Telecom News - הכאוס בתחום מספרי הפרימיום נמשך בכיוונים חדשים

הכאוס בתחום מספרי הפרימיום נמשך בכיוונים חדשים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הכאוס בתחום מספרי הפרימיום נמשך בכיוונים חדשים
ספקי שירותי המידע במספרי הפרימיום מסרבים "להתיישר" לפי ההסדרים החדשים, שקבע משרד התקשורת למספרי הפרימיום. זה בדיוק אותו קו מחשבה, שבו גולן טלקום מצפצפת על הכל ומסרבת לשלם על חיוג דרך ספקי תקשורת אחרים למספרי הפרימיום (וגם לחיוג במספרים אחרים, שאינם פרימיום). 
מאת: אבי וייס, 7.11.15, 17:25שלמה פילבר

ממש ערב הסכם המכירה של גולן טלקום לסלקום חשפנו כיצד גולן טלקום מסרבת לשלם לספקיות התקשורת, גם על חיוג לחו"ל וגם על חיוג בארץ (קש"ג), בטענות שונות ומשונות, שנוגעות בחלקן למספרי הפרימיום (במקרה של טלזר מדובר, בין היתר, בשירותי תוכן המכונים בשם "קווי הנייעס"), מה שהוביל את מנכ"ל טלזר-019 (עזריה סלע) "להוריד כפפות" כדבריו, ולתבוע בתביעה שנייה את גולן טלקום (והתביעה השלישית שלו כנגד גולן טלקום בגין פגיעה בתחרות - כבר בדרך). 

כעת נחשוף כמה שיטות חדשות לעקיפת הרגולציה, שקבע משרד התקשורת. אמנם מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה) סיים בבג"ץ (בשלב זה) את הניסיונות לעצור ולשנות לחלוטין את הרפורמה הזו, הוא גם הבטיח לחסום כל ניסיון עקיפה של הרפורמה, אחרי שלמעשה העותר (דוד בנינוקיבל את מלוא הסעדים שביקש בבג"ץ המקורי שלו וגם נפסקו לטובתו הוצאות. 

אולם, במציאות, הכאוס בשטח (ברשתות התקשורת) לא נרגע. ספקי שירותי המידע במספרי הפרימיום מסרבים "להתיישר" לפי הכללים החדשים. פקידי משרד התקשורת (בין בגלל הניתוק מהמציאות ובין בגלל היעדר כלים מתקדמים), לא מצליחים (עד כה) לרדוף אחרי השיטות והטכנולוגיות המשתכללות מיום ליום.

כמה שיטות לעקיפת הרגולציה כבר חשפנו בהרחבה וכעת נציג שתיים חדשות:

א. חיוג למספר רגיל בפרו (מדינה בדרום אמריקה). 
הצילום הבא (שצולם ממסך ערוץ 9 בטלוויזיה), מדבר בעד עצמו: 
ערוץ 9 מספרי פרימיום

לכן, פניתי בשאלה למשרד התקשורת:  
"למרות הצהרתכם, שתטפלו בהפרות תקנות מספרי הפרימיום, כעת עולה, שכמות העקיפות ועשיית הצחוק מהתקנות וממשרד התקשורת, מגיעה לגבהים חדשים.
מצ"ב צילום, שצולם אמש בטלוויזיה בערוץ 9. מדובר במספר פרימיום, שניתן לחייג אליו מכל טלפון בישראל, דרך 015 Hallo (בבעלות רמי לוי) למספר רגיל בפרו (מדינה בדרום אמריקה), בעלות של 8.9 ₪ לדקה ללא תקרה.
מה בדעתכם לעשות בנדון?"

תגובת משרד התקשורת: "אנו מטפלים בנושא".

נכון למעוד פרסום המאמר, המספר נחסם. זה לא ימנע מספקי השירות להחליף למספר אחר בכל פעם שמספר מסוים ייחסם. 

ב. חיוג דרך בזק בינלאומי:
עד היום, בזק בינלאומי (קידומת 014) לא הייתה מעורבת בכלל בכל הסאגה של מספרי הפרימיום. לכן, הופתעתי, שפתאום היא הוכנסה למעגל הזה של מספרי פרמיום ולכן שלחתי את השאלה הבאה לבזק בינלאומי וגם למשרד התקשורת:
"עלה אתמול אתר (עדיין בהרצה) המספק שירותי מידע (מיסטיקנים וכיו"ב) בקידומת חיוג בינלאומית 014
http://יסנויס.co.il/
המספר הוא: 014-441143570960 והתשלום הוא דרך חשבון הטלפון בסך של 5 ₪ לדקה ללא תקרה.
האם זה נעשה בהסכם עמכם?"

תגובת בזק בינלאומי הייתה מהירה ונחרצת: "לבזק בינלאומי אין כל קשר לספק השירותים האמור. יתרה מכך, שים לב, שניתן לחייג למספרים אלה גם מקידומות של מפעילים אחרים (018, 013,...), (מסרון, שקיבלנו לאחר שהתקשרנו למספר, מורה להתקשר ל-1901729615, מספר השייך ל-012).
אגב, משהבאת זאת לידיעתנו כעת, פעלנו מידית לחסימתו (לידיעה, שירותים מסוג זה יכולים להיות מופעלים רק באמצעות הקידומות 1900/901/902)."

את תגובת משרד התקשורת טרם קיבלנו. 

הרעיון של חיוג למספרים בינלאומיים רגילים הוא שיטה מאוד פשוטה ורווחית. לקוח "לא משויך" ישלם 5 ש"ח לדקה או 8.9 ש"ח לדקה (כמו בדוגמאות שהבאתי), בזמן שהרווח על השיחה הוא עצום. עלות הטרמינציה (העברת השיחה) למספר ברמת ה-Wholesale היא בערך 0.4$ לכל היותר לדקה. בנוסף, לרכוש מספר טלפון בפרו זה זה ממש כלום. כל אחד יכול לקנות מספרים כאלה ב-1 דולר עד 5 דולרים לכל היותר לחודש. כך, שהרווח כאן הוא משמעותי (בין עלות השיחה למפעיל השירות, מול הכנסות ממנה). 

המספר הנרכש בפרו זמין מכל הספקים בארץ, אבל מי שיתקשר ל-015, או ל-014, יזכה את בעל המספר בתשלום, למרות שהשיחה בהחלט יוצאת החוצה לחו"ל (וחוזרת לארץ). חברת 015 במקרה הראשון, או 014 במקרה השני, תסמן את אותו "ספק תוכן" כ-"מפיץ", ומרגע זה הכל תקין קביל וחוקי. אם חוסמים את המספר: מחליפים מספר ומבטלים את הקודם. זה נראה אולי כמשחק "חתול ועכבר", שאין לו סוף. 

לדעת מומחים, הפתרון לבעיה הספציפית הזו הוא מאוד פשוט: שמשרד התקשורת יורה ל-012 או לכל ספק מב"ל אחר, לא להעביר כסף לחברה נותנת השירות ואז לא חשוב לאן הלקוחות מתקשרים כדי לקבל שירותי פרימיום במספרים הנחזים להיות בחו"ל, כי כסף הם לא יראו מזה... האם זה מה שמשרד התקשורת יעשה? נמתין ונראה. כרגע זה לא נראה סביר. 

יש ספקי שירות, שכבר עברו ל-1-901 ולגבייה בכרטיסי אשראי ובכרטיסי חיוג, שזה מותר מבחינת החוק. אני מניח, שעוד קצת לחץ ממשרד התקשורת וכולם יתיישרו לפי ההסדר החדש, עד מציאת הפרצה הבאה בתקנות...

 
חיוג למספרי פרימיום



 
 
Bookmark and Share