Telecom News - יבמ - טכנולוגיית הענן מניעה את גלגלי הכלכלה החדשה

יבמ - טכנולוגיית הענן מניעה את גלגלי הכלכלה החדשה

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> יבמ - טכנולוגיית הענן מניעה את גלגלי הכלכלה החדשה
יבמ - טכנולוגיית הענן מניעה את גלגלי הכלכלה החדשה
מאת: חיים חביב, 9.9.15, 22:35ענן

יבמ הציגה מגמות חדשניות בתחום טכנולוגיות הענן במסגרת אירוע במתכונת הרצאות TED. האירוע התמקד בביג דאטה ואנליטיקה, האינטרנט של הדברים ומחשוב קוגניטיבי.

אתמול, ביום חם מאובק ואביך, שצמצם עד מאד את הראות, בחרה יבמ ישראל להעלות על נס את הענן, וליתר דיוק את טכנולוגיית הענן. במסגרת אירוע במתכונת הרצאות TED, שנערך בנמל יפו תחת הכותרת Rock the Cloud, הציגה נבחרת של 10 מומחים מובילים בתחומם מיבמ ומסטארטאפים, כל אחד במשך 12 דקות, את המגמות המרכזיות בטכנולוגיית הענן. את האירוע, שמשך אליו מאות אנשי הייטק ויזמים, יזם והוביל דרור פרל, מנהל תחום הענן ביבמ והיחידה לטכנולוגיות גלובליות (GTU), שהנחה את האירוע עם סולן להקת רד בנד, המוכר לנו מתכנית הטלוויזיה "רד ודביר" בערוץ 2.

האירוע התמקד בתחומים החמים ביותר כיום בשוק הענן לרבות: ביג דאטה ואנליטיקה, האינטרנט של הדברים (IoT) ומחשוב קוגניטיבי.

אלן אזאגורי, מנהל בכיר לאסטרטגיית טכנולוגיות תוכנה ביבמ העולמית: "אנו חווים שתי מגמות עיקריות כיום: הראשונה -  וירטואליזציה, שמנתקת את הקשר בין התשתיות ליישום ומטשטשת ביניהן, והשנייה - מהפכת המובייל. נפח הדאטה (בענן) מכפיל את עצמו מדי שנתיים כתוצאה מהעלאת נתונים לענן , מה שיאפשר לבסס מערכות לבדיקת נאמנות לקוחות במטרה לשיפור הקשר עם הלקוח ולקבלת משוב מהיר על יעילות של מהלכים שיווקיים מולו.

הענן אינו רק תשתית או וירטואליזציה אלא הגדרה של הכלכלה החדשה ומאפיין של המהפכה המתחוללת עכשיו לנגד עינינו. האם הארגונים מוכנים לכך? כל דולר של השקעה ב big data מייצר לארגון תשואה אדירה, שעשויה להגיע עד כדי פי 13 (1300%)". 

ליסה נדם, מנהלת פיתוח עסקי של קלאודנט ביבמ אירופה: "אומרים, שהדאטה הוא הנפט של עולם המחשוב. אולם, ההבדל הוא, שהדאטה מועיל רק אם אתה יודע לעשות בו שימוש נכון. צריך לדעת כיצד לחבר בין הנקודות הנכונות' (Connecting the dots) כדי לקבל את התמונה המשקפת נכון את המציאות בשטח. היתרון הגדול של פרויקטים בסביבת ענן הוא ביכולת להיכשל ולשוב לנסות (ולהתנסות) שוב מבלי להשקיע משאבים ניכרים, להתחיל מקטן ולגדול בהתאם לצרכים ובסיכון נמוך יחסית".

גבי זודיק, מנהל מחלקת המובייל ופתרונות לתעשייה במעבדת המחקר של יבמ בחיפה ומוביל תחום המובייל בגוף המחקר של יבמ העולמית: "מהפכת המובייל נמצאת בעיצומה. רובנו בודקים את מכשיר הסמארטפון האישי כבר בהשכמת הבוקר, לא מרפים ממנו כל היום ואפילו לפני השינה בלילה בודקים מה חדש. אך האם המובייל יהיה המכשיר היחיד בעוד 5 שנים? כמובן שלא.

המכשירים הלבישים עולים לקדמת הבמה, כגון: משקפיים, שעונים, בגדים וצמידים. כל אלה יאפשרו לנו להפיק תובנות רבות על התנהגות הלקוחות או המשתמשים ולהסיק תובנות, שלא תמיד התאפשר לנו לקבל מהטלפון הנייד,  לדוגמא: מדידת דופק, טמפרטורת הגוף ואפילו אותות מצוקה כמו לדוגמא מאנשים מבוגרים או מעובדים השוהים במקומות מרוחקים מעמיתיהם (מכרות פחם, מנהרות ועוד)".

ד"ר מיכל רוזן-צבי,  דירקטור לאנליטיקה רפואית במעבדות המחקר של יבמ: "התגליות הרפואיות, השיפור ברמת ההיגיינה וסיבות אחרות הביאו לעלייה ניכרת בתוחלת החיים. אולם, השאלות הן: מה יקרה מעתה ואילך? אילו תגליות רפואיות צפויות לנו? ובכן, לטכנולוגיית הענן תהיה השפעה מכריעה על היכולת שלנו לשפר את איכות החיים של בני האדם. הענן מאפשר לנו להפיק תובנות רלוונטיות מכמויות מידע גדולות, וליבמ חלק מרכזי בתחום זה באמצעות פיתוח טכנולוגיות חדשניות, רכישת חברות העוסקות בכך וגם עידוד האקתונים בתחום. היום הפתרונות לבריאות טובה יותר מאפשרים אינטגרציה בין מקורות שונים של מידע ועשויים לייצר לנו עתיד טוב יותר".

אופיר גלזר, מנהל תחום DevOps ביבמ:" ה-DevOps הולך ותופס תאוצה ומיושם כבר בלמעלה מ-80% מהארגונים. יתרונו הגדול הוא באפשרות לצמצם ולפשט מאד תהליכים בפיתוח של יישומי רשת חדשניים ולצמצם בצורה מובהקת את משך הזמן עד להוצאה/הכרזה של מוצר חדש לשוק. הפתרון כיום הוא לבצע אוטומציה של התהליך בארגון באמצעות מודל המקצר את תהליך ההטמעה לסביבות היברידיות בארגון".

ראשי הארגונים, שעדיין יושבים על הגדר ומתלבטים מתי, איך והיכן לדלג על המשוכה ולהשתלב במהפכת טכנולוגיית הענן (הציבורי, ההיברידי) זכו אתמול בדחיפה רצינית בכיוון.
 
תמונה (משמאל לימין): גבי זודיק (יבמ),  דרור פרל (יבמ), רד אורבך (רד בנד), זיו דאי (יבמ), אנטוניו גונזלס (יבמ), מיכל רוזן-צבי (יבמ), עמרי זיגלמן (נורו סקיור מסג'ינג), ליסה נידם (יבמ), אלן אזאגורי (יבמ)
קרדיט צלם: נועם מושקוביץ

כנס IBM



 

 



 
 
Bookmark and Share