונים לצורך לשפר את השירות שלהם וזה הוביל אותם למסקנה, שיש להחליף את מערכות הטלפוניה. מדובר בלחץ תחרותי-עסקי, שנדחף ומחלחל מלמעלה עד למטה.
 
אולם, יש כאן הרבה מאוד ברברת. רוב האנשים בכלל לא מבינים את הקשיים של ארגונים ועסקים מכל סוג במעבר לענן. ככל שהארגון היה 'אי מבודד' קודם, כך יהיה קשה יותר עבורו לעבור לענן.
 
בנוסף, המנהל הישראלי, שמתנהג ומרגיש כמו גנרל בצבא, לא מוכן לסמוך עד חיילים וטנקים וירטואליים, שנמצאים אי שם אצל מישהו אחר. המנהלים מרגישים, שלוקחים מהם את הכוח, את האנשים ואת הפרנסה.
 
לכן, אנו כספק, שנמצא זה מכבר בעולם הענן, מתמודדים יום יום עם הקשיים הפסיכולוגיים הללו. אולם, למזלנו המנהלים הללו הולכים ומתמעטים.
 
מבחינתנו, תדיראן טלקום היצרנית, כבר מזמן הפכה לחברת תוכנה ואפליקציות, במקום חברת חומרה למרכזיות. כך, שאנו גם בתוכנו נותנים דוגמה אישית והמערכות שלנו בענן".  
 
שאלה: מהן המסקנות, שעלו מתיאור המצב הזה לגבי החברה, שאתה מנהל?
תשובה: "כיוון שעולם הטלקום נמצא בצומת דרלוגו חדש תדיראן טלקוםכים ענקית, הדבר הראשון, שעמד בפני, הוא להגדיר מי אנחנו. לא מה היינו אלא לאן אנו הולכים. לכן, אנו באמצעו של מהלך מרתק, שכולל מיתוג מחדש, לוגו חדש (בתצלום משמאל), אתר אינטרנט חדש (שיעלה בקרוב), נוכחות בפייסבוק, לינקדאין ובגוגל+ ואנשים חדשים.
 
אני רוצה להיתפס בתודעה של השוק כספק צעיר, זריז, טכנולוגי, איכותי. אנו נמצאים בשוק מעל 45 שנה. היינו היחידים לספק UC כליבת הפתרונות שלנו ולכן הגענו להיות מובילי שוק. כעת, כשהשוק השתנה, אנו מעוניינים להוביל את הכיוונים החדשים, שנעים במהירות. לכן, אנו צריכים להיות זריזים ויוזמים".
 
שאלה: מה מעמדכם בשוק הישראלי?
תשובה: "יש לנו מעל ל-2,200 לקוחות מתוכם כ-1,500 ארגונים, עם 900 אלף פורטים. יש לנו מעל ל-200 Contact Centers, לא כולל את אלה בצה"ל.
 
בתחום השירותים החדשים בענן, שבמרכזם נמצאת, בין היתר, משפחת פתרונות איוניקס (Aeonix), מערכת שכבר מציגה יכולות של WebRTC, יש לנו כבר מעל ל-250 לקוחות עם איוניקס. חלק ניכר מהלקוחות הללו לוקחים את הפתרון הזה בענן של אמזון.
 
אני מעוניין להיות ההעדפה הראשונה של כל מי שחושב, שעבודה קבוצתית זו המתכונת הנכונה לעבודה בעסקים ובארגונים ולכל מי שחושב, שמוקד שירות רב-ערוצי הוא הפתרון הנכון לספק שירותים ללקוחות.
 
איוניקס היא לא הפתרון היחיד שלנו בענן. יש לנו סדרת פתרונות ב-5 קווי מוצרים:
 
א. עולם ה-UC  עם פתרונות של אלקטל-לוסנט, איוניקס, סיסקו והפתרונות המסורתיים של תדיראן טלקום (הקורל). זאת, עם סדרת פתרונות משלימים כולל לעולמות הביטחון והאבטחה.
 
ב. עולם הCES- (ר"ת: Customers Experience Center), שזה הדור הבא של ה-Contact Center עם פתרונות של איוניקס, Interactive Intelligence ו-Composit.
 
בגלל שהצעירים ברוחם ובגילם פונים היום לחברות בכמה ערוצים, החברות נותנות השירות זקוקות לפתרון, שרואה את הלקוח בכל הערוצים ויודע לסנכרן בין הערוצים. הלקוחות הגדולים שלנו רוצים את הפתרון של הקצה העליון, שהוא Interactive Intelligence, פתרון הנמצא היום גם בענן ויודע להניע תהליכים אוטומטיים בארגון בכל ממשק ובכל ערוץ.
 
ג. פתרונות נלווים ל-CES, כולל BI \ Big-Data, הקלטות, פתרונות וידיאו וכלים מתקדמים ממגוון רחב של ספקים מובילים.
 
ד. עולם תשתיות התקשורת ואבטחה ממגוון רחב של ספקים מובילים. אנו מייצגים את: סיסקו, אלקטל-לוסנט, HP, ג'וניפר, ופורטינט.
 
ה. עולם מיקור חוץ. זה כולל פתרונות בכל מגוון התצורות לפי רצון הלקוחות, עד רמת מיקור חוץ מלא. הכול נעשה עם שותפים כי אנו מאמינים בשותפות, בעבודת צוות פנימית וחיצונית בכל תחום".  
 
שאלה: מהי הסיבה המרכזית, שלקוחות בוחרים בכם ולא במתחרים?
תשובה: "אנו עובדים חזק על ה-Total Experience של הלקוח. אנו נמצאים כיום בעולם בו הטכנולוגיה היא לא העיקר, כי הטכנולוגיות די דומות בין המתחרים. את המחיר קובע, למעשה, הלקוח. כך זה המצב בשוק הישראלי. אז מה שמבדל בין מתחרים הן נקודות המגע בין הארגון, שבוחן אם להיות לקוח שלנו, לבין הספקים כמונו נותני השירות והפתרונות.
 
המגע עם הלקוח הוא לא רק עניין של מוקד שירות טוב. המגע צריך להיות בכל דבר: בחשבוניות, בניירת שנשלחת, בפניה של איש המכירות, בהתנהגות של איש השירות הטכני, בצורת מתן התמיכה, בסגנון הדיבור. בכל. הכל  זה קשר בין אנשים ומקצוענות. אם הקשר הזה טוב, הלקוח יבחר בך".
 
שאלה: מה אתם עושים בעולם הסייבר?
תשובה: "בעולם האבטחה היו לנו עד היום מעט מאוד תשובות. אולם, השוק נע מהר קדימה ואנו נצא בקרוב לשוק עם פתרונות חדשים במגוון תחומים ביניהם:
1) מבדקי חדירה.
2) ציות לרגולציה, עם דגש לתחום התשלומים-PCI.
3) זיהוי ועצירת הונאות. מדובר במערכות מאוד מתקדמות היכולות לזהות הונאות תוך כדי שיחה.
4) מערכות שליטה ובקרה. התחום זה לא היה קיים עד היום בעולם המרכזיות.
 
מכאן, שתחום האבטחה והסייבר יהיה קו שלם של מוצרים ושירותים בכל התחומים והצרכים של הלקוחות שלנו".
 
שאלה: האם יש לכם תוכניות חדשות בתחום התפתחות מערכת איוניקס?
תשובה: "ההצלחה שלנו עם איוניקס בענן של אמזון, עם דגש על לקוחות של עד 50 פורטים, היא מדהימה. ההצלחה הזו מדרבנת אותנו להמשיך קדימה בפתרונות הענן של איוניקס. אנו עומדים להקים ענן משלנו לכל סוגי הלקוחות, לפתרונות בכל סדר גודל. נכריז על זה די בקרוב".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
צביקה אלפי: "אני טוען, שעולם ה-UC יעבור כולו להיות עולם ענני. התוכנות תותאמנה לאישיות ולצרכים של כל לקוח, וזה המקום בו אנו רוצים להוביל.
 
אנו מעוניינים להמשיך ולהוביל את עולם שירותי התקשורת בישראל, כי זה שוק שמתפתח וצומח. מעבר לכך, יש שוק שלם של פתרונות נלווים, שהם הפתרונות הנמצאים בתפר בין עולם ה-IT לעולם התקשורת. אלה פתרונות לעולם התשתיות כולל עולמות חדשים דוגמת עולם הסייבר.
 
אנו רואים, שיש התעניינות הולכת וגוברת בנו ובפתרונות שלנו בשוק, מאז שיצאנו במיתוג החדש שלנו. זה מראה, שאנו בכיוון הנכון.
 
יש לי אתגר להניע את המערכות אצלנו וסביבנו לאמץ את הכיוונים החדשים. אנו גם חלק מקבוצת אפקון, וכך יש לנו מספר אזורים טבעיים, שאנו יכולים להיכנס אליהם, שטרם טיפלנו בהם. האתגרים רבים ואני אופטימי, שנצליח במשימה".
 
טלפונים ישנים
זיכרון היסטורי - ככה נראתה הטלפוניה שלנו (צולם ב-WeWork תל-אביב)



 
 
Bookmark and Share