Telecom News - הפיתוח הישראלי למסכים שיחולל מהפכה בסמארטפונים, במחשבים ובטלוויזיות

הפיתוח הישראלי למסכים שיחולל מהפכה בסמארטפונים, במחשבים ובטלוויזיות

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הפיתוח הישראלי למסכים שיחולל מהפכה בסמארטפונים, במחשבים ובטלוויזיות
הפיתוח הישראלי למסכים שיחולל מהפכה בסמארטפונים, במחשבים ובטלוויזיות
מאת: מערכת Telecom News, 20.1.16, 09:00מסך מחשב
 
חוקרים ישראלים פיתחו פתרון חדשני לציפוי מסכי העתיד עבור צגים של סמארטפונים, מחשבים וטלוויזיות. החוקרים מאוניברסיטת תל אביב פיתחו שכבות גמישות מוליכות חשמל ושקופות למסכים, הבנויות מחוטים ננומטריים של כסף וזהב וצפויות להיות זולות בהרבה מהשכבות הקיימות בשוק.
 
קבוצת חוקרים מאוניברסיטת תל אביב, בראשות פרופ' גיל מרקוביץ, (בתמונה למטה) ראש בית הספר לכימיה באוניברסיטה, פיתחו המצאה, שעשויה לחולל מהפכה בשוק המסכים. מדובר באלקטרודות שקופות (בתצלום משמאל, לחיצה על התצלום מגדילה אותו), שמבוססות על שכבות דקות של ננו-חוטי מתכת של כסף וזהב. הציפוי הייחודי מותאם במיוחד למסכים גמישים ויוכל להתאים לטכנולוגיות עתידיות, דוגמת מסכים שקופים.  
 
האלקטרודות החדשות מהוות גם בשורה צרכנית. זהו החומר הראשון לאלקטרודות למסכים שאינו מבוסס על המתכת אינדיום, שמצויה בחוסר בטבע ומחירה עולה בהתמדה בשל כך. מכאן, שעלות הייצור של הציפוי החדשני צפויה להיות נמוכה מהפתרונות הקיימים בשוק היום. זאת, בנוסף לתהליך הייצור המהפכני, שהוא נוח וקל במיוחד, ונעשה בעזרת ארגון עצמי של המרכיבים בתמיסת הגידול של חוטי הננו.
 
פרופ' מרקוביץ: "אני גאה לעמוד מאחורי פיתוח ננו – טכנולוגי כימי, שהוא בעל השפעה יישומית רחבה כל כך. הגמישות ותהליך הייצור הפשוט של השכבות הוא בשורה מרחיקת לכת לתעשיית המסכים וגם עבור הצרכנים הפרטיים".
 
רפי קוריאט, שותף בכיר ב-INNI, היוזמה הישראלית הלאומית לננוטכנולוגיה: "הפיתוח הוא דוגמה מצויינת לחשיבות הננו טכנולוגיה והאפשרויות הגלומות בטכנולוגיה זאת לשיפור מוצרים טכנולוגיים מובילים בתעשיית האלקטרוניקה. גם בטכנולוגיות מתקדמות, שמתחדשות כל הזמן, לננוטכנולוגיה יש תפקיד חשוב, שמצעיד אותן לשלב הבא, קל וחומר בעבור התעשיות המסורתיות הצמאות לשילוב טכנולוגיות מתקדמות לשיפור מוצרים קיימים ועתידיים".
 
הפיתוח יוצג לראשונה במסגרת כנס "ננו-ישראל 2016" והתערוכה הנלווית אליו, אירוע בינלאומי העוסק בחידושים ובהזדמנויות העסקיות בתחומי הננו-טכנולוגיה, שיערך בין התאריכים ה22- ל-23 בפברואר 2016 באוניברסיטת תל-אביב.
  
בתמונה: פרופ' גיל מרקוביץ, ראש בית הספר לכימיה באוניברסיטת תל אביב והפיתוח למסך סמארטפון.
הממציא מאוניברסיטת תל אביב



 
 
Bookmark and Share