Telecom News - ההאקתון הבינ"ל של ויקימדיה-אירוע הקוד הפתוח הגדול בארץ יתקיים בירושלים

ההאקתון הבינ"ל של ויקימדיה-אירוע הקוד הפתוח הגדול בארץ יתקיים בירושלים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> ההאקתון הבינ"ל של ויקימדיה-אירוע הקוד הפתוח הגדול בארץ יתקיים בירושלים
ירושלים תארח את ההאקתון הבינ"ל של ויקימדיה – אירוע הקוד הפתוח הגדול בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 24.8.15, 17:16האקתון ויקימדיה
 
מאות מפתחים מעשרות מדינות יתכנסו ב-31.3-3.4.2016 לסוף שבוע שלם של מרתון פיתוח תשתית ויקיפדיה, באירוע השנתי של קהילת מפתחי מדיה ויקי העולמית בירושלים.
 
עמותת ויקימדיה ישראל, שעוסקת בקידום והנגשת הידע החופשי בישראל, נבחרה ע"י קרן ויקימדיה העולמית להפיק ולנהל את האירוע הטכנולוגי הרשמי של התנועה, במסגרתו כ-200 מפתחים, מתכנתים, מנהלי מערכת וחובבי טכנולוגיה יתכנסו לסוף שבוע שלם בירושלים להאקתון תכנות ופיתוח תשתית מדיה ויקי, התשתית באמצעותה פועלת ויקיפדיה, האנצילוקפדיה החופשית הגדולה בעולם.
 
בין מאות המתנדבים, יגיעו גם בכירים מקרן ויקימדיה (סן פרנסיסקו), ביניהם מנכ"לית קרן ויקימדיה ובכירים מצוות הפיתוח. במסגרת האירוע תעניק ויקימדיה ישראל עשרות מלגות למימון הגעתם של המתנדבים. האירוע יהיה פתוח גם למפתחים ישראלים והמשתתפים יעסקו בתיקון תקלים (באגים), פיתוח יישומים חדשים, יחלקו ידע על טכנולוגיות חדשות וקיימות וישפרו את התשתית הטכנית של ויקיפדיה ומיזמי האחות שלה.
 
ההאקתון יסייע בהקמת קהילת מפתחי מדיה-ויקי מקומית בישראל ויעסוק גם בפיתוחים מוכווני השפה העברית להקלה ושיפור השימוש בוויקיפדיה בקרב ציבור הקוראים והעורכים בישראל ובעולם.
 
במכרז, עליו התמודדו מספר מדינות, בחרה ויקימדיה ישראל להציע את ירושלים כמועמדת לאירוח הוועידה בגלל היותה מרכז הייטק מתפתח ומשכנן של חברות הייטק וטכנולוגיה רבות בישראל.
 
האירוע ייערך בשיתוף Jnext, המיזם לעידוד יזמות טכנולוגית בירושלים של הרשות לפיתוח ירושלים המשרד לירושלים ועיריית ירושלים ויתקיים בבית הנסן - מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה בירושלים.
 
האקתונים דומים נערכו בשנים האחרונות בכל רחבי העולם כגון בליון, צרפת (2015), אמסטרדם, הולנד (2014), סן פרנסיסקו, ארה"ב (2012), מומבאי, הודו (2011), ברייון, בריטניה (2011), ניו אורלינס, ארה"ב (2011), ברלין, גרמניה (2011) ווושינגטון, ארה"ב (2010).
 
יצויין, כי זו הפעם השנייה בה זוכה ישראל לארח ועידה בינלאומית של ויקימדיה. הפעם הקודמת היתה ב-2011, כאשר כנס "ויקימניה" של התנועה התארח בחיפה, אליו הגיעו כ-800 משתתפים מ-52 מדינות.
 
מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל: "כשהחלטנו שאנו רוצים להביא את הוועידה לישראל, היה ברור לנו, שירושלים היא הבחירה הראשונה שלנו. צמיחתה של ירושלים כבירת הייטק, תוך שילוב כלל המגזרים, ערבים וחרדים, היא מבחינתנו דוגמא לישראל היפה, שרצינו להראות למאות המתכנתים, שיגיעו לארץ".
 
ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "בנג'מין פרנקלין אמר פעם, שהשקעה בידע משלמת את הריבית הגבוהה ביותר. זה בדיוק מה שאנו עושים בירושלים בשנים האחרונות: משקיעים בקידום הידע באקדמיה, בטיפוח חברות עתירות ידע, בעידוד יזמים הצמאים לחדשנות ובסיוע לקהילות של מפתחים ומעצבים מיומנים, כדי שנוכל כולנו כירושלמים וכישראלים ליהנות מהפירות. אני שמח וגאה בבחירתה של ירושלים כמארחת ההאקתון הבינלאומי של ויקימדיה ובטוח, שכל משתתפיו ייווכחו, שירושלים הפכה למוקד עולמי של חדשנות, הון אנושי ייחודי וידע החוצה מגזרים וגבולות".

קרדיט צילום: דניאל בר-און.
 
האקתון ויקימדיה



 
 
Bookmark and Share