Telecom News - איך יהורם גאון מתחבר לעולם היזמות ולחואן אורלנדו הרנאנדז - נשיא הונדורס?

איך יהורם גאון מתחבר לעולם היזמות ולחואן אורלנדו הרנאנדז - נשיא הונדורס?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> איך יהורם גאון מתחבר לעולם היזמות ולחואן אורלנדו הרנאנדז - נשיא הונדורס?
לשכת המסחר ישראל אמל"ט (אמריקה הלטינית) בראשות מריאן כהן (נשיא) וגבריאל חיון (מנכ"ל) אירחה אמש באירוע מרשים (עם צמרת התעשייה הישראלית) את נשיא הונדורס, שהגיע לישראל עם משלחת גדולה של שרים ומנהלים בכירים מהונדורס.
מאת: אבי וייס, 30.10.15, 09:30גבי חיון

למי שסבור, שישראל היא מדינה מבודדת בעולם, פשוט לא מכיר את העובדות. אם נביט רק על יבשת אחת: אמל"ט (אמריקה הלטינית), לשכת המסחר ישראל - אמל"ט בתנופת העשייה הנמרצת של המנכ"ל (היחסית טרי) גבי (גבריאל) חיון, (בתמונה), אירחה רק בחודשיים האחרונים משלחות בכירות מפרו, צ'ילה וקולומביה, והשיא היה אמש במלון דן פנורמה בתל-אביב, במפגש של עשרות רבות של ראשי המשק הישראלי עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרנאנדז (Juan Orlando Hernández).

נשיא הונדורס הגיע לישראל בראש משלחת גדולה של שרים, מחוקקים, ראשי ערים, הרמטכ"ל, ומנהלים בכירים מעולם העסקים של הונדורס. דיווח מלא על ביקור נשיא הונדורס בישראל מצוי באתר משרד החוץ

המטרה המרכזית של הביקור: להדק את שיתופי הפעולהעם נשיא הונדורס העסקיים בין שתי המדינות ולקרוא ליזמים להגיע ולהשתלב בתנופת הפיתוח המהירה, שעוברת על הונדורס, ביוזמתו של הנשיא, חואן אורלנדו הרנאנדז (בתמונה משמאל, עם גבריאל חיון). נשיא הונדורס התגלה כאדם מאוד פתוח ונואם מוכשר, שיודע לאן הוא חותר, ואף ענה לשאלות האורחים הישראליים, כאילו הוא נמצא במסיבת עיתונאים. 

גבריאל חיון, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל אמל"ט: "לשכת המסחר גאה לארח את נשיא הונדורס, רעייתו ומשלחת השרים הבכירים ובעלי התפקידים הבכירים ביותר בהונדורס. מדינת הונדורס מתפתחת מהר בכל התחומים ויש לישראל קשרים עסקיים טובים של יזמים ואנשי עסקים, שמעוניינים לסייע להונדורס בדרך החדשה, שמוביל הנשיא, לפיתוח המדינה ולשגשוגה.

אני יכול להעיד ממקור ראשון, שאנשי עסקים ויזמים ישראליים, שחשפתי בפניהם את הפוטנציאל של הונדורס, גילו התלהבות להשתלב בפרויקטים הלאומיים של הונדורס. אנו נעזור ליזמים להגשים את המטרה הזו".

מריאן כהן, נשיא לשכת המסחר ישראל אמל"ט: "תודתי האישית בשמי ובשם חברי הלשכה לנשיא הונדורס, שזה הביקור השני שלו בישראל והפעם הוא גם אורח הלשכה, כשכל כוונתו היא לקדם את היחסים הכלכליים הטובים בין שתי המדינות. יש כאן אוסף של הזדמנויות יוצאות מן הכלל לשיתוף פעולה עסקי בין המדינות ואני קורא ליזמים לבא ולהצטרף לעשייה הזו". 

חואן אורלנדו הרנאנדז, נשיא נשיא הונדורסהונדורס: "אני שמח להיות שוב אורח בישראל, כי הונדורס תומכת באופן מסורתי בישראל וביקורי כאן בראש משלחת גדולה מהונדורס, ממחיש זאת הלכה למעשה, במיוחד בימים אלו.

הונדורס משתנה מאוד בשנים האחרונות ועלתה על דרך הפיתוח ולכן אנו מחפשים שיתופי פעולה בינלאומיים. אנו שואפים לשפר את התל"ג, למשוך משקיעים למדינה, להגביר את התעסוקה. הונדורס יכולה להיות המקום המתאים ביותר לכל מי שרוצה להיכנס עם פרויקטים והשקעות למרכז ודרום אמריקה. אנו מיישמים ממש כעת מודלים כלכליים, שלמדנו מהונג-קונג ומשנז'ן בסין. לכן, יצרנו איזורי מסחר חופשיים ללא מגבלות ומיסים.

אנו מפתחים את הנמלים שלנו בשת"פ יזמים פרטיים ונמצאים בתנופת סלילה של כבישים ראשיים מהירים, שמחברים את כל קצוות המדינה מצד לצד, בגלל שיש לנו חופים גם לאוקיינוס השקט וגם לאוקיינוס האטלנטי - לים הקריבי. אנו גם נבנה ונשלים את הרכבת המהירה,שתחבר בין שני האוקיינוסים. אני מזמין יזמים להשתתף בתנופת הפיתוח הזו, כי שיתוף יזמים פרטיים הוא חלק מרכזי בתנופת הפיתוח הקיימת כעת במדינה.

יצרנו הסכם מכס משותף עם גוואטמלה. כך, ששתי המדינות תהיינה יישות אחת מבחינת מכס, וזה יוביל די מהר לנגישות טובה לשוק של כ-40 מיליון תושבים במרכז אמריקה. אנו שותפים לסלילת צינור גז ממקסיקו עד אל-סלבדור כדי שנעבור לשימוש באנרגיה ירוקה. 

אנו משגבי חיון עם נשיא הונדורסקיעים לא מעט גם בתחום הביטחון, בעיקר בגלל שאנו בנתיב של העברת סמים לצפון אמריקה. זה מקור לדאגה, לאלימות ולאי יציבות ולכן יזמתי עם המדינות השכנות תוכניות להקטין את התופעה הזו. גם כאן אני קורא ליזמים לבוא ולהשתתף במאמץ הלאומי שלנו. גם תיירים יוכלו לגלות את פנינות היופי, הטבע וההיסטוריה שלנו. 

אני שמח על ההזדמנות להיות אורח של לשכת המסחר ולפגוש כאן ידידים, דוגמת גבריאל אוחיון וידידים רבים נוספים. 

הונדורס היא מדינה המציעה את ההזדמנויות הטובות ביותר ליזמים, מבין כל מדינות מרכז אמריקה, כי הכנו את הרקע לכך, גם מבחינת החוקים, מערכת המשפט העצמאית והיציבות של כל המערכות השלטוניות, הפיסיקליות והכלכליות. 

יש כיום אצלנו הזדמנויות עצומות בתחומי המים, החקלאות ואנרגיות ירוקות ואנו מחפשים טכנולוגיות חדשות כדי ליישם אותן בהונדורס".

שבתאי מזרחי, (בתמונה משמאל, משבתאי מזרחיצד שמאל, עם גבריאל חיון), מזכיר כללי לשכת המסחר ישראל אמל"ט ומנהל הפרוייקטים של אורמת באמריקה הלטינית: "אורמת היא דוגמה למה שיוזמה ישראלית יכולה לעשות במדינות דוגמת הונדורס.

אנו כבר נמצאים בהונדורס ומשקיעים מכספנו בהקמת מתקן ענק של 'אנרגיה נקיה' על בסיס גיאותרמי, מתקן, שיחל לפעול בינואר 2017. אנו כבר מעסיקים כוח אדם בהיקף לא קטן מקרב תושבי האיזור, שבו יוקם המתקן ותורמים לקהילה המקומית בהונדורס, באזור בו אנו פועלים.

הנכונות שלנו ללכת על פרוייקט ארוך טווח ועתיר משאבים והשקעות בהונדורס מצביע על האמון, שיש לנו ביציבות השלטונית והכלכלית של מדינה זו". 

אחד מאורחי האירוע היה הזמר יהורם גאון (בתמונה למטה). למי שלא יודע, יהורם גאון הוא קונסול כבוד של הונדורס בישראל. כפי שיהורם גאון אומר ושר: "כל הכבוד". 
יהורם גאון



 
 
Bookmark and Share