Telecom News - 53% מארגונים צופים שטכנולוגיות ענן יניבו עליה בהכנסות כבר בשנתיים הבאות

53% מארגונים צופים שטכנולוגיות ענן יניבו עליה בהכנסות כבר בשנתיים הבאות

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> 53% מארגונים צופים שטכנולוגיות ענן יניבו עליה בהכנסות כבר בשנתיים הבאות
דו"ח: 53% מהארגונים צופים שטכנולוגיות ענן יניבו עליה בהכנסות כבר בשנתיים הבאות
מאת: מערכת Telecom News, 27.8.15, 12:07ענן

3,400 ארגונים ב-17 מדינות, שהשתתפו במחקר של IDC וסיסקו, נהנו מהכנסה נוספת ממוצעת של 1.6 מיליון דולרים וחיסכון של 1.2 מיליון דולרים לכל יישום המבוסס על ענן פרטי או היברידי.

ממחקר חדש, שנערך ע"י חברת הייעוץ הבינלאומית IDC במימון חברת סיסקו עולה, ש-53% מהחברות צופות, שהענן יאפשר להן להפיק רווחים גבוהים יותר כבר במהלך השנתיים הקרובות. הדו"ח קובע, שענן המחשוב נכנס לגל שני של תהליך הטמעה הולך ומתרחב. חברות, שמשתמשות בענן, שוב אינן מתמקדות רק בשיקולי יעילות וצמצום עלויות, אלא מתייחסות אל הענן כאל פלטפורמה המאפשרת לפתח תהליכי חדשנות, צמיחה ושינויים יסודיים של תהליכים ומודלים עסקיים.

המחקר נושא את הכותרת Don’t Get Left Behind The Business of Achieving Greater Cloud Adoption. תהליך המחקר כלל ראיונות עם מקבלי החלטות ב-3,400 ארגונים, ב-17 מדינות, שמיישמים כבר סביבות ענן פרטי, ציבורי והיברידי בארגונים שלהם.

המחקר של IDC מגדיר 5 רמות של בשלות הענן בארגונים: אד-הוק, אופורטוניסטי, שימוש חוזר בשירותי ענן ציבורי, מנוהל או אופטימאלי.
המעבר מיישומי אד-הוק ליישום אופטימאלי, מניב יתרונות עסקיים דרמטיים:

הכנסות הארגון צומחות ב-10.4% בממוצע,
עלויות IT ירדו ב-77%,
הזמן הנדרש לאספקת שירותי IT והשקת אפליקציות חדשות צונח ב-99%,
מחלקת IT רושמת עליה של 72% ביכולותיה לעמוד ברמות השירות הנדרשות (SLA) ממנה,
יכולתה של מחלקת IT להשקיע בפרויקטים חדשים, שמקדמים את החדשנות בארגון,  מוכפלת בזכות הענן.

היתרונות הכלכליים של מעבר לענן
המחקר מכמת את היתרונות הכלכליים בארגונים, שמממשים את תפיסת הענן באופן המתקדם ביותר. ארגונים, שהשתתפו במחקר, נהנו מהכנסה נוספת ממוצעת של 1.6 מיליון דולרים לכל יישום המבוסס על ענן פרטי או היברידי. בנוסף, השיגו הארגונים האלה גם חיסכון של 1.2 מיליון דולרים לכל יישום מבוסס ענן.

העלייה בהכנסות הייתה בעיקר תוצאה של גידול במכירות, רכישת לקוחות חדשים או מכירה בשווקים חדשים. ארגונים מייחסים את העלייה בהכנסות  מהעברת המשאבים המוקצים לפעילויות אחזקה מסורתיות למיזמים חדשים, אסטרטגיים יותר וחדשניים יותר אותם מובילה מחלקת ה-IT.

החיסכון בעלויות התפעול אותו מאפשר ענן פרטי  מבוסס קוד פתוח נובע מיתרונות השימוש בסביבה אמינה יותר, בעלת יכולת גידול  מהירה וביצועים גבוהים יותר. המעבר לענן משפר את עמידות סביבת IT, מעלה את רמות פריון העבודה, מאפשר מזעור סיכונים וניהול יעיל שלהם, מוזיל את עלויות התשתית, מאפשר שימוש טוב יותר במשאבים הארגוניים ומביא עימו את מכלול היתרונות של עבודה בקוד מקור פתוח.

שימוש בענן היברידי עלול להיות עניין מורכב יותר מאשר עבודה בענן פרטי או ציבורי. הענן ההיברידי חייב לאפשר ניוד עומסי עבודה, תוך שמירה על אבטחת מידע ואכיפת מדיניות שימוש. הדרישות האלו עלו באופן ברור גם במחקר: 70% מהמשיבים צופים, שיעבירו נתונים בין עננים פרטיים וציבוריים או בין מספר ספקי ענן ומציבים דרישות גבוהות בתחום האבטחה ואכיפת מדיניות הגנת הנתונים.

34% מהארגונים בארה"ב משתמשים בענן - רק 9% ביפן
רמת הבשלות של אימוץ טכנולוגיות הענן מאופיינת בשונות גבוהה במעבר בין מדינות סביב העולם. עפ"י המחקר, 34% מהארגונים בארה"ב ו-29% מהארגונים בדרום אמריקה כבר מצויים באחד משלושת השלבים הגבוהים יותר של העבודה בענן. בהמשך הרשימה, עומדות בריטניה (27%), צרפת (22%), גרמניה (21%) אוסטרליה וקנדה (19%), קוריאה (18%) והולנד (17%). הרחק מאחור, מפגרת יפן עם 9% בלבד.

ניתוח השימוש בטכנולוגיות ענן בתחומי משק ותעשייה שונים מעלה, שתעשיות ייצור מאופיינות ביישום הרחב ביותר של כלי ענן, עם 33%. בעולם טכנולוגיות המידע משתמשים 30% ביישומי ענן, במגזר הפיננסי - 29%, ובתחום הבריאות - 28%. השיעור הנמוך ביותר של אימוץ כלי ענן נרשם במגזר הממשלתי, בתחום החינוך והשירותים המקצועיים – 22% בכל אחד מהם ובמגזר הקמעונאי - 20%.

ניק ארל, סגן נשיא בכיר לענן גלובלי ולמכירות שירותים מנוהלים: "הגל השני של יישום הענן בארגונים מאופיין בהתמקדות גדולה יותר בסביבות ענן פרטי וענן היברידי. לקוחות מבינים, שעננים פרטיים והיברידיים מציעים את רמת האבטחה, הביצועים, המחיר, יכולות הניהול וההגנה על נתונים הנדרשים לארגונים. התובנות האלו עולות באופן ברור גם מהמחקר של IDC, בו נמצא, ש-44% מהארגונים נמצאים כבר בשלבי היישום של ענן פרטי או מתכוונים בבירור לאמץ את הטכנולוגיה הזאת, ו-64% מהארגונים, שמשתמשים בענן, בוחנים אפשרויות בתחום הענן ההיברידי".

אלון סלע, מנהל תחום ענן בסיסקו ישראל: "בארץ אנו רואים עניין הולך וגובר באימוץ טכנולוגיית ענן בקרב מגזרים וארגונים שונים. במקביל, עולה הדרישה לפתרונות מבוססי קוד פתוח, שמנוהלים ומתופעלים מרחוק ומאפשרים לארגונים להתרכז בפיתוח אפליקציות עסקיות והגדלת התוצרים העסקיים".

 
ענן



 
 
Bookmark and Share