Telecom News - האם גוגל תקים בישראל Data Center?

האם גוגל תקים בישראל Data Center?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> האם גוגל תקים בישראל Data Center?
האם גוגל תקים בישראל Data Center?
מאת: חיים חביב, 26.5.16, 15:29
קורניליוס וויליס
בתוך 5 שנים יעבור עולם המחשוב מהפכה שלא עבר ב-40 השנה האחרונות. גוגל בונה עבור העולם ענן מסוג חדש, אחר, עם תפישה של "ארכיטקטורה ללא שרתים" (Serverless Architecture), שמאפשרת למפתחים 'לנקות את הראש' ולעסוק אך ורק בפיתוח התוכנה הטובה ביותר שלהם.
 
גוגל קיימה ב-25.5.16 בתל אביב כנס, שיוחד לענן - Google Cloud Platform NEXT 2016.

Google Cloud Platform היא חטיבת פלטפורמת הענן הפועלת במסגרת Google for Work - פעילות גוגל לשוק העסקי והארגוני. התשתית מאפשרת לה לספק ללקוחות את שירותי Google Search ו-YouTube לצד מגוון שירותים בהם פיתוח אפליקציות, עיבוד נתונים, אחסון וניתוח מידע. אלה פותחים בפני  סטארטאפים, עסקים בגודל קטן ובינוני וארגונים גדולים במגוון מגזרים פוטנציאל להתפתחות עסקית.

 בכנס השתתפו כ-1,500 שותפים עסקיים, מפתחים, אנשי טכנולוגיה ואקדמיה וכ-20 מומחים של גוגל העולמית וגם צוותי הפיתוח והמכירות של GCP- Google Cloud Platform בישראל.

בכירי גוגל העולמית, בהם ראשי פעילות ה-GCP השותפים לעיצוב, גיבוש והתוויית האסטרטגיה העסקית והטכנולוגית של תשתית הענן של החברה, שיתפו את הקהל בניסיונם וחלקו עם המשתתפים ניסיון ותובנות מפתיעות.

מי שרצה יכול היה לשמוע אתמול יותר מרמז על כך, שגוגל בוחנת להקים בישראל את אחד ממוקדי הענק שלה בעולם (כיום 77) ועל יכולות טכנולוגיות מרשימות בענן: הקצאה וקישור של עד 1000 שרתיVM בתוך 5 דקות, תקשורת בין שרתים בקצב של עד 16Gb/s ועד מיליון שאילתות בתוך 15 שניות.

הכנס כלל 3 מסלולי תוכן ותערוכה בה הוצגו, בין היתר:
  • סיור ווירטואלי 3600 ב-Data center המאובטח של גוגל, באמצעות טכנולוגיית VR עם Google Cardboard.
  • הדגמה של ניתוח רגשות בתמונה (sentiment analysis) - שירות חדש, שזמין עתה למפתחים בענן של גוגל ומבוסס על טכנולוגיית רשתות נוירוניות (האחראית, בין היתר, לאפליקציית החיפוש המוכרת של גוגל).
קארל שכטר (Carl Schachter), (בתמונה למטה), סגן נשיא גוגל העולמית ומנהל פעילות הענן העולמית בחברה GCP: "הענן הוא חלק מרכזי בעתיד של גוגל, ישראל היא שוק מרכזי עבורנו. פעילות הענן נתנה לעולם ה-IT תנופה עצומה וצפויה לשנות את פניו באופן דרמטי בתוך 5 שנים יעבור עולם המחשוב מהפכה שלא עבר ב-40 השנה האחרונות.

ב-2015 השקיעה גוגל 9.9 מיליארד דולרים בפעילות הענן שלה, מה שמעיד על החשיבות העצומה, שהחברה מעניקה לפיתוח שירותי הענן שלה. חטיבת הענן הכפילה פי 3 את מספר העובדים שלה בישראל, ומספר השותפים שלה בישראל זינק ב-75%, כחלק מתנופה גדולה מאוד בפעילות הענן בישראל".

קורניליוס וויליס, (בתמונה למעלה), מנהל השיווק של חטיבת הענן הגלובלית בגוגל: "גוגל ממשיכה לפתח תשתית מלאה כדי להמשיך ולספק את החדשנות, שהתרגלתם אליה. אנו בונים עבור העולם ענן מסוג חדש, אחר, עם תפישה של "ארכיטקטורה ללא שרתים" (serverless Architecture), שמאפשרת למפתחים 'לנקות את הראש' ולעסוק אך ורק בפיתוח התוכנה הטובה ביותר שלהם, מבלי לטרוח סביב העיסוק בשרתים וארכיטקטורה. הכי חשוב - אנו מאפשרים ללקוח להשתמש רק במה שהוא צריך באמת ולשלם אך ורק עפ"י הצריכה בפועל, רק מפני שחשוב לנו להיות ספקית הענן הפתוחה והגמישה ביותר".

קרדיט תמונות: תומר פולטין

קארל שכטר



 
 
Bookmark and Share