Telecom News - מבחן דרך: Nexus 6P - מקום של כבוד בליגת האלופים

מבחן דרך: Nexus 6P - מקום של כבוד בליגת האלופים

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> מבחן דרך: Nexus 6P - מקום של כבוד בליגת האלופים
מבחן דרך: Nexus 6P - מקום של כבוד בליגת האלופים
מאת: חיים חביב, 24.1.16, 13:14נקסוס 6P

הנקסוס 6P הוא מהטובים ביותר שבחנתי לאחרונה. הדגם החדש מתמודד על מקום של כבוד בליגת האלופים בקטגוריית הפרימיום של הגדולים בהם: גלקסי נוט 5, LG v10 ואייפון 6.

סמארטפון ה-Huawei Nexus 6P הוא המתקדם ביותר בסדרת הנקסוס היוקרתית של גוגל, שזכתה כבר לקהל מעריצים גדול. המכשיר פותח ויוצר ע"י וואווי הסינית והושק בישראל בחודש דצמבר האחרון כפי שדווחתי – כאן.

המכשיר שבחנתי הוא זה המשווק בישראל בגרסת 3GB זיכרון RAM ו-32GB זיכרון פנימי (ללא חריץ הרחבה לזיכרון חיצוני).

הסמארטפון החדשני (למעשה פאבלט) כבר קצר שבחים רבים בעולם ואף נבחר כסמארטפון האנדרואיד הטוב מכולם, ולא בכדי. המכשיר מגיע בעיצוב יוקרתי, מזווד בגוף אלומיניום דק (7.3 מ"מ), במשקל 178 גר', בצבעים שחור וכסוף. למכשיר תצוגה איכותית ממש מרהיבת עין,  במסך WQHD AMOLED  בגודל 5.7 אינץ' עם רזולוציה של 2560 x 1440 וצפיפות פיקסלים של ppi518 (מוגן זכוכית חסינה מוגנת שריטות מסוג גורילה גלאס 4). המכשיר היה לי נוח מאד לאחיזה ולתפעול ביד אחת ולדעתי הוא מתאים גם לאלה הנרתעים ממכשירים גדולים.

אין ספק, שכמוני יאהבו רבים את מערכת האנדרואיד 'הנקייה', ללא תוספות מיותרות, שמרבית יצרני האנדרואיד נוטים להעמיס עלינו, בדרך כלל ללא צורך. זו מערכת הפעלה המתקדמת ביותר Marshmallow 6.0  Android.

מעבד 8 ליבות עוצמתי:  Octa - Core 2.0 GHz 64 bitעמד בהצלחה בנטל המשימות התובעניות ולא נתקלתי, אף לא פעם אחת בשימוש רצוף וממושך, כאשר מספר יישומים פועלים ברקע, בכל קושי או בעיה תפעולית.

סוללה עוצמתית בקיבולת של mAh 3450 לצד תחכום רב בתכנון המכשיר (מצב 'נמנום') אפשרו לי התנסות נדירה של טעינה אחת ליומיים (בממוצע), הרבה מעבר ליום עבודה, שמבטיחים מרבית היצרנים.

המצלמות האיכותיות - אחורית MP 12.3 וקדמית MP 8 – אפשרו לי הפקת תמונות חדות, 'מלאות חיים' ואיכותיות בתנאי תאורה מגוונים.
יכולות נוספות: ערכת זיהוי טביעת אצבע מובנית (לחשדנים ולחוששים לאבטחת פרטיותם וממונם), חיבור USB Type C לטעינה מהירה ולהעברת נתונים מידית (היה לי מאד שימושי). קישוריות מתקדמת: BT 4.2 ו-WiFi 802.11 ac/a/b/g/n.

עם זאת, מי שנמצא בחו"ל או יכול להזמין מחו"ל כדאי לו לשפר את המכשיר (למעשה, כל מכשיר בקטגוריית  פרימיום זו) לכל הפחות עם זיכרון בקיבולת של 64GB ואז המכשיר יהיה ממש מושלם.

שורת סיכום: מכשיר הדגל של Huawei  הוא ללא ספק דגם חלומי, שנבנה באיכות פרימיום וצויד במפרט על. הישג לגוגל והוואי, שהשיקו מכשיר גדול אך עדיין נוח מאד לתפעול ביד אחת. הנקסוס P6 עולה על מרבית מתחריו ומוצע במחיר הוגן של 3000 ₪ (לגירסת ה-32GB2 שבדקתי).

ציון: 9.5

תמונה: גב המכשיר ובו התקן זיהוי טביעת אצבע:
 
נקסוס 6P



 
 
Bookmark and Share