Telecom News - נטפליקס השיקה שירות מדידת ביצועי הפס הרחב אליה כתחרות ב-Speedtest

נטפליקס השיקה שירות מדידת ביצועי הפס הרחב אליה כתחרות ב-Speedtest

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> נטפליקס השיקה שירות מדידת ביצועי הפס הרחב אליה כתחרות ב-Speedtest
חברת שירותי ה-OTT המצליחה נטפליקס לא הייתה מרוצה ממדידות ביצועי הפס הרחב של ה-ISP עליהם היא "רוכבת", שנעשים באמצעות שירות Speetest (חברת Ookla) והשיקה שירות מדידה עצמאי משלה לשרתים שלה בשם Fast. 
מאת: מערכת Telecom News, 21.5.16, 23:01FAST

חברת שירותי הטלוויזיה האלטרנטיביים באינטרנט (OTT) - נטפליקס, שפועלת גם בישראל, לא הייתה מרוצה מתוצאות מדידת הביצועים של הלקוחות שלה בכלי של Speedtest (חברת Ookla), שבו משתמשים כמעט כל ה-ISP בעולם וכל הלקוחות, והחליטה לספק שירות מדידת ביצועים עצמאית משל עצמה, שמודדת את הביצועים בין השרתים שלה ללקוחותיה ברחבי העולם, שירות המופעל באתר Fast.com

לדברי נטפליקס, שירות Speedtest תלוי בשרתי מדידה המוצבים אצל ה-ISP, שמטים את התוצאות ולכן יש צורך בכלי עצמאי משל עצמה.

מי שייכנס למדידת ביצועים באתר Fast יגלה, שמבוצעת בו מדידה אחת בלבד: רוחב הפס בערוץ היורד, בין השרת הקרוב של נטפליקס לבין מחשב הלקוח המודד. זאת, לעומת שפע של נתונים הקיימים בכלים של Speedtest.

נטפליקס טוענת, שזה הנתון היחיד, שמעניין את הלקוחות (הערוץ היורד) ולכן אינה מודדת שום דבר אחר (גם לא שיהוי, פינג ותנודות בשיהוי, מה שנעשה ב-Speedtest). 

בניגוד לבריטניה, שבה הרגולטור לתקשורת Ofcom מספק לציבור נתונים מהימנים על ביצועי הפס הרחב ומשווה בין הספקים ברחבי בריטניה (ראה הסברים מפורטים כאן, כאן וכאן), בארה"ב - מדידת ביצועים והשוואות בפס הרחב הושארה בעיקר ליוזמה הפרטית (ה-FCC מפרסם מפעם לפעם מחקרים בנושא, אך לא על בסיס מעקב השוואתי - צרכני קבוע כמו שיש למשל בבריטניה).

מי שמעוניין לקבל מבחני השוואה בין החברות בפס הרחב הקווי והסלולרי בארה"ב, יכול למצוא את התוצאות באתר של Speedtest, או אצל חברות מחקר עצמאיות דוגמת Cedexis, חברה המבצעת השוואה רבעונית וגם שוטפת של ביצועים בין כל ספקי הפס-הרחב הגדולים בארה"ב.

גם נטפליקס מבצעת השוואות חודשיות בין ספקי האינטרנט ברחבי העולם (כאן), לרבות סיכום השוואה שנתי (כאן), כדי לעזור ללקוחותיה לקבל החלטה דרך מי להתחבר לאינטרנט הנייח או הנייד, כדי לקבל את שירותי נטפליקס בצורה הטובה ביותר. המדידות הללו עדיין לא מכסות את ישראל. 

אגב, בישראל יש דרך לעקוף את הטריטוריאליות של שירותי נטפליקס. זאת, באמצעות שימוש בשירותי VPN, כפי שמפורט בהרחבה כאן
נטפליקס



 
 
Bookmark and Share