Telecom News - קול קורא לבקשות תמיכה בפיתוח טכנולוגי של פתרונות דיגיטליים לציבור

קול קורא לבקשות תמיכה בפיתוח טכנולוגי של פתרונות דיגיטליים לציבור

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> קול קורא לבקשות תמיכה בפיתוח טכנולוגי של פתרונות דיגיטליים לציבור
קול קורא לבקשות תמיכה בפיתוח טכנולוגי של מוצרים/שירותים דיגיטליים למרחב הציבורי
מאת: מערכת Telecom News, 16.3.16, 13:26קול קורא
 
התכנית תופעל ע"י הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית והיא תסייע במתן מענקי מו"פ בתנאים מועדפים ליזמים ומפתחים המציעים מענה לאתגרי המגזר הציבורי וצרכיו באמצעות טכנולוגיות חדשניות. עדיפות תינתן לתחומי בריאות, חינוך, רווחה ורגולציה פיננסית דיגיטליים ושיפור וייעול השירות לאזרח באמצעים דיגיטליים ואתגרים בין ארגוניים רוחביים במגזר הציבורי.

הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית  והמיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" במשרד לשוויון חברתי השיקו לאחרונה תכנית חדשה לעידוד חדשנות טכנולוגית למען אתגרי המגזר הציבורי – כעת יוצא לדרך הקול קורא הראשון וניתן להגיש בקשות למענקים.

התכנית תופעל ע"י הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית והיא תסייע, באמצעות מתן מענקי מו"פ בתנאים מועדפים, ליזמים המציעים מענה לאתגרי המגזר הציבורי וצרכיו באמצעות טכנולוגיות חדשניות.

תכנית "ישראל דיגיטלית" נולדה מתוך החלטת ממשלה מאוקטובר 2014, שקבעה, שיש לנסח תכנית חדשה כדי לעודד חדשנות טכנולוגית ולשלב את תעשיית ההייטק המקומית במיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית". ייעוד המסלול החדש הוא סיוע ליזמים, שמציעים מענה לאתגרי המגזר הציבורי וצרכיו באמצעות טכנולוגיות חדשניות.

התכנית תתמוך ב-2 סוגים של פרויקטים, שמטרתם שיפור איכות השירות, שנותנים משרדי הממשלה, או גופים ציבוריים, לרבות הנגשה טובה יותר של שירותים לציבור, הקטנת הבירוקרטיה הממשלתית, הגנה על מידע ציבורי, הנגשת מידע לציבור ועוד.

סוג הפרויקטים ראשון הוא פרויקט מו"פ. זה יכול לכלול רכיב של ניסוי, הדגמה או הוכחת היתכנות של המוצר או השירות, בין היתר, במשרד הממשלתי או בגוף נותן השירות. פרויקטים מסוג זה יכולים לזכות במענק של עד 4 מיליון ש"ח, המהווים לכל היותר 50% מהוצאות המו"פ, לתקופה של שנתיים.

עדיפות תינתן לתחומים הבאים:
 בריאות דיגיטלית,
 חינוך דיגיטלי,
 רווחה דיגיטלית,
 רגולציה פיננסית דיגיטלית,
 שיפור וייעול השירות לאזרח באמצעים דיגיטליים ואתגרים בין ארגוניים רוחביים במגזר הציבורי.
 
הסוג השני הוא פרויקט קדם-מו"פ, שכתוצאה ממנו תוכח היתכנות טכנולוגית ו/או ישימות עסקית של רעיון. פעילויות בפרויקט קדם מו"פ יכולות לכלול תכנון, הרכבה וניסוי של דגם/אב טיפוס של רעיון במטרה להוכיח את היתכנותו הטכנולוגית ו/או להציגו בצורה מוחשית. פרויקטים מסוג זה יכולים לזכות במענק של עד 300,000 ש"ח, שמהווים לכל היותר 90% מהוצאות המו"פ, לתקופה של שנה וחצי.

מועד אחרון להגשת בקשות – 8.5.16.

כל הפרטים אודות הגשת בקשות - כאן.
 
אבי חסון, המדען הראשי: "בישראל יש קהילה גדולה של מפתחים ויזמים הפועלים בתחומים, שיכולים להיות בעלי תועלת משמעותית למגזר הציבורי ובעלי פוטנציאל לשיפור השירות אותו מספק המגזר לציבור. אנו קוראים לציבור המפתחים, היזמים והחברות בתעשיית ההייטק לבוא להציע הצעות כדי שנוכל כולנו ליהנות מפירות התכנית הזאת במרחב הציבורי הישראלי".

דר' יאיר שינדל, ראש מטה ישראל דיגיטלית: "אחד מיעדי ישראל דיגיטלית הוא הגברת היזמות והחדשנות הממשלתית. כחלק מהתכנית הלאומית של "ישראל דיגיטלית", מוכנים חלקים נרחבים במגזר הציבורי לשתף יזמים באתגריהם ובכך להוות כר פורה לצמיחת חדשנות ישראלית. תכנית זו תעודד חדירה של טכנולוגיה למגזר הציבורי, שמשווע לחדשנות והתייעלות טכנולוגית. התכנית יוצרת מצב WIN-WIN בו ישתפר משמעותית השירות הציבורי המוענק לכלל האוכלוסייה, והיזמים והמפתחים הישראלים יזכו להתנסות ולפתח את יכולותיהם בסיועו של לקוח גדול בעל צרכים טכנולוגים מורכבים".
 
 קול קורא



 
 
Bookmark and Share