Telecom News - תדרי הסלולר החדשים שלא נראה בישראל אושרו ב-ITU לצרכי העולם הנייד

תדרי הסלולר החדשים שלא נראה בישראל אושרו ב-ITU לצרכי העולם הנייד

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> תדרי הסלולר החדשים שלא נראה בישראל אושרו ב-ITU לצרכי העולם הנייד
ישראל מידרדרת בכל מדד בינלאומי אפשרי. אחת הסיבות לכך היא שאנו לא נעים בקצב של שוק התקשורת העולמי. לפני כשבוע אישר ארגון ITU ב-(World Radiocommunication Conference (WRC-15 סדרה נוספת של תדרים לכל הצרכים הניידים הנדרשים באירופה והמזרח התיכון.
מאת: מערכת Telecom News, 10.12.15, 05:00בנימין נתניהו

לפני מספר ימים יצא דו"ח חדש של האו"ם. ישראל הידרדרה בדו"ח זה 9 מקומות. זאת, במדד הקידמה הטכנולוגית - IDI (ר"ת: ICT Development Index) של האו"ם (כאן), למקום 35, מול מקום 26, שהיינו בו ב-2010. ישראל מדורגת במדד הזה מתחת לקטאר ובחריין.

זאת, אחרי שבדו"ח קודם של אחת מזרועות האו"ם, ארגון ITU (ארגון התקשורת הבינלאומי), מדינת ישראל הידרדרה תוך שנה ממקום 19 בממוצע למקום 38 בהשוואה עולמית של הפס הרחב הקווי ולמקום 58 בפס הרחב הסלולרי, הרחק אחרי רוב מדינות ערב כולל לבנון ולוב.

ההבטחה של ראש הממשלה ושר התקשורת (בנימין נתניהו, בתמונה) לתקן את המצב, התבררה חיש מהר "כמקסם שוא", כשהתברר מי עובד ואיך עובדים על התכנית האסטרטגית לעתיד שוק התקשורת בישראל. פשוט בדיחה.  

אחת הסיבות העיקריות לפיגור של מדינת ישראל ולשקיעה המתמדת שלה בתחומי טכנולוגיות התקשורת (הפוך בדיוק למה שקורה ב"אומת הסטארטאפים"), מקורה בכך, שישראל הפסיקה להוביל והפסיקה אפילו להיגרר. פשוט שקענו בבוץ וזהו. יצרו את המצב הזה חבורה של "חפרפרות", במהלכים מלווים באין ספור של מעשים פסולים, שחלקם פליליים. אלה בדיוק האנשים, שכעת מכינים את התכנית האסטרטגית לתיקון המצב, שהם יצרו במו ידיהם... 

וכעת לוועידת WRC-15, שננעלה ב-27.11.15 בז'נבה. זה היה הכינוס הגדול ביותר בעולם, שנעשה אי פעם לתחום התקשורת, עם ההחלטות המשמעותיות ובהיקף הרחב ביותר, שנעשה אי פעם בתחום עולם התקשורת (בדגש על עולם הסלולר). זה שלא שמעתם שום דבר על זה, זו בדיוק הסיבה למה אנו מידרדרים כל הזמן. אנו פשוט חיים על כוכב לכת אחר

ההודעה המסכמת את הוועידה והחלטותיה פורסמה כאן. לא נתרגם את המסמך הארוך והמפורט הזה, כי מממילא מדובר בו על עשרות נושאים שאין, לא היו ולא יהיו בישראל בעשור הקרוב. הנושא החשוב ביותר, גם לדעת מארגני הכינוס, הוא הקצאה נוספת ובכמויות של ספקטרום למען העתיד (כולל ל-5G), במיוחד תדרים לאיזור אירופה, אליה אנו שייכים.

במרכז ההקצאה הזו, יש הקצאה של תדרים לפס רחב סלולר בתחום התדרים 694 מגהרץ עד 790 מגהרץ (מה שמכונה: תחום ה-700 מגהרץ. תחום מצויין לסלולר רחב-פס, במיוחד בערים). בנוסף, יש הקצאות של תדרים נוספים ובכמויות לכל משימה ובכלל זה: לחובבי רדיו, לכוחות הביטחון וההצלה, ללווינים, ל-Drones (רחפנים), למטוסים, לאוניות, לכלי רכב (לרבות למכ"ם למכוניות ב-79 גיגהרץ) ולטכנולוגיות ניידות רבות נוספות.  

בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) וכן בחלק ממדינות אירופה, כבר פרסו כמה חברות סלולר LTE בתחום התדרים הטוב ביותר לדור רביעי: 700 מגהרץ. כעת, התחום הזה מוכר רשמית ע"י ITU לכל מדינות EMEA. אולם, בישראל לא שמעו על כך. אין גם שום תכנון למכרז תדרים ל-LTE לתחום ה-700 מגהרץ. כלום מכלום.

לכל מי שמעוניין לראות איך מתייחסים במדינות אחרות בעולם לציבור הצרכנים ולתשתיות התקשורת של המדינה, מוזמן לעיין בדו"ח הטרי של Ofcom, הרגולטור הבריטי לתקשורת, רגולטור שביצע מהפך שלם כדי לקדם את בריטניה לחזית הקדמה הטכנולוגית בעולם. הדו"ח המלא והטרי של Ofcom תחת הכותרת: "Connected Nations 2015" מצוי כאן להורדה

כפי שציינתי כמה פעמים, בישראל אין מדיניות תדרים, אין תכנית תדרים. "ועדת התדרים העליונה" במשרד התקשורת לא התכנסה ולו פעם אחת לדיון במשהו, מאז שהוקמה לפני כעשור. אפס עשייה. אם לא די בכך, ביבואני ציוד סלולרי ואלחוטי לישראל, פשוט מתעללים. בקיצור: אנו עולם שלישי. יש מי שנושא באחריות לכאוס הזה. אולם, אין כל סיכוי שהוא "ייקח אחריות". אז ב-WRC-15 קיבלו מאות החלטות והוקצו מאות מגהרץ של תדריםלכל משימה ולכל מדינות העולם, חוץ מלישראל, שלא שמעה על זה... 
 
תדרים



 
 
Bookmark and Share