Telecom News - NetApp - בתוך 5 שנים יהיה הענן חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו

NetApp - בתוך 5 שנים יהיה הענן חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> NetApp - בתוך 5 שנים יהיה הענן חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו
NetApp - בתוך 5 שנים יהיה הענן חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו
מאת: חיים חביב, 17.3.16, 16:45אוקטביאן טאנאסה

ראיון בלעדי עם אוקטביאן טאנאסה, ס/נשיא בכיר לתוכנה ומערכות ומי שאחראי בחברה על פיתוחים מרכזיים בעולם הענן. גאווה בהישגי מרכז הפיתוח הישראלי וביכולות החדשנות והפיתוח של צוות התוכנה.

חברת NetApp בחרה לקיים השנה (7.3.16) בתל אביב את אירוע הדגל של החברה, כנס החדשנות הדו-שנתי. בפני מאות שותפים ולקוחות עסקיים, הציגה החברה את עיקרי תפישת החדשנות שלה וחשפה מגוון פתרונות לניהול יעיל ומושכל של המידע הארגוני בעידן המודרני.

הרכב מרשים של צמרת החברה העולמית הגיע להשתתף באירוע, והציג בפני המשתתפים את חזון מארג הנתונים, ה-Data Fabric, שמשקף את תפישת החברה בדבר הדרך לניהול מתקדם של מערך המידע בארגון, לרבות אופן אחסון וגיבוי המידע, ווירטואליזציה של האחסון (SDN), ניוד ושינוע המידע בין העננים, פרטי, ציבורי והיברידי. ראשי החברה לא הסתירו את גאוותם לתרומתם הרבה של מהנדסי מרכז הפיתוח של החברה בישראל למוצרים המרכזיים בפורטפוליו החברה.

בחברה מאמינים, שהענן ההיברידי - שילוב בין ענן פרטי בתוך הארגון לבין ענן ציבורי, שעשוי להיות ממוקם כמעט בכל יבשת על פני הגלובוס, הוא הפתרון, שמרבית הארגונים יבחרו, בסופו של דבר, כארכיטקטורה מועדפת לבניה ולפיתוח תשתית ה-IT. בנטאפ  סבורים, שבעולם דינמי רב שינויים ומוצף נתונים, רק הגישה הקלה והמהירה למאגר הנתונים ולשיתופם, היא המפתח להשגת גמישות ושרידות של הארגונים בעולם התחרותי.
שלומי פרייס
שלומי פרייס, (בתמונה משמאל), מנכ"ל נטאפ ישראל, בפתיחת האירוע: "מרבית הארגונים כבר מבינים את היתרונות, שמציעה להם החברה, כדרך לפתח את עסקיהם ביעילות ובגמישות בעולם תזזיתי, שמשתנה במהירות, ולא פחות חשוב, ביעילות ובחסכון. אני מבטיח למאמצי 'הדרך החדשה' דריסת רגל מהירה בעולם המחר לצד קיצור זמן ההגעה לשוק ומהירות תגובה גבוהה".

ניצלתי את האירוע כדי לקיים ראיון בלעדי עם בכיר החברה,  אוקטביאן טאנאסה (Octavian Tanase), (בתמונה למעלה), ס/נשיא בכיר לתוכנה ומערכות ומי שאחראי בחברה על פיתוחים מרכזיים בעולם הענן, בהם 'לב המערכת' - תוכנת ה-Data ONTAP ופיתוח מערך ה-FAS המתקדם, המסד של מערכת ה-NetApp Data Fabric.

שאלה: מדוע חברת NetApp  אינה מצטרפת (כמו, לדוגמא, גוגל ואמזון), לתחרות בשוק שירותי הענן, ומציעה שירותים אלה ישירות למשתמשים?

אוקטביאן טאנאסה: "אנו מבקשים להתמקד במה שאנו טובים ומיוחדים בו זה למעלה מ-20 שנים. אנו ספקי טכנולוגיה מובילים בעולם מערכות אחסון מנוהלות (בשנים האחרונות גם במעבר ל-flash) ויש לנו היצע רחב של מוצרים מבוססי טכנולוגיה של SDN ועוד. בחרנו במודע להתמקד באספקת מערכות מתקדמות לשוק הדאטה סנטר, להקל על לקוחותינו את המעבר לענן, וכן, לא להתחרות בשוק שירותי הענן (SAS וכו') כמו של מיקרוסופט (Azure), גוגל, וספקי טלקום גדולים הנמנים על לקוחותינו".

שאלה: מה חזון הענן שלך על רקע אילוצי רגולציה והשמרנות המאפיינת את התנהלותם של לא מעט מהעסקים הגדולים?

תשובה: "לדעתי, בתוך 5 שנים יהיה הענן חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו. אכן יש מידה של עיכוב במעבר של עסקים גדולים לענן אבל המעבר הזה הוא בלתי נמנע. לדוגמא, די להביט בתנופה של העולם הנייד. כיום, כל המידע והיישומים הזמינים בסמארטפונים של כולנו משוכפל גם לענן, ואי אפשרי בלעדיו. החברות הגדולות בעולם מתמודדות היום עם שאלות יסוד - היכן מוקד ולב עסקיהם, והאם עליהם להמשיך ולפעול כל העת במרוץ הצטיידות מטורף ואינסופי (שופינג) של מערכות IT.

היום, בוחנים בכל ארגון גדול, שעומד בפני שינוי והתרחבות, גם את החלופה של רכישת שירותים אצל ספקי שירותי דאטה סנטר חיצוניים, כמו מייקרוסופט, אמזון ואחרים. המודלים לשילוב עננים היברידיים - ענן פרטי ארגוני, וחיצוני אצל ספק שרות מחוץ לחברה - הם במוקד הבחינה. היתרונות לארגון העסקי ברורים מאד: הוזלה מהותית בעלות ההונית והתחזוקתית של מערך ה-IT, דרגת חופש לניוד עומסי עבודה מזדמנים בין העננים בקלות רבה, קיצור בולט בזמני השקת שירותים חדשים בשוק. תמיכה רציפה בלא זעזועים במשאב האנושי של החברה ועוד.

יש היום פתרונות מספקים לדרישות הרגולציה במגוון תחומים. ניתן לאחסן נתונים קריטיים בארגון אך עדיין לרכוש בקלות רבה ובמהירות (תוך דקות, בכרטיס אשראי) שירותי עיבוד עתירי מחשוב בענן החיצוני. אם לדוגמא, אפליקציה פיננסית מתגלה כ'להיט' אפשר להרחיב את תשתית ה-IT בארגון בהמשך הדרך ו'למשוך' הביצוע פנימה.  

נקודה נוספת היא עלות ההשקעה הגבוהה לארגון בהקמה ובתחזוקת תשתית הדאטה סנטר הארגוני. זאת, אף שמרכזי המחשוב הללו פעילים במרבית הארגונים (קמעונאות, פיננסיים) רק 5-6 ימים בשבוע".

שאלה: האם לדעתך הארגונים הגדולים ערוכים לעידן הענן בהיבט ההכשרה, המיומנות והמקצועיות הנדרשת של כוח האדם המקצועי בארגון?

תשובה: "הארגונים ילמדו לנתב את כוח האדם שלהם להבנה ולניצול יעיל של יתרונות הענן אבל יידרשו להסתמך יותר ויותר על תמיכת ספק שירותי הענן. הדרישות של הארגון מצוות ה-IT יוקלו בחברות, שתעבורנה לענן. אולם, ארגון, שיתחזק ענן פרטי/היברידי, יידרש להמשיך ולטפח צוותIT  ארגוני בעל מיומנויות מגוונות".

שאלה: מה פעילותכם בעולם הטלקום?

תשובה: "יש לנו פעילות ענפה מאד בעולם הטלקום עם לקוחות ענק. רק לדוגמא אציין את: דוייטשה טלקום, ורייזון, טלסטרה האוסטרלית (לקוח גדול מאד), NTT, At&T, וודאפון".

שאלה: מה דרישות 'צינור' התקשורת מהארגון לצורך ניצול יעיל של שירותי הענן?

תשובה: "בארגונים גדולים מקובל היום להחזיק בקו תקשורת בקיבול של 10 Gb/s אך יש ארגונים המחזיקים גם ב-40 Gb/s.
משפט סיכום: חברת NetApp מוכרת כיום בכ-7B$ לשנה וחוסכת לשוק ה-IT כ-25B$."

 
ענן



 
 
Bookmark and Share