Telecom News - מחקר בתחום אבטחת מידע: צרכנים ב-EMEA (כולל בישראל) עדיין מבולבלים

מחקר בתחום אבטחת מידע: צרכנים ב-EMEA (כולל בישראל) עדיין מבולבלים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> מחקר בתחום אבטחת מידע: צרכנים ב-EMEA (כולל בישראל) עדיין מבולבלים
מחקר בתחום אבטחת מידע: צרכנים ב-EMEA (כולל בישראל) עדיין מבולבלים
מאת: מערכת Telecom News, 18.5.16, 11:49אבטחת מידע

שמירה על פרטיות או ביטחון ציבורי? מחקר מגלה גישות שונות באזור לגבי שימוש במידע אישי והגנה מפני טרור סייבר. עם התעוררות הדיון הציבורי של אפל וה-FBI בנוגע לפריצת סמארטפונים, 43% מסכימים, שארגונים פרטיים צריכים לתת לסוכנויות ממשלתיות גישה למכשיר נעול עם הבדל בין מדינות אירופה והמזרח התיכון.
 
מחקר מקיף באזור ה- EMEA, שבוצע עבור F5 Networks, ספקית פתרונות לעולם היישומים, חושף כי בעוד שיש לצרכנים אירופאיים ומזרח תיכוניים אמון במספר ארגונים בהגנה על המידע שלהם, רבים מוכנים לשתף במידע הפרטי שלהם בתמורה לשימוש בשירותים ללא תשלום.
 
המחקר, שבוצע ע"י Opinion Research, סקר יותר מ-7,000 צרכנים באזור וחקר את גישתם לגבי הגנה על מידע פרטי והשימוש בו.
 
פחד מהלא נודע
שיתוף מידע עם חברות פרטיות הוביל לכך, ש-70% מהצרכנים מודאגים, שהמידע שלהם יגיע לידיים הלא נכונות, ו-64% חוששים, שהפרטיות שלהם תעמוד בסיכון.
 
מותגי מדיה חברתית וחברות שיווק קיבלו את ההתייחסות הגרועה ביותר -75% מהצרכנים ציינו, שהם אינם סומכים עליהם עם המידע הפרטי שלהם בכלל, כאשר רק 21% היו בטוחים, שהם יגנו על המידע שלהם בצורה אפקטיבית מפני האקרים.
 
אבל יש צרכנים המתעלמים מהפחדים הללו, אם משמעות הדבר היא, שהם יכולים להשתמש בשירותי חברות בחינם. 53% היו מוכנים לשתף בתאריך הלידה שלהם, 51% במצב משפחתי ו-50% תחומי עניין אישיים.
 
בפולין ישתפו 58% את הרגלי הקניה שלהם, ו-50% מהצרכנים בערב הסעודית יהיו מוכנים לשתף את מספר הסלולרי שלהם. יחד עם זאת, 18% ציינו, שלא יספקו את המידע שלהם בכלל, 33% בבריטניה. למעשה, צרכנים בריטיים באופן עקבי היו פחות מוכנים לספק את המידע שלהם לעומת מדינות אחרות ב-EMEA.
 
עם מתן אמון מגיעות הציפיות
בעוד ש76% מהצרכנים התייחסו לבנקים כגורמים האמינים ביותר ול-73% היה אמון רב יותר בהם בשמירה על המידע יחסית לסקטורים אחרים, יש עדיין חוסר שביעות רצון בכל הקשור לשיטות בהן משתמשים הארגונים הללו על מנת להגן על המידע. צרכנים מאמינים, שבנקים (77%), ולאחריהם מוסדות בריאות (71%) ומוסדות ציבוריים וממשלתיים (74%), צריכים להטמיע יכולות אימות טובות יותר כדי להשיג אבטחה טובה יותר. 88% מהצרכנים משוכנעים, שארגונים צריכים לשפר את מדיניות האימות שלהם לאבטחה טובה יותר.
 
הוויכוח: פרטיות או הגנה?
הרגולציות האירופאיות הכלליות להגנה על מידע (EU General Data Protection Regulation  - GDPR), שאושרו לאחרונה ע"י הפרלמנט האירופי, מספקות לאזרחים את הזכות להתלונן ולקבל פיצוי אם נעשה שימוש לרעה במידע שלהם בתוך האיחוד האירופי.
 
כאשר נשאלו מהו לדעתם שימוש לרעה, 67% מאמינים, שמדובר בשיתוף של המידע שלהם עם צד שלישי ללא הסכמה. באזור ה-EMEA, צרכנים בפולין (71%) ובבריטניה (75%) היו המשוכנעים ביותר, שהשימוש לרעה במידע שלהם כולל שיתוף מידע ללא הסכמה.
 
עם התעוררות הדיון הציבורי של אפל וה-FBI בנוגע לפריצת סמארטפונים, 43% מהצרכנים מסכימים עם הקביעה, שארגוני טכנולוגיה צריכים להעמיד את הביטחון הלאומי בעדיפות עליונה מעל פרטיות המשתמש ושיש לתת לסוכנויות ממשלתיות גישה למכשירים נעולים. השיעורים היו גבוהים אפילו יותר בבריטניה (50%), אך נמוכים יותר בגרמניה (38%) וערב הסעודית (37%).
 
האחריות להגנה על צרכנים מפני טרור הסייבר עומדת גם היא לדיון. 21% מהצרכנים מאמינים, שעלינו להיות אחראיים להגנה על עצמנו, בעוד ש-43% מרגישים, שזה תפקידה של הממשלה במדינתם להגן על האזרחים. התגובה הראשונה מעוררת את השאלה האם יותר צרכנים מכירים בכך, שהם משחקים תפקיד חשוב בהגנה מפני איומים חיצוניים, אבל יש עדיין דרך לעבור בכל הקשור להשתתפות באחריות.

מייק קונברטינו, סגן נשיא לאבטחת מידע ו-CISO ב-F5 Networks: "יש הבדלים ברורים בסוג החברות, שצרכנים סומכים עליהן עם המידע שלהם. חברות עם מיקוד מסורתי באבטחת מידע, דוגמת בנקים, נחשבות האמינות ביותר, אבל מעניין לגלות, שאנו משתפים את רוב המידע שלנו ברשתות החברתיות למרות שאנו הכי פחות סומכים על החברות הללו, שתשמורנה על המידע שלנו.

ללא קשר לתעשייה, כל ארגון, שעובד ישירות עם צרכנים, צריך לוודא, שההגנה שלו עומדת בקנה אחד עם הדרישות הגוברות של הצרכנים. ככל שאנו הופכים מודעים יותר לסיכונים, חשוב אפילו יותר להשיג תשתית הגנה ואבטחת מידע - טכנולוגיה, חינוך ותהליכים, שהם מחמירים מספיק כדי להגן מפני איומים, אבל אינם פוגעים בחוויית המשתמש".
 
אינפוגרפיקה אבטחת מידע
Bookmark and Share