Telecom News - נמשך גל ההתאגדות בענף ההייטק: עובדי NCR התאגדו בהסתדרות

נמשך גל ההתאגדות בענף ההייטק: עובדי NCR התאגדו בהסתדרות

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> נמשך גל ההתאגדות בענף ההייטק: עובדי NCR התאגדו בהסתדרות
נמשך גל ההתאגדות בענף ההייטק: עובדי NCR התאגדו בהסתדרות
מאת: חיים חביב, 7.9.15, 20:45

עדכונים בתחתית הכתבה.הסכם

כ-850 עובדיNCR  ישראל (ריטליקס-Retalix) התארגנו בהסתדרות. היא תשמש כארגונם היציג לאחר שלמעלה משליש מעובדי החברה חתמו עד כה על טפסי הצטרפות.

ההסתדרות תשמש כארגונם היציג של עובדי NCR, לאחר שלמעלה משליש מעובדי החברה חתמו עד כה על טפסי הצטרפות לארגון היציג. כך הודיע הבוקר יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, למנהל NCR ישראל, גיא פרי

חברת NCR פועלת כספקית גלובלית של פתרונות ושירותים חדשניים לרשתות שיווק קמעונאיות גדולות. היא מתמחה בתוכנה לקופות ממוחשבות, שמאפשרת אינטגרציה עם יישומי ניהול שרשרת האספקה. ריטליקס, אחד מהסטארטאפים הראשונים, שהוקמו בישראל, נרכש לפני כ-3 שנים ע"י חברת מערכות המידע האמריקנית NCR בעסקה ששוויה 800 מיליון דולרים.

החברה, שהעסיקה בשיאה למעלה מ-1,200 עובדים, פיטרה מאז 2014 מאות עובדים על רקע אובדן לקוח גדול וצניחה בהכנסות. כיום מעסיקהNCR  ישראל  כ-850 עובדים, שהתאגדו בהסתדרות על מנת להבטיח את זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות: "אני שמח, שעובדי NCR ריטליקס סירבו להישאר אדישים לגורלם והצטרפו לאלפי עובדי הייטק, שכבר מאוגדים בהסתדרות. על ההנהלה לכבד את רצון העובדים, להכיר בהתאגדות כחוק ולפתוח במו"מ על מנת לעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם קיבוצי".

מוועד הפעולה של עובדי החברה נמסר: "לאחר גל הצמצומים האחרון, יש חששות רבים בקרב העובדים הנוגעים לעתיד החברה בארץ. עתידנו ועתיד החברה חשובים לנו ואנו רואים במהלך זה צעד חיוני, שלא רק יבטיח את זכויות העובדים אלא יחזיר לחברה את היציבות הנדרשת להמשך הצלחתה". 

עדכון 27.9.15, 13:20: הנהלת NCR הכירה בהסתדרות כארגון העובדים היציג של עובדי החברה. כך, הודיע מנהל NCR  ישראל, גיא פרי, לעובדי החברה ולנציגי ההסתדרות. ההכרה בהתאגדות ובוועד מגיעה כשלושה שבועות לאחר שלמעלה משליש מעובדי החברה הצטרפו להסתדרות. באיגרת ששלח פרי לכל עובדי החברה, ציין כי פגישת היכרות ראשונה תיקבע מיד לאחר החגים. 

יקי חלוצי: "ההכרה בהתאגדות של עובדי NCR היא צעד נוסף המבסס את מעמדו של האיגוד ומסמל את המהפכה השקטה בענף ההייטק".

ליאור טהור, יו"ר ועד הפעולה של עובדי החברה: "לאחר ההכרה של הנהלתNCR  בהתארגנות ובוועד, אנו מצפים לשיתוף פעולה פורה ולתחילתו של המשא ומתן לגיבוש הסכם קיבוצי".

עדכון 17.3.16, 18:51: מאות מעובדיNCR  קיימו היום שביתת אזהרה: הם סיימו היום את העבודה כבר ב-16:00 במחאה על הסחבת במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה.

מאז הודיע מנכ"ל החברה גיא פרי, שהוא מכיר בהסתדרות כארגון היציג, התנהל מו"מ עם ההנהלה להסכם קיבוצי. במקביל להליך ההידברות בין הצדדים, נקטה ההנהלה בצעד חד-צדדי ובמהלך  דצמבר 2015 פיטרה מספר עובדים. מיד לאחריו הכריזו העובדים וההסתדרות על סכסוך עבודה. מו"מ שמתנהל מאז מתקיים ללא כל התקדמות בעמדת ההנהלה.

ליאור טהור, יו"ר ועד העובדים: "במידה וההנהלה תמשיך להתנהל באותו האופן, נחריף את הצעדים הארגוניים".

עדכון 14.9.16, 16:05: כ-700 עובדיNCR  יקיימו מחר שביתה כוללת על רקע חוסר ההתקדמות במו"מ מול ההנהלה. מאז ההתאגדות ההנהלה מנהלת לכאורה עם נציגות העובדים מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון, הכולל ישיבות על בסיס קבוע, אולם בפועל לא בוצעה בו כל התקדמות. בשבוע האחרון המו"מ עלה על שרטון כשההנהלה בחרה לפוצץ את אחת הישיבות, שנערכו בין הצדדים. אי לכך הודיע ועד העובדים על קיומה של שביתה.
 
עדכון 20.9.16, 20:56:  מכתב התראה חריף נשלח מטעם יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי ההייטק בהסתדרות, לגיא פרי, מנהל אתר NCR בישראל, לאחר שיו"ר הוועד ליאור טהור זומן לישיבת בירור. במכתב הוא נקרא להפסיק את הפגיעה החמורה בהתארגנות העובדים ואת ההתנכלות ליו"ר הוועד.
 
זימונו של טהור לבירור נעשה יום לאחר החלטתו לכנס את עובדי החברה לאסיפת עובדים, במהלכה הוא מסר להם כי הנהלת החברה החליטה להפסיק את המשא ומתן באופן חד-צדדי, וכי בכוונת הוועד להחריף את צעדיו הארגוניים  כמתאפשר לו בחוק.



 
 
Bookmark and Share