Telecom News - שירותי ענן מיקרוסופט לעסקים - איזה שירותים לבחור בנוסף ל"חלונות 10"?

שירותי ענן מיקרוסופט לעסקים - איזה שירותים לבחור בנוסף ל"חלונות 10"?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> שירותי ענן מיקרוסופט לעסקים - איזה שירותים לבחור בנוסף ל"חלונות 10"?
שירותי ענן מיקרוסופט לעסקים  - איזה שירותים לבחור בנוסף ל"חלונות 10"?
 מאת: מיכאל פנחס, 26.7.15, 08:00מיכאל פנחס

מיקרוסופט מצויה בלחץ מהתחרות מהכיוון של VMware, אפל וגוגל. זו הסיבה למהלך לספק בחינם כבר השבוע את "חלונות 10". איזה שירותים נוספים של מיקרוסופט מומלץ לשקול לבחירה מהענן ואיך להתקדם ל"חלונות 10"?
 
לאחרונה הודיעה מיקרוסופט על מבצע מאוד אטרקטיבי ללקוחות פרטיים ולעסקים קטנים: שדרוג בחינם (לעד) ל"חלונות 10" לכל מי שיש ברשותו "חלונות 7" ו"חלונות 8 ו-8.1" (רק גרסאות חוקיות של התוכנה). במערכת החדשה יש גרסאות חינמיות של אופיס ועוד כלים חינמיים רבים.
 
המטרה של מיקרוסופט: ללכוד כמה שיותר לקוחות אצלה. זו בהחלט הזדמנות חד-פעמית וכדאית, שתהיה בתוקף מ-29.7.15 למשך שנה להורדה. כאמור, "חלונות 10" תישאר אצל הלקוחות בחינם גם אחרי השנה הזו.
 
ככל הנראה, הסיבה המרכזית לצעד הזה של מיקרוסופט: הלחץ המופעל עליה מ-2 כיוונים: מצד אחד ,VMware שכבשה כמעט 80% ממערכות המחשוב בעסקים ובארגונים, ומצד שני אפל וגוגל, שכבשו כמעט לחלוטין את השוק הנייד (סמארטפונים וטאבלטים). לכן, לחלק לציבור מערכת מחשוב מתקדמת ביותר בחינם היא דרך מהירה לחזור ולתפוס נתחי שוק.
 
אולם, לא ניתן לשדרג ל"חלונות 10" אם המחשב הנייח או הנייד בעסק הוא ישן. כ"כ, חלק מהפונקציות החדשות והמלהיבות ב"חלונות 10" דוגמת: "העוזר האישי- קורטנה", ממשק המשתמש החדש (כולל תמיכה במסך מגע), "מערכות האבטחה, הגיבוי וההתאוששות", מערכת העיבוד הגרפי על בסיס DirectX 12, דפדפן חדש בשם Edge התומך בעט מגע וכתיבה או איור של שרטוטים על גבי עמוד האינטרנט ועוד, תלויים בחומרה מתקדמת במחשב.
 
למעשה, רוב האפליקציות והפונקציות המתקדמות ב"חלונות 10" לא תפעלנה על חומרה ישנה. כך, ששדרוג החומרה (וגם תשתיות התקשורת) הוא פעולה נדרשת בעסק, כדי שניתן יהיה לעבור לעולם החדש של "חלונות 10" בענן של מיקרוסופט.
 
מי שרוצה להתקדם ל"חלונות 10" ויש לו מערכת הפעלה ישנה (דוגמת XP או Vista), מומלץ לשדרג כעת ל"חלונות 7", מערכת תוכנה, שנמכרת במחירים די אטרקטיביים בשוק, ובכך להיות זכאי לשדרוג חינמי ל"חלונות 10".
 
מערכת "חלונות 10" תהיה כנראה מערכת ההפעלה האחרונה של מיקרוסופט. שכן, בעתיד כל השדרוגים של מערכות התוכנה של מיקרוסופט יבוצעו בענן ולא על המחשב של המשתמש, שתמיד יהיה אצלו "חלונות 10".  
 
לטענת מיקרוסופט, "חלונות "10 תהיה מאובטחת יותר עבור ארגונים ועסקים. עפ"י המפרט של "חלונות 10", בהחלט יש להכרזה הזו כיסוי. לכן, גם מנקודת ראות של הגנה על מערכות התוכנה והמחשוב של העסק, "חלונות 10" היא פתרון אטרקטיבי.
 
איזה עוד שירותים של מיקרוסופט ניתן לקבל בענן?
ניתן לקבל למעשה כל שירות מחשוב וטלפוניה בענן של מיקרוסופט. למיקרוסופט יש ענן מקומי בישראל (ב-Triple C) וספקי שירותים רבים המספקים גישה לשירותי הענן של מיקרוסופט בארץ ובעולם (למשל HOT), כולל אפשרות לגישה ישירה לשירותי הענן של מיקרוסופט.
 
הדרך הטובה היא לבצע את הבחירה של ספק השירותים והשירותים בענן אחרי ניתוח צרכי העסק, תקציבו, תחזיות התפתחותו ולבחור בשירות המתאים אצל הספק המתאים אחרי תהליך של תיחור.
 
השירותים הפופולאריים ביותר בישראל בענן של מיקרוסופט הם:
א. שירותי אופיס בענן.Office 365
ב. שירותי טלפוניה – Lync, לעיתים בתוספת של מערכות חומרה ותוכנה מבית אודיוקודס.
ג. שירותי גיבוי וסנכרון קבצים בענן – OneDrive.
 
בכל מקרה, בחירת השירותים מהענן של מיקרוסופט צריכה להיעשות על בסיס ניתוח צרכי העסק והתאמת השירותים לפרודוקטיביות של העסק. שירות (או תוכנה) בחינם אין משמעו, שהשירות הזה מתאים בדיוק לצרכי העסק.
 
שורה תחתונה:
עסקים רבים מכל שכבות השוק יכולים להיכנס בשקט לבחינת פתרונות מחשוב מתקדמים, בין היתר בענן של מיקרוסופט. חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל פתרון בו בוחרים, מכל סוג. הפתרונות, שקיימים כיום בשוק, זולים, יציבים, דוברי עברית, מכילים יכולות מתקדמות לרבות שילוב סלולר ו-UC (תקשורת מאוחדת), עבודה קבוצתית, מענה ל-BYOD (שימוש בסמארטפונים וטאבלטים פרטיים בעבודה), שילוב עם מערכות ישנות ומאובטחים לא פחות מפתרונות קנייניים.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, יולי 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
שירותי עסק



 
 
Bookmark and Share