Telecom News - חיבור עסקי של 500 מגה בהוט – האם זו עסקה כדאית?

חיבור עסקי של 500 מגה בהוט – האם זו עסקה כדאית?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> חיבור עסקי של 500 מגה בהוט – האם זו עסקה כדאית?
חיבור עסקי של 500 מגה בהוט – האם זו עסקה כדאית?
 מאת: מיכאל פנחס, 23.8.15, 22:01מיכאל פנחס
 
התחרות על חיבורי פס רחב (קווי) לעסקים ממשיכה לתפוס תאוצה, בין היתר, בשירות של הוט של חיבור 500/10 מגה עסקי במחיר הנראה אטרקטיבי. האם זו אכן עסקה כדאית?
 
לאחר שנים של נוכחות די מינורית במגזר העסקי, החלה קבוצת הוט בחודשים האחרונים "להסתער" על המגזר העסקי בחבילות שירות ותשתית. זאת, בעיקר כדי לבלום את כניסת Unlimited לשוק ולתת תשובה לשליטה הבלתי מעורערת של בזק (מעל ל-85% נתח שוק) במגזר העסקי הקווי, בעוד שבתחום המגזר הביתי הקווי הצליחה הוט להגיע לכ-40% נתח שוק מול כ-60% לבזק (ומעט מאד לקוחות ל-Unlimited).
 
הוט יצאה בשנה האחרונה ב-4 שירותים:
 
א. שירותי טלפוניה בשת"פ עם תדיראן טלקום לשירותי IP-Centrex.
 
ב. שירותי All-In-Box לחיבור של 100 מגה סימטרי הכוללים שירותי טלפוניה (בחיבור PRI) ואינטרנט בקופסה אחת מנוהלת מרחוק, במחיר של 1,940 ₪ (ללא מע"מ) לחצי PRI.
 
ג. שירותי טלפוניה ו-Unified Communications - UC בענן בשם HOT Cloud על תשתית Lync של מיקרוסופט עם שילוב מלא של שירותי אופיס וחלונות 10, בתשלום בשיטת ה-SaaS
 
ד. שירות יותר מוצלח של חיבור על תשתית הסיבים של הוט בחיבור של 500 מגה בערוץ היורד ו-10 מגה בערוץ העולה. אך בחודש מאי 2014 הוט השיקה חיבור של 200 מגה (5 מגה בערוץ העולה) במחיר של 189 ₪ (כולל מע"מ). כיום הוט מציעה 200 מגה + ספק אינטרנט במחיר מבצע ללקוחות חדשים של 135 ש"ח (ללא מע"מ). בתחילת 2015 הוט שידרגה את רוחבי הפס בצורה משמעותית, הפעם בדגש על עסקים קטנים עד בינוניים.
 
השירות הזה (500 מגה בערוץ היורד ו-10 מגה בערוץ העולה) החל במרכזי הערים הגדולות ובמהלך 2015 הוא מתרחב לכל הארץ. המחיר של חיבור 500 מגה בערוץ היורד ו-10 בערוץ העולה הוא 279 ₪ לחודש המוצע ללא עלות התקנה עם נתב מתקדם בשם HotBox3. יש כיום מבצע של תשתית + ספק אינטרנט ללקוחות חדשים ב-321 ש"ח. כ"כ, הוט מציעה חבילות משולבות המותאמות לצרכי הלקוחות בקצבי חיבור שונים. למשל: חיבור של 500 מגה + 4 קווי טלפון לשיחות ללא הגבלה + 4,000 דקות שיחה בחודש לקו פקס + חיבור לענן של הוט, בעלות של 399 ₪ לחודש (המחירים ללא מע"מ).
 
מה המתחרות מציעות?
אין למתחרות הוותיקות בהוט הצעות כאלו. החיבורים רחבי הפס לעסקים של בזק יקרים מאוד וכך גם החיבורים של קבוצת סלקום וקבוצת פרטנר. החיבורים אצלן כוללים גם דמי התקנה גבוהים, עלויות ציוד קצה ו"קנסות יציאה". העלויות של חיבורים דומים אצל המתחרות הללו הן בין פי 10 עד פי 15 מהחבילה של הוט. בחברות המתחרות בהוט, שילוב של פס רחב עם טלפוניה (דוגמת IP-Centrex) הוא מאוד יקר, ויכול להגיע עד פי 20 ויותר, מאשר החבילות הללו של הוט.
 
מכאן, שהוט מכוונת את ההצעה שלה בעיקר כדי לבלום את כניסת Unlimited בחיבורי סיבים לשוק העסקי. חברת  Unlimitedמציעה למגזר העסקי והארגוני חיבורים עסקיים לארגונים ועסקים לחיבור סניפים ושלוחות (עם קצבים בQoS- ו-(SLA של 100 מגה סימטרי ב-590 ש"ח לחודש, 200 מגה סימטרי ב-885 ש"ח לחודש ו-1 ג'יגה סימטרי ב-1,770 ש"ח לחודש. המחירים הם לספקי השירות, בפורטל החברות והשירותים של,Unlimited  שפורסת סיבים ללקוחות הללו בגישת ה .FTTH-מעל למחיר הזה יש את עלות השירות (למשל הטלפוניה), עלות הנתב ודמי התקנה חד פעמיים (העלויות הללו לא ידועות כרגע ונתונות למו"מ מול הספקים).
 
מכאן, שההצעה של הוט (הגם שאינה בחיבור סימטרי כמו ש-Unlimited מציעה, בגלל הטכנולוגיה השונה הקיימת בהוט), היא הרבה יותר אטרקטיבית. יתרה מכך, אין לעסקים כל יכולת לדעת מתי Unlimited תחבר אותם לרשת, בעוד שבהוט אפשר לקבל תשובה מיידית מתי ניתן להתחבר והמחירון ידוע וגלוי.
 
האם המעבר להוט כדאי?
עסקים קטנים, שהחיבור שלהם לפס הרחב אינו קריטי לצרכי העסק, יכולים כיום להתחבר בחיבור פרטי (שאין בו QoS), ולחסוך הרבה מאוד כסף. אולם, עסקים קטנים עד בינוניים, שהחיבור לאינטרנט חשוב עבר העסק שלהם, בהחלט יכולים לשקול את החלופה האטרקטיבית הזו של הוט, שמשאירה את כל מתחרותיה הרחק מאחור, עם מחירונים ישנים, שאינם מתאימים למציאות של שוק תחרותי.
 
אין ספק שהחיבור של הוט למגזר העסקי הוא רק "יריית פתיחה" בתחרות, שתלך ותגבר והיא כרגע חלופה מאוד אטרקטיבית למגזר העסקי. הוט מנסה בחודשים האחרונים (על פי הצהרותיה) לשפר את רמת שירות הלקוחות שלה, ויש לבחון אם אכן השיפור הזה משפיע על בחירת הוט כספק השירותים ללקוחות העסקיים. 
 
לסיכום: התחרות בעולם שירותי התקשורת הנייחים למגזר העסקי היא בעיצומה. המחירים החלו להיות מאוד זולים, המודלים העסקיים הפכו להיות פשוטים יותר ויותר, הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ לא להיות תקוע עם הסכם עסקי ישן ולא כדאי עם ספק תקשורת ולדעת לנצל את יכולות התמרון והבחירה הנמצאות כעת בידי הלקוחות.   

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוגוסט 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 


סיבים



 
 
Bookmark and Share