Telecom News - 2015 הייתה מצוינת לביטקוין: עד כה הושקעו בחברות בתחום 1 מיליארד דולרים

2015 הייתה מצוינת לביטקוין: עד כה הושקעו בחברות בתחום 1 מיליארד דולרים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> 2015 הייתה מצוינת לביטקוין: עד כה הושקעו בחברות בתחום 1 מיליארד דולרים
2015 הייתה מצוינת לביטקוין: עד כה הושקעו בחברות ביטקוין ותשתית ה-blockchain יותר מ-1 מיליארד דולרים
מאת: מערכת Telecom News, 8.11.15, 17:15ביטקוין

2015 הייתה טובה לביטקוין ולתשתית ה-blockchain עם ההגעה ל-1 מיליארד דולרים השקעות והשנה טרם הסתיימה. 2015 הייתה השנה בה החל הביטקוין באינטגרציה עם המערכת הפיננסית המסורתית אם כי בהיבט הטכנולוגי שלו ולא בהיבט של המטבע הדיגיטלי עצמו. יתכן שעקב כך הגיעו ערכי הביטקוין בחודשים האחרונים לגבהים שנתיים מבחינת נפח וערך בדולרים. 2015 הייתה שנה טובה גם לסטארטאפים ישראלים בתחום הביטקוין.
 
ב-2015 המשיכו משקיעים וקרנות הון סיכון להשקיע סכומים גבוהים בדולרים בביטקוין ובתשתית של המטבע הקריפטוגרפי. כסף רב הושקע בסטארטאפים של ביטקוין ושל תשתית ה-blockchain וגם בחממות ואקסלרטורים של ביטקוין מגופים כמו:
 American Express, Bain Capital, Deloitte, Goldman Sachs MasterCard, the New York Life Insurance Company, the New York Stock Exchange

בסוף 2014 קבלה Uphold (לשעבר Bitreserve) השקעה של 9.5 מיליון דולרים בסבב גיוס שני. זו הייתה  ההשקעה השניה בגודלה ב-2014. בתחילת 2015 ערך הביטקוין צנח אבל לא העניין בתשתית ה-blockchain. ברבע הראשון של 2015 הושקעו בחברות הקשורות לתשתית ה-blockchain יותר מכל סך ההשקעות ב-2014.

חברת ארנק הביטקוין ועיבוד התשלומים Coinbase הייתה הראשונה לקבל את אחת ההשקעות הגדולות של 2015. 75 מיליון דולרים הגיעו  בגיוס סבב שלישי מ-Draper Fisher jurreston Growth FundDFJ בהובלת המשקיע Tim Draper.  בהשקעת DFJ היו מעורבים השקעות גם ממוסדות פיננסיים מסורתיים ובנקים ידועים כמו NY Stock Exchange. USAA, BBVA(Spain) ומשקיעים ידועים כמו Tom Glocer אוAndreesen Horowitz 

באותו חודש ינואר 2015 הכריזו התאומים Winklevoss על ה-Bitcoin Exchange Gemini שלהם כשירות חוקי ומפוקח. במשך השנה נבנו עסקים ושירותים חדשים בתחום הביטקוין, שמומנו בנדיבות. השקעות הגיעו מאקסלרטור כמו Boost VC. ה-Boost VC של Adam ו-Tim Draper השקיע ב-120 חברות ביטקוין חדשות.

בתחילת השנה קבלה חברת Chain, שעוזרת לעסקים להשתמש בטכנולוגיית ה -Blochchain, השקעות של 30 מיליון דולרים מ-Capital One- ו-Nasdak Stock Excghange, Citi, Visa.

ביולי השנה סייע Matthew Roszak מנכ"ל Tally Capital בפתיחת חממה לביטקוין בשיקגו.  אקסלרטור אחר של Blockchain Capital, שמתמקדת ב-,Digital-tech סייע  השנה ל-17 סטארטאפים.

השקעות הגיעו גם לחברות כמו Circle Financial ו-BitFury. חברת Circle צמחה השנה הודות להשקעה של 50 מיליון דולרים מ-Goldman Sachs. חברת BitFury בונה כעת פארק טכנולוגי בג'ורג'יה ארה"ב מההשקעות שקבלה.

השנה ראינו גידול גדול יותר וקבוע בהשקעות לאורך כל השנה בניגוד ל-2014. זאת, במיוחד לנוכח העובדה, ש-9 מהבנקים הגדולים בעולם חברו השנה לשותפות בטכנולוגיית ה-blockchain. כל אלה, בנוסף לנפח קניה גדול של ביטקוין בסין הובילו, קרוב לוודאי, לעליה בערך הביטקוין.

2016 תביא כנראה את ההפתעות משלה. אולם, עם 1 מיליארד דולרים השקעות עד כה בתחום, יש למה לצפות ואין ספק, שהביטקוין הוא כאן כדי להישאר.

וההיבט הישראלי: 2015 הייתה שנה מוצלחת גם לסטארטאפים ישראלים בתחום. ראוי לציין את Spondoolies הישראלית שהתמזגה עם Bitcoin Shop האמריקאית  ואת הסטארטאפ הישראלי Wave שחתם חוזה עם בנק ברקליס.

סקירת מחצית 2015 של עולם הביטקוין (מס' ארנקים, טרנזקציות וכד') מטעם Coinbase - כאן.
 
 



 
 
Bookmark and Share