Telecom News - הושק מיזם חדשני לעידוד תלמידים בביה"ס היסודיים והתיכוניים ללימודי תכנות

הושק מיזם חדשני לעידוד תלמידים בביה"ס היסודיים והתיכוניים ללימודי תכנות

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> הושק מיזם חדשני לעידוד תלמידים בביה"ס היסודיים והתיכוניים ללימודי תכנות
הושק מיזם חדשני בסיוע תעשיית ההייטק לעידוד תלמידים בבתי הספר היסודיים והתיכוניים ללימודי תכנות
מאת: חיים חביב, 27.10.15, 15:49בנט

התכנית תכלול קיום אולימפיאדת תכנות כלל ארצית, שתיערך בין כל שכבות הלימוד של מערכת החינוך, ובשלב מתקדם תשלב תלמידים בעבודה במרכזי הפיתוח הבינלאומים בארץ. בפרויקט יושקעו 6 מיליון ₪.

ראשי מרכזי הפיתוח הבינ"ל בישראל מתגייסים לפתרון בעיית המחסור לאלפי עובדים בתעשיית ההייטק. בארץ מוצעות 7,000 משרות חדשות בענף מדי שנה אך רק 4,500 בוגרים מסיימים בכל שנה לימודי תואר ראשון במקצועות הנדסה וטכנולוגיה.

לכן, בפגישה, שהתקיימה הבוקר עם שר החינוך נפתלי בנט במרכז הפיתוח של חברת סאנדיסק בכפ"ס, התכנסו כ-50 ראשי מרכזי הפיתוח של חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם הפועלות בארץ, בהן: אפל ,גוגל, מיקרוסופט, EMC, סיסקו, סנדיסק, HP,  קוואלקום, אלאקטל-לוסנט, 3M וקודאק לדיון עם שר החינוך נפתלי בנט כדי להתריע על המגמה המחריפה בצמצום העתודה המדעית בארץ, שגורמת למחסור בכוח אדם מיומן לתעשיית ההייטק המקומית.

במעמד זה הושקה יוזמה משותפת, שמוביל איגוד התעשיות המתקדמותIATI  יחד עם קרן רש"י ומשרד החינוך, להשקת תכנית חינוך, שתעודד תלמידים בבתי ספר יסודיים ותיכוניים ללימודי תכנות (coding). התכנית תכלול קיום אולימפיאדת תכנות כלל ארצית, שתיערך בין כל שכבות הלימוד של מערכת החינוך, ובשלב מתקדם גם תשלב תלמידים בעבודה במרכזי הפיתוח בארץ.

מה היא אולימפיאדת התכנות?
לצורך התחרות הוקמו בסיוע התעשייה אפליקציות ואתר ייעודי, שישרתו את התלמידים על בסיס משחק מחשב אינטרנטי חווייתי, שמפתח את יכולות התכנות של הילדים.

בשכבת הגיל לתלמידי כיתות ג'-ט' צפויים להשתתף כ-250,000 תלמידים, כאשר כל בית ספר ידורג עפ"י ממוצע ציוני התלמידים בדרך, שתבטיח, שהתלמידים החזקים יסייעו לחלשים כדי לנצח. 20 בתי הספר המובילים יזכו בפרסים כספיים גבוהים והתלמידים יוזמנו למחנה אימונים בתחום התכנות.

בשכבת הגיל לתלמידי כיתות י"א-י"ב תתקיים תחרות תכנות לתלמידי מקצועות מדעי המחשב והסייבר. כל קבוצה תודרך ע"י מהנדס מאחת מחברות ההייטק הגדולות בישראל. הקבוצות המנצחות בשלב הבית ספרי תוזמנה לתחרות ארצית בה תתחרנה זו נגד זו עד להכרזת הקבוצה המנצחת.

עלות הפרויקט תעמוד על 6 מיליון ₪. קרן רש"י ומשרד החינוך ישלימו את  הסכום שייתרם (matching), כך שכל שקל, שיושקע בפרויקט, יוכפל פי 4. כבר במהלך המפגש כבר גויס כשליש הסכום. חברת סאנדיסק, המארחת של המפגש, הרימה תרומה בסך של 400,000 ₪,  קוואלקום - 150,000 ₪, אינפיניטי - 100,000 ₪ התרומות הן בנוסף על הקצאת כח אדם של חונכים ומנטורים למיזם.

נפתלי בנט: "לא טריוויאלי, שאתם, מנהלי החברות הרב לאומיות, בוחרים ללכת יחד עם הממשלה מתוך ראייה ארוכת טווח ונכונות ליצור פרויקט, שאת פירותיו נראה בשוק העבודה רק בעוד מספר שנים במקרה הטוב. אנו מבקשים את ההתנדבות שלכם העובדים והמנהלים בבתי הספר".

שחר בר אור, המארח, מנכ״ל סאנדיסק ישראל ויו״ר ועדת החינוך ב-IATI: "היום תעשיית ההייטק משלבת ידיים עם הממשלה ועם המגזר השלישי, בהובלת קרן רש״י, כדי להנגיש את עולם ההייטק למאות אלפי תלמידים ע״י הקניית ידע ובסיס בתחום מדעי המחשב. האולימפיאדה תתקיים באופן קבוע בכל שנה ומכאן, שאנו מניחים היום את אבן הפינה, שתעודד מצוינות מדעית וטכנולוגית לעוד שנים רבות״ .

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט וראש פורום החברות הרב לאומיות שלIATI : "ישראל נמצאת בשנת שיא בהייטק  מבחינת השקעות וכניסה של חברות בינלאומיות. עם זאת, אנו חווים מחסור הולך וגדל בכוח אדם, שיאפשר את המשך פעילות החברות הללו בישראל. במקביל, רואים עלייה מתמדת בנתוני השכר, שמהווה מדד משמעותי בהחלטה של חברות האם להשאיר את הפעילות בישראל".

ארז צור, מנכ"ל EMC ויו"ר משותף שלIATI : "שיעור עובדי ההייטק, שמתנדבים בארץ למען הקהילה הוא הגבוה ביותר במשק – 57%, כאשר חלקו הגדול מופנה לפרויקטים בתחום החינוך".

בתמונה: בנט ומנכ"לי החברות הרב לאומיות בארץ.
קרדיט צילום: אלכסיי סיטינקוב.
 
בנט ומנכ"לי החברות הרב לאומיות



 
 
Bookmark and Share