Telecom News - הביטקוין מזנק ל-491$. איגוד הביטקוין הישראלי מזהיר מפני מצב נפיץ ותנודתי

הביטקוין מזנק ל-491$. איגוד הביטקוין הישראלי מזהיר מפני מצב נפיץ ותנודתי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הביטקוין מזנק ל-491$. איגוד הביטקוין הישראלי מזהיר מפני מצב נפיץ ותנודתי
הביטקוין מזנק ל-491 דולרים. איגוד הביטקוין הישראלי מתריע מפני מצב נפיץ ותנודתי
מאת: מערכת Telecom News, 4.11.15, 14:51מני רוזנפלד

יו"ר האיגוד, מני רוזנפלד: "יש הרואים בעליית השער הזדמנות להשקעה ספקולטיבית בביטקוין, אבל התנודתיות הגבוהה מחייבת זהירות".
 
בעקבות העליה החדה בשער הביטקוין בחודש האחרון (ערך המטבע הקריפטוגרפי הגיע היום לכ- 491 דולרים לביטקוין עפ"י אתר Bitstamp), מזכיר איגוד הביטקוין הישראלי לציבור, שהשקעה ספקולטיבית בביטקוין היא רק נדבך קטן ממה שהביטקוין מייצג ומי שבכל זאת בוחר בהשקעה כזאת, צריך לנקוט במשנה זהירות תוך התייחסות לתנודתיות שבו, ולהעדיף השקעה לטווח ארוך מתוך אמונה בהצלחה העתידית של המטבע והחדשנות שהוא מביא.
 
מני רוזנפלד, (בתמונה): "שער ההמרה של הביטקוין הוא נתון הגורר עניין רב, במיוחד עבור מי שהחליט להשקיע ולהחזיק מטבעות דיגיטליים כנכס. אבל שער המטבע מעולם לא היה העיקר. הטכנולוגיה של הביטקוין מאפשרת לראשונה חלופה חופשית ושקופה למערכות הקיימות לניהול כספים ונכסים. התפתחות זו היא לב העניין של הביטקוין, ועדיף להתמקד בה. הדבר דומה לחברה כמו גוגל, שאת רוב הציבור מעניינים מנוע החיפוש שלה ושאר המוצרים שהיא מציעה, ולא שווי המניות שלה.
 
העלייה החדה בשער יוצרת מצב מעניין אבל חשוב לציין, שזו אינה הפעם הראשונה, ששער ביטקוין משתנה בחדות. ביוני 2011 זינק המטבע בחודשיים משער של  1דולרים ל- 32 דולרים, לאחר מכן התרסק בחזרה ל- 2 דולרים. באפריל 2013 עלה המטבע בחדות ל- 266 דולרים והתרסק ל- 70 דולרים, ומייד לאחר מכן עלה המטבע לשיא חדש והגיע עד לערכים של כ-1120 דולרים, ושוב צנח עד שהגיע בשפל לשער של 177 דולרים בינואר האחרון.
 
אין ספק, שכל עוד השימוש בביטקוין טרם התבסס, ערכו יהיה תנודתי ונראה בעתיד עוד הרבה עליות וירידות. בכל אחת מהנפילות בעבר היו רבים, שמיהרו להספיד את ביטקוין ובישרו על היעלמותו המתקרבת, אך הם טעו בעבר, וימשיכו לטעות גם בעתיד. הביטקוין, וטכנולוגיית הבלוקצ'יין שבבסיסו, כאן כדי להישאר. כמו כל מיזם אחר בעל פוטנציאל רב, גם כאן יש הזדמנות להשקיע ולקוות, שההצלחה העתידית תביא לרווח. אך יש לשים לב לקלות בה השער יכול להשתנות, לא לייחס חשיבות רבה מדי לשינויים רגעיים, ולהעדיף השקעה לטווח ארוך הבאה מתוך אמונה אמיתית במה שהמטבע מייצג.
 
אנו מאמינים, שלביטקוין ולשרשרת הבלוקים צפון עתיד מזהיר. הטכנולוגיה הזו תוכל לשנות את הדרך, שבה אנו תופסים כסף ורכוש, כשם שהאינטרנט שינה את הדרך, שבה אנו תופסים מידע. אנו קוראים לציבור להגיע להדרכות המתקיימות בשגרירות הביטקוין בתל אביב וללמוד עוד על המטבע ועל הטכנולוגיה".
 
 הביטקוין בעליה



 
 
Bookmark and Share