Telecom News - סטארטאפים גייסו 20 מיליון ש"ח מקיבוצים המעוניינים במקורות צמיחה חדשים

סטארטאפים גייסו 20 מיליון ש"ח מקיבוצים המעוניינים במקורות צמיחה חדשים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> סטארטאפים גייסו 20 מיליון ש"ח מקיבוצים המעוניינים במקורות צמיחה חדשים
סטארטאפים גייסו 20 מיליון ש"ח מקיבוצים המעוניינים במקורות צמיחה חדשים
 מאת: מערכת Telecom News, 14.2.16, 13:48גיוס

ההשקעה נועדה לחבר בין קיבוצים ומפעלים קיבוציים למיזמים בתחילת דרכם וכללה העתקת פעילות לקיבוץ ושימוש בתשתיותיו. "קרן המשתלה" מחברת בין הקיבוצים לסטארטאפים להשקעות נוספות.
 
סטארטאפים גייסו 20 מיליון ₪ מהשקעות של קיבוצים במסגרת פרויקט ייחודי, שנועד לחבר בין קיבוצים ומפעלים קיבוציים, שמעוניינים להיכנס לתחומים חדשים בתעשייה הטכנולוגית, לבין מיזמים וחברות הייטק בתחילת דרכן. כחלק מההשקעה העתיקו הסטארטאפים את פעילותם לקיבוצים, מה שיוצר פוטנציאל למקומות עבודה חדשים ואיכותיים לחברים ושימוש בתשתיות הקיבוץ.
 
אודי אורנשטיין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית: "בשנים האחרונות, בעקבות סיום הסדרי החובות, שינו הקיבוצים מצב מ"מוכרים בלבד" לקונים,  והם תרים אחר השקעות, שתספקנה מקורות צמיחה חדשים. בידי הקיבוצים והמפעלים יש כספים פנויים להשקעות חדשות ואנו מסייעים להם במציאת האפיקים האפקטיביים ביותר עבורם".
 בעשור האחרון השלימו הקיבוצים את תהליך ההתאוששות מהמשבר ובידיהם כיום סכום של 2 מיליארד שקל שפנויים להשקעות חדשות בתחומים בעלי פוטנציאל צמיחה רב.
לצורך קידום וניהול ההשקעות בחברות טכנולוגיה חדשות הקימו קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית ואיגוד התעשייה הקיבוצית את "קרן המשתלה" בניהולו של רפי נבו מקיבוץ גלאון ובראשות אופיר ליבשטיין מכפר עזה. הקרן עוסקת בחיבור בין קיבוצים לבין סטרטאפים ואף מעניקה לקיבוצים הלוואות "מגבירות סיכוי ומקטינות סיכון" לביצוע ההשקעה.
 
הלוואות אלה וכל הבדיקות העסקיות, שהמשתלה עושה לסטארטאפים, מגבירות את בטחון חברי הקיבוץ להחליט על השקעה. יתרה מזו, ההלוואות אינן מוחזרות במקרה של כישלון הסטרטאפ והופכות למענק. כך, שהקיבוצים והמפעלים חושפים הרבה פחות מכספם לסיכון הכרוך בביצוע ההשקעות.
 
רפי נבו: "מגוון הסטרטאפים, שהקיבוצים השקיעו בהם לאורך השנה האחרונה, גדול ורחב. החל מ"רובוט" תוכנה היודע להמיר שפות מחשב "עתיקות" לחדשות ועכשוויות לחברות וארגונים גדולים, דרך מערכת היודעת לסמן סימון סמוי מוטמן במוצרים ולדעת מי מהם מקורי ומהימן ומי מזויף, לא אמין ואפילו מסוכן וכלה בציוד תקשורת משוכלל היודע לשדרג יכולות של סיבים אופטיים להעביר יותר נתונים ויותר מידע במהירות רבה ל-100 ק"מ ואף יותר בלי שום תחנת ביניים בדרך.
כן נעשו השקעות בפיתוח ברזי רחצה ושירות "חכמים" חוסכי אנרגיה ומים, אבל מאד מפנקים, לבתים פרטיים, בתי מלון, דיור מוגן,  שיודעים לתת למתקלחים בדיוק את חוויית המקלחת הכי טובה וכחיישנים גם יודעים לאסוף ולשלוח מידע רב (ביג דאטה) לענני שרתים של חברות כמו גוגל ומיקרוסופט בתקשורת ה"אינטרנט של הדברים". הקיבוצים המשקיעים כוללים את שניר, דגניה א', אילון, ברור חיל וקטורה".
 
ב-8.3.16 תערוך "קרן המשתלה" מפגש Show Case במתחם מפעלי גרנות, שבו יופיעו 6 סטארטאפים חדשים, שיציגו את פעילותם בפני קהל של קיבוצים המבקשים להשקיע. המפגש צפוי להביא לשורה של השקעות חדשות והמשתלה גם תאפשר למשקיעים נוספים להשקיע בסטארטאפים לצד הקיבוצים ולהצטרף כשותפים.

עדכון 24.2.16, 09:35:  אודי אורנשטיין: "בעשור האחרון השלימו הקיבוצים את תהליך ההתאוששות מהמשבר ובידיהם כיום סכום של 2 מיליארד ש"ח הפנויים להשקעות חדשות בתחומים בעלי פוטנציאל צמיחה רב".
 
 



 
 
Bookmark and Share