Telecom News - פתרונות פס רחב אלחוטי של אלווריון כחלופה לשירותי סלולר - למי זה מתאים?

פתרונות פס רחב אלחוטי של אלווריון כחלופה לשירותי סלולר - למי זה מתאים?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> פתרונות פס רחב אלחוטי של אלווריון כחלופה לשירותי סלולר - למי זה מתאים?
פתרונות פס רחב אלחוטי מבית אלווריון כחלופה לשירותי סלולר - למי זה מתאים?
מאת: מיכאל פנחס, 14.11.15, 17:20מיכאל פנחס
 
אלווריון מציעה פתרונות אלחוטיים עסקיים מבוססי טכנולוגיות WiFi כתחליף לכיסוי השטח בתקשורת קווית או סלולרית. מה החידוש והאם זה מתאים לעסקים ולארגונים?
 
ארגונים ועסקים, שזקוקים לכיסוי שטח בפס רחב לצרכים שונים, נדרשים לבחור בין חיבורי תשתיות קוויות (בזק, הוט או Unlimited) שהן לעיתים די יקרות (למעט Unlimited, אך הכיסוי של Unlimited מאוד מצומצם), לבין חיבורים סלולריים, שאינם זולים כלל וכלל, כשמדובר בתעבורת נתונים בהיקפים גדולים (למשל ממצלמות אבטחה).
 
חברת אלווריון מציעה חלופה לפתרונות חיבורי פס רחב באוויר, שמבוססת בעיקר על טכנולוגיות WiFi, גם בין נקודה לנקודה (Point to Point) וגם בין נקודות מרובות בו זמנית (Point to Multipoint). מדובר ביכולות לספק כיסוי עד פי שלושה (כך לטענת אלווריון), לעומת פתרונות חלופיים, אפילו במצבים ללא קו ראייה – NLOS (ר"ת: Non Line Of Sight).
 
רשתות הפס הרחב האלחוטיות, שמספקת אלווריון, מאפשרות לרשויות, לארגונים ולמפעילי שירותי תקשורת מקומיים להתייעל, תוך ביטול הצורך בהסדרים יקרים של פס רחב קבוע. יתר על כן, ניתן להשתמש ברשתות אלו בהצלחה לשירותי קול, וידאו ונתונים עבור יישומים של ביטחון הציבור, תחבורה, ניהול עובדים וציי רכב ואירועים רבי משתתפים. הפתרונות הללו מאוד מתאימים ליישומי "עיר חכמה" ולכיסוי שטח לאירועים משתנים (דהיינו: כשפריסה קבועה של תשתיות פס רחב היא יקרה ולא מעשית).
 
שני פתרונות מובילים מבית אלווריון בתחום הזה:
 
א. WBSn, פתרון חיבורי WiFi ברמת Carrier Grade (בשונה מחיבורי WiFi רגילים, שאין בהם כל אבטחת קצב ושרידות). זה מאפשר לרשויות, ארגונים ומפעילי רשתות לספק פתרונות WiFi באיכות גבוהה באזורים עירוניים וכפריים. ביצועיו המשופרים של פתרון ה-WBSn בטווח ובקצב הוכחו בעשרות ניסויים השוואתיים בארץ ובעולם. מדובר במערכות עם הצפנות, גיבויים, תאימות לכל מכשירי ה-WiFi הקיימים בקצוות, יכולות הצפנה ואימות, יכולות ניהול מתקדמות ועוד. מאוד מתאים למענה לצרכים של Point to Multipoint (דוגמת כיסוי עיר במצלמות אבטחה ובסנסורים לחשמל, תאורה, איכות הסביבה ומים).
 
ב. BreezNET B. פתרון אלחוטי לצרכים של Point to Point. הוא יעיל במיוחד בפתרונות נקודה-לנקודה אלחוטיים, שמציעים תמיכה לטווח ארוך ובקיבולת גבוהה ליישומי פס רחב. הוא מספק תקשורת יעילה, אמינה ובטוחה להעברת קול ווידאו באיכות גבוהה. לדוגמה: קישוריות בין בניינים ושירותי Backhaul (תשתית מרכז הרשת אלחוטית לרשתות אחרות, למשל לרשתות Point to Multipoint). יש כאן מגוון אפשרויות בקצבים שונים מ-10 Mbps ועד 100 Mbps ולטווחים של עד 60 ק"מ בין המקלט למשדר.
 
לסיכום: יש כיום תחרות עצומה בעולם שירותי התקשורת רחבת הפס. המחירים של חיבורים עסקיים בישראל עדיין לא זולים. לכן, מומלץ להתנסות בשירותי חלופיים (שאין בהם תשלום חודשי קבוע) דוגמת שירותי האלחוט של אלווריון, ולראות אם הם עונים על הצרכים של העסק.
 
מומלץ קודם להחלטה על בחירת תשתית התקשורת לעסק, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, לרבות בדיקה מה החלופה המתאימה, בעידן הענן והסלולר. זאת, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, נובמבר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים


WiFi

 



 
 
Bookmark and Share