Telecom News - היתרונות בבקשת מימון למו"פ במסלול סטארטאפים מתחילים של המדען הראשי

היתרונות בבקשת מימון למו"פ במסלול סטארטאפים מתחילים של המדען הראשי

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> היתרונות בבקשת מימון למו"פ במסלול סטארטאפים מתחילים של המדען הראשי
היתרונות בבקשת מימון למו"פ במסלול חברות וסטארטאפים מתחילים של המדען הראשי
מאת: גיא חורש, 31.3.16, 13:24גיא חורש
 
קיימים מספר מסלולים לגיוס הון לא מדלל במדען הראשי. אולם, חברות מתחילות מקבלות תנאים טובים יותר המתאימים לסטאטוס שלהן ומקנים להן כלים אפקטיביים יותר בפורמט גיוס ההון.
 
חברה מתחילה יכולה להגיש בקשה לתוכנית מו"פ לשנה או לשנתיים, עפ"י עמידה באבני דרך והצגת דו"ח התקדמות טכנולוגית ועסקית, לרבות תכנית עבודה ותקציב מעודכנים.

החברה תוכל להגיש בקשה לתיק המשך לשנה שניה (הגשת בקשה לשנה שנייה תהיה מ-3 חודשים לפני תום השנה הראשונה ולא יאוחר מ-3 חודשים לאחר תום השנה הראשונה) ועל מנת לאפשר רציפות בין השנה הראשונה לשנה השנייה יש להגיש בקשה לשנה שנייה לפני תום השנה הראשונה.

גם אם נדחתה בקשה לתמיכה, רשאית החברה להגיש בקשה לדיון חוזר באגרת עלות על סך של 1,000 ₪ כאשר עלות האגרה תוחזר לחברה במידה והבקשה לתמיכה תאושר ע"י הוועדה בדיון החוזר.

חשוב מאד לוודא, טרם הגשת הבקשה וזאת על מנת לעמוד בקריטריונים של המדען הראשי, שבפרויקט קיימת חדשנות והוצגה תכנית היתכנות ישימה המתמודדת עם הסיכונים והאתגרים הטכנולוגיים בהצלחה וכי למוצר שיפותח קיים פוטנציאל עסקי משמעותי, גם בארץ וגם בחו"ל.

חשוב לוודא, שלצוות יש את היכולות המקצועיות לעמוד בתוכנית העבודה המוצעת ולהביא את החברה להצלחה, ושהניסיון הוא גם עסקי וגם מקצועי בתחום העיסוק או הפיתוח הנשוא של הפרויקט.

חשוב לוודא כיצד הפרויקט מייצר ומגדיל את התועלת הכלכלית למשק וכיצד תורם לצמיחה.

כעקרון, המדען הראשי מעוניין להשקיע ולסייע לפרויקטים, שההסתברות שלהם להצלחה והפיכה לחברה מסחרית עובדת הוא גדול וכך יכול המדען הראשי לגדר את הסיכון במתן הכסף היות והוא פועל עפ"י תקציב מוגדר ומעדיף להשקיע אותו במיזמים מבטיחים.

במסלול זה מאפשר המדען הראשי לממן הוצאות שיווק ומסחור בתקרה של 15% מכלל התקציב השנתי המאושר וכולל בו סקרים שיווקיים, נסיעות עסקיות לחו"ל, תערוכות בחו"ל, קורסי הכשרה, ייעוץ שיווקי ועוד. זה יתרון משמעותי לעומת מסלולים אחרים, שמאפשרים שימוש בכסף אך ורק לצורכי מחקר ופיתוח.

יתרון נוסף הוא בכך, שמסלול חברות מתחילות מאפשר להכיר ב-100% משרת מנכ"ל ובשכר של מנהל פיתוח עסקי, מנהל שיווק או מכירות בהיקף משרה המתאים לסטאטוס החברה (אין בהכרח הצדקה ל-100% משרה אם עדיין אין מוצר).


מאת: גיא חורש, מרץ 2016.
Target Business Development Ltd
guy@targetbd.com
http://www.targetbd.com/שירותים/גיוס-הון-מהמדען-הראשי-ומקרנות-ממשלתיות
מימון סטארטאפים



 
 
Bookmark and Share