Telecom News - תגובת IATI על חוזר רשות המסים לגבי מיסוי חברות ההייטק הרב-לאומיות

תגובת IATI על חוזר רשות המסים לגבי מיסוי חברות ההייטק הרב-לאומיות

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> תגובת IATI על חוזר רשות המסים לגבי מיסוי חברות ההייטק הרב-לאומיות
תגובת IATI על חוזר רשות המסים לגבי מיסוי חברות ההייטק הרב-לאומיות
מאת: מערכת Telecom News, 11.4.16, 20:41ארז צור
 
תגובת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) על הנחיות רשות המסים למיסוי פעילות תאגידים זרים בישראל באמצעות האינטרנט.

רשות המסים פרסמה היום את החוזר הבא:

"לנוכח ההתרחבות העצומה שחלה בשנים האחרונות בפעילות הכלכלית באמצעות האינטרנט בישראל ובעולם כולו ולאור הצורך בהתמודדות עם הכלכלה המשתנה, פרסמה היום רשות המסים חוזר המסביר באילו מצבים ניתן יהיה לראות את הכנסותיו של תאגיד זר (תאגיד שאינו תושב ישראל) ממתן שירותים באמצעות האינטרנט לתושבי ישראל כחייבות במס בישראל.

על פי המצב החוקי הקיים, הכנסות תאגיד זר ממתן שירותים לתושבי ישראל חייבות במס הכנסה  אם הן הופקו בישראל. במידה והתאגיד הזר הינו תושב מדינה עימה יש למדינת ישראל הסכם למניעת כפל מס (אמנת מס), יחויב התאגיד הזר במס בישראל רק אם פעילותו הגיעה לכדי "מוסד קבע". מוסד קבע מוגדר באמנות המס כמקום עסקים קבוע פיזי העומד לרשות המיזם או כאשר פעילות המיזם בישראל מתבצעת באמצעות סוכן שהוא בעל הסמכות לכרות חוזים בשם המיזם.
 
לאור השינויים שחלו בכלכלה ה"מסורתית" והמעבר לכלכלה "דיגיטלית" מבהיר החוזר כי מוסד קבע יכול ויתקיים  בישראל כאשר הפעילות הכלכלית של התאגיד הזר במקום עסקים קבוע בישראל היא בעיקרה באמצעות האינטרנט ומתקיימים תנאים נוספים כגון: נציגי התאגיד הזר מעורבים באיתור לקוחות ישראלים, באיסוף מידע ובניהול קשרי הלקוחות של התאגיד הזר, השירות המסופק באינטרנט על ידי התאגיד הזר מותאם ללקוחות ישראלים (שפה, סגנון, מטבע וכו').
 
מבחינת החיוב במס ערך מוסף קובע החוזר כי תאגיד זר המקיים פעילות עסקית מהותית בישראל חייב ברישום במע"מ כעוסק מורשה ועסקאותיו חייבות במע"מ. כך לדוגמא, תאגיד זר המפעיל אתר אינטרנט המעניק שירותי פרסום/תווך ללקוחות ישראלים המופנים לצרכנים ישראלים והמסתייע בפעילותו בישראל בנציג ישראלי המבצעים פעולות עסקיות בשמו של התאגיד הזר, יהיה חייב ברישום במע"מ והכנסותיו מלקוחות ישראלים יחייבו במע"מ.
 
בנוסף, בימים אלו מקדמת רשות המסים תזכיר חוק הקובע כי תושב חוץ המספק שירות דיגיטלי או המפעיל חנות מקוונת שבאמצעותה ניתן שירות דיגיטלי  לתושב ישראל שאינו עוסק במהלך עסקו או למלכ"ר או למוסד כספי במהלך פעילותו, ירשם תושב החוץ במרשם מיוחד וישלם מע"מ בגין עסקאותיו כאמור".   להלן תגובת ארז צור, (בתמונה למעלה), יו"ר משותף של IATI - האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות:

"ההייטק הישראלי אחראי לחלק גדול מהייצוא הלאומי, שמהווה מרכיב משמעותי בתקציב המדינה. חברות הטכנולוגיה הרב-לאומיות, שפועלות בישראל, מהוות את עמוד השדרה של התעשייה ואחראיות לכמחצית מההשקעה במו"פ בישראל. הן ממלאות תפקיד קריטי בהצמחה ובשגשוג של האקוסיסטם, ובפרט של יזמים וסטארטאפים בישראל.
 
תעשיית ההייטק בישראל מתמודדת כבר עתה עם מדינות אחרות על ההשקעה של החברות הרב-לאומיות בתנאים לא פשוטים: אי-ודאות בטחונית, פוליטית ורגולטורית, שער השקל החזק, ועלות העסקתם של המהנדסים הישראליים הידועים באיכותם.
 
כל אלה מקשים מאוד על הגדלת הפעילות בארץ.
 
הגדלת המיסוי, שנקבעה בחוזר רשות המסים, שפורסם היום, פוגעת עוד יותר ביכולת התחרות של ההייטק הישראלי בעולם, ומוסיפה קושי על הגדלת הפעילות של חברות הטכנולוגיה הרב-לאומיות בארץ. אל לנו לשחוט את התרנגולת המטילה ביצי זהב כדי ליהנות מבשרה ונוצותיה.
 
ישראל צריכה להנהיג מדיניות מיסוי אחראית, שתביא בחשבון את יכולת התחרות של תעשיית ההייטק כאחד השיקולים המרכזיים, ולהימנע מפגיעה באחד ממנועי הצמיחה החשובים של המשק".

צילום תמונה עליונה: סיון פרג'.
מס
 

 

 



 
 
Bookmark and Share