Telecom News - 10 המיתוסים סביב הביטקוין שצריך לנפץ אחת ותמיד

10 המיתוסים סביב הביטקוין שצריך לנפץ אחת ותמיד

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> 10 המיתוסים סביב הביטקוין שצריך לנפץ אחת ותמיד
10 המיתוסים סביב הביטקוין שצריך לנפץ אחת ותמיד
מאת: מערכת Telecom News, 14.5.16, 13:25

על קהילת הביטקוין לדאוג ל"חנך" את הציבור ולהפריך את הדעות הקדומות והשגיאות שהן נחלתם של רבים.

למרות שהביטקוין כבר כאן כ-7 שנים, עדיין שוררים לגביו מיתוסים בקרב הציבור. עבור רבים מהווה הביטקוין נושא מסובך כי הוא דורש הבנה בסיסית בתחומים שונים כמו הצפנה, כלכלה ומדעי המחשב.

להלן 10 מיתוסים, שעדיין שוררים גם ב-2016:

הביטקוין מת
רבים סבורים, שכבר לא נעשה שימוש בביטקוין בעולם. יש אתר שעוקב אחר הצהרות כאלו על מות הביטקוין מ-2010, כשהביטקוין נסחר רק ב-0.23 דולר (בינתיים 101 פעמים). במציאות, הביטקוין מצוי כעת דווקא בנקודה מצליחה בהיסטוריה שלו לפחות אם מודדים את מספר הטרנזקציות היומיות. הבעיה שלו היא הסקאלביליות (הגדלת גודל הבלוק כדי לטפל ביותר טרנזקציות) וזה סימן להצלחה.

הביטקוין הוא אנונימי
למרות שמתייחסים לביטקוין כ"מטבע אנונימי של הרשת האפלה", נכון יותר לומר, שיש כתובות ביטקוין מזוהות לכל משתמש ברשת, אך לא יודעים בהכרח מי עומד מאחורי הכתובות. כלומר, המשתמש הוא אנונימי אך כל טרנזקציה נרשמת וחשופה לכל.

הביטקוין שקוף לחלוטין
יש גם מיתוס הפוך לסעיף הקודם, שהביטקוין גלוי לכל. זה לא הביטקוין. כפי שרשום לעיל, זהות היחידים / הקבוצות מאחורי כתובת ביטקוין ספציפית לא תמיד ידועה. יש גם שירותי "ערך מוסף" להגברת הפרטיות ומיזמים בתחום הגברת אנונימיות המשתמשים, שיכולים להגיע לביטקוין בעתיד.

נעשה שימוש בביטקוין ע"י טרוריסטים
כאשר מציגים את הביטקוין בסרטים ובסדרות טלוויזיה נעשה בו שימוש ע"י טרוריסטים. אולם, אין כל הוכחה, שטרוריסטים עושים בו שימוש באופן גורף, למשל עפ"י ממצאי חקירה של Europol. למרות, שאין ספק, שיש טרנזקציות ביטקוין "לא חוקיות" ברשת, במציאות עדיין המזומן הוא המלך.

הביטקוין לא נתמך ע"י אף גוף רשמי כך שאין לו ערך
כך אומרים רבים שלא מבינים את ערכו של הביזור. למעשה, הביטקוין (כמו שאר המטבעות בעולם) נתמך ע"י קונצנזוס. גם לזהב יש ערך בגלל שהציבור מסכים על כך.

התנודתיות של הביטקוין הופכת אותו לחסר שימוש
למרות שיש לביטקוין היסטוריה של תנודתיות, המגמה היא לכיוון של יציבות. לא רבים משתמשים בו בחיי היום יום אך הוא מהווה מטבע בעל ערך לאלה המחזיקים בו.

ביטקוין הוא פירמידה של הונאת פונזי
לא ולא. הונאת פונזי דורשת מייסד המשכנע משקיעים, שהוא יכול להביא להם רווח. אין דבר כזה בביטקוין כמערכת מבוזרת. אין שום הבטחות לרווח. הונאת פונזי דורשת ממשקיעים חדשים לממן את הקודמים. אין דבר כזה בביטקוין כמערכת העובדת עם כל כמות של משתמשים. ככל שיש יותר משתמשים היא מתחזקת.

נעשה שימוש בביטקוין למטרות בלתי חוקיות
אחד מהערכים שחל הביטקוין הוא ההתנגדות לצנזורה. מה ש"לא לגטימי" משתנה ממקום למקום. בביטקוין נעשה שימוש למטרות חוקיות לחלוטין, לחסכון של עשרות אחוזים ברכישות בבתי עסק ולהעברת כספים ברחבי העולם. מרבית הפעולות הבלתי חוקיות בעולם מתבצעות דווקא במטבעות הרגילים למשל בדולרים...

כריית ביטקוין "מבזבזת" חשמל
שימוש בדברים רבים "מבזבז" חשמל. המונח "בזבוז" תלוי בנקודת המבט. השימוש בכוח המחשוב משמש בביטקוין לקיום כל הטרנזקציות ברשת וביצוען כהלכה. אם חושבים מלכתחילה שלביטקוין אין ערך, אז זה "בזבוז". אם חושבים שלמטבעות רגילים אין ערך, אז צריך להחשיך את האורות במשרדי הבנקים הראשיים וכד'.

מנכ"ל הביטקוין נעצר
כאשר הציבור שומע על ביטקוין, נעשה קישור למשל לרשת לממכר סמים   SilkRoadשנסגרה ע"י ה-FBI או לאקסצ'יינג' Mt. Gox שקרס. רבים חושבים, שהביטקוין נסגר ע"י ה-FBI ולא הרשת לממכר סמים או שהביטקוין הוא זה שקרס ולא האקסצ'יינג' הכושל. אי היכולת לעשות הבחנה בין הביטקוין לחברות ולשירותים העושים בו שימוש זו נקודה, שחייבים לטפל בה בהסברה. כי חוסר ההבחנה מוביל רבים לחשוב, שמנכ"ל הביטקוין נעצר במקרה של המנכ"ל Ross Ulbricht  של אתר "דרך המשי" או המנכ"ל Mark Karpeles של האקסצ'יינג' Mt. Gox או המנכ"ל Charlie Shrem של Bitinstant. אין מנכ"לים לביטקוין.

הכתבה מבוססת על הכתבה: Top 10 Myths About Bitcoin באתר www.nasdaq.com
 
 



 
 
Bookmark and Share