Telecom News - אינטל ישראל: סיכום 2015

אינטל ישראל: סיכום 2015

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> אינטל ישראל: סיכום 2015
אינטל ישראל: סיכום 2015
מאת: מערכת Telecom News, 31.1.16, 14:58מקסין פסברג
 
פרויקט שדרוג טכנולוגיית הייצור במפעל אינטל בקריית גת, בו הושקעו 6 מיליארד דולרים, נמצא לקראת סיום ושם צפויה אינטל לגייס בשנתיים הקרובות עובדי ייצור, הנדסאים ומהנדסים.
 
מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל בחיפה, ירושלים ובאזור המרכז, גדלו ב-2015 בכ-400 עובדים. כך עולה מנתוני סיכום 2015 של חברת ההייטק הגדולה בישראל. הייצוא של החברה הסתכם ב-2015 ב-4.1 מיליארד דולרים שהם כ-11% מסך ייצוא ההייטק של ישראל (תעשייה ושירותים). יש לציין, שזו ירידה של כ- 3% (לעומת 4.25 מיליארד דולרים ב-2014ׂ), קרוב לוודאי עקב שדרוג המפעל (להלן).

יש להדגיש, שאחד המוצרים המרכזיים, שהושקו השנה, הוא מעבדי הדור השישי ממשפחת Core. מעבדי Intel Core vPro מהדור השישי משלבים ביצועים טובים עד פי 2.5, חיי סוללה ארוכים פי 3 ושיפור של פי 30 בביצועים הגרפיים בהשוואה למערכות בנות 5 שנים. הוא פותח ברובו בישראל כפי שדיווחנו – כאן.
 
הגידול במספר עובדי הפיתוח אפשר לאינטל להקים קבוצות פיתוח ייחודיות ולהרחיב קבוצות, שמובילות כמה מהטכנולוגיות המובילות של אינטל העולמית כמו מחשוב קוגניטיבי ותפיסתי (Perceptual Computing), מחשוב ענן, ביג דאטה, ראייה ממוחשבת ו"אינטרנט של הדברים".

לאינטל התאפשר במהלך השנה לקלוט מספר משמעותי של עובדים מצטיינים, שפוטרו מחברות הייטק אחרות כגון AMD, מארוול וקוואלקום, ולרכוש את פעילות הפיתוח של חברת לאנטיק הישראלית. גיוס כוח האדם של אינטל ישראל שם דגש על קידום נשים ו- 27% מהגיוסים היו של נשים, בין היתר, הודות לתמריצים במבצע "חבר מביא חברה". השנה גם הפכו עובדי חברת מק'אפי, שנרכשה ע"י אינטל העולמית, לעובדי אינטל ישראל והם מאפשרים המשך פיתוח של טכנולוגיות סייבר מתקדמות.
 
פרויקט שדרוג טכנולוגיית הייצור במפעל אינטל בקריית גת נמצא לקראת סיום ושם צפויה אינטל לגייס בשנתיים הקרובות עובדי ייצור, הנדסאים ומהנדסים. הפרויקט, שכולל עבודות בינוי בהיקף גדול, העסיק השנה כ-2,300 עובדי בינוי. לאחר סיום פרויקט שדרוג המפעל, בו הושקעו כ-6 מיליארד דולרים בבינוי ובציוד, היקף הייצוא של אינטל ישראל צפוי לזנק עוד.
 
במהלך השנה תרמה אינטל ישראל כ-24 מיליון ש"ח לפעילויות חברתיות, בעיקר תכניות חינוכיות לקידום לימודי המתמטיקה והמדעים. כך, למשל, הייתה אינטל מיוזמות תכנית "5 פי 2", אותה אימץ גם משרד החינוך, להכפלת מספר התלמידים הלומדים ל-5 יחידות בגרות במתמטיקה. יחד עם המשרד וקואליציה של חברות הייטק, מקבלים כ-40 אלף תלמידים ב-450 בתי ספר תיכוניים בישראל הרצאות על חשיבות לימודי 5 יחידות מתמטיקה, השראה, תמיכה וסיוע מקצועי. כל זאת, כדי להגיע בתוך 4 שנים ליעד, שהציב משרד החינוך - 18 אלף תלמידים לומדים 5 יחידות מתמטיקה בכל שנה. 
 
אינטל שיתפה פעולה עם עשרות עמותות וכמחצית מעובדי החברה עסקו בפעילות התנדבותית במהלך השנה. העובדים שיפצו גני ילדים, חילקו מצרכים לנזקקים ושימחו קשישים.
 
מקסין פסברג, (בתמונה), מנכ"לית אינטל ישראל: "למפעלי הייצור של אינטל ישראל תרומה משמעותית לכלכלת ישראל והחשיבות של היצוא מאינטל לכלכלת ישראל היא קריטית. החברה ייצאה ב-42 השנים האחרונות מאז נוסדה בכ-44 מיליארד דולרים. מדובר בסכום עצום, שמשפיע מדי שנה על הצמיחה הכלכלית של המשק הישראלי והאזרחים החיים כאן.
 
כדי לפתח את הפריפריה על ישראל לשמר ולטפח את עוגני הכלכלה והתעסוקה הקיימים בה. מפעל ענק כמו אינטל בקריית גת הוא משמעותי ביותר. אנו מעסיקים כ-3,000 עובדים, שכמחציתם מתגוררים בדרום, עובדים עם כ-1,000 ספקים, רובם מקומיים, אזור תעשייה שלם התפתח סביב המפעל, כולל חברות גדולות, שעברו דרומה בעקבותינו. יש לשמר עוגן זה ובמקביל לפתח רגולציה, שתעודד עסקים קטנים ובינוניים לגדול ולצמוח, במיוחד בפריפריה". 

צילום תמונה: אינטל


אינטל קרית גת



 
 
Bookmark and Share