Telecom News - ה-BlockChain כבר נכנס לעולם הבנקאות, הפיננסים וראיית החשבון

ה-BlockChain כבר נכנס לעולם הבנקאות, הפיננסים וראיית החשבון

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> ה-BlockChain כבר נכנס לעולם הבנקאות, הפיננסים וראיית החשבון
לדעת אנליסטים רבים, עתיד טכנולוגיית האינטרנט מצויה בעולם הבלוקצ'יין (BlockChain), הטכנולוגיה שמאחורי עולם הביטקוין. התחזית ש-2016 תהיה "שנת הבלוקצ'יין" הולכת ומתגשמת, גם לדעת תעשיות הבנקאות, הפיננסים, עורכי הדין וראיית החשבון. ישראל היא מרכז המו"פ העולמי לטכנולוגיות פינטק בכלל ובלוקצ'יין בפרט. נחשפו סטארטאפים חדשים ומבטיחים בתחום. 
מאת: אבי וייס, 29.5.16, 11:40עמית הראל

בלעדי: התחזית, שחשפנו כאן תחת הכותרת: "האם 2016 תהיה שנת הפריצה למרכז השוק של הבלוקצ'יין (מיזמים ישראליים)?", הולכת ומתגשמת.

בכנס ענק, שיזמה חברת רואי החשבון הגדולה בעולם - דלויט, ביחד עם בנק הפועלים, בנק Citi ומשרד עורכי הדין הגדול יגאל ארנון ושות', בבית Citi בת"א ביום 26.5.16, הוצגה השאלה: "האם הדבר הגדול הבא אחרי האינטרנט הוא הבלוקצ'יין?". ניתנו לשאלה הזו תשובות מאוד מעניינות.  

להערכת דלויט, המפורטת בדו"ח מאוד מקיף שפרסמה, הבלוקצ'יין ייפוך במהלך 2016 לטכנולוגיה מובילה, שתיכנס לעולם העסקים והארגונים המסורתיים בתחומים רבים. דלויט עצמה פיתחה מערכת בשם Rubix לסיוע למיזמים בתחום זה לפתח פתרונות במהירות, והיא מכנה את המערכת שלה בשם: Blockchain as a Service. הבלוקצ'יין הוא גם חלק מהמעבר לעולם ה-IoT

רו"ח עמית הראל, (בתמונה למעלה משמאל), מנהל יחידת החדשנות, דלויט: "אני שמח, שיש כאן אולם מלא ומפוצץ של אנשים מכל התחומים, שמגלים עניין בנושא החדשני הזה, שנמצא בתחילת דרכו בעולם, שבו אני חי, העולם הפיננסי. לפני שנה, מעטים בכלל הכירו את המושג הזה - BlockChain. הוא היה ידוע בחוגים מאוד ספציפיים, שעסקו בפיתוח הביטקוין

אנו בדלויט ואצל הלקוחות שלנו, צריכים את הבלוקצ'יין כמענה לצרכים אמיתיים. אבל אנו צריכים להוריד את האנשים מהחלומות ולהציב אותם על קרקע המציאות. להערכתנו, הבלוקצ'יין יעביר את העולם הדיגיטלי לשלב הבא שלו. לא פחות.

השאלה, שאנו שואלים את עצמנו בשנה האחרונה: איך מעבירים את התחום הזה לישימות בתחומים בהם אנו עוסקים? אנו מאמינים, שהבלוקצ'יין הולך להיות דבר גדול ולכן אנו מקדמים אותו ומשקיעים בו. אנו עושים זאת עם שותפים והיום אנו מציגים כמה מהשותפים, דוגמת הבנקים הגדולים Citi והפועלים ומשרד עורכי הדין יגאל ארנון. הפצנו דו"ח מקיף, שהראה את כיווני ההתפתחות של התחום ומדוע ישראל היא מקור החדשנות בנושא זה. 

אנו, כחברת ענק, עם כמעט 200 אלף עובדים ומחזור פעילות שנתי של מעל ל-35 מיליארד דולרים, רואים מקרוב את הצרכים של הלקוחות  הרבים שלנו בכל רחבי העולם, וראינו, שיש צרכים משותפים לרוב הלקוחות שלנו, צרכים, שלפי מה שאנו חושבים, הבלוקצ'יין יכול לספק פתרון מאוד הולם לחלק הארי של הצרכים הללו. 

למה ישראל היא מרכז פיתוח מוביל בתחום? כי בבסיס של הבלוקצ'יין יש הצפנות וזה החוזק של ישראל. רוב ההצפנות הקיימות בעולם הומצאו כאן. בנוסף, זו תעשיית הפינטק וישראל חזקה בתחום המו"פ בעולם הפינטק.

בנוסף, המיקום היחסי שלנו בין היבשות והמעצמות הוא טוב, כדי לספק מענה לכל כיוון ברחבי העולם. אנו גם קרובים לאפריקה, שיש בה כעת קפיצת מדרגה מעולם של חוסר שירותים מינימאליים לעולם של שירותים ניידים, וחלק מהפער הזה נפתר ע"י הבלוקצ'יין. יש בכל יבשת אפריקה ובסיוע של היזמים מדרום אפריקה, פוטנציאל גדול ליזמים ישראליים, במיוחד בתחום הפינטק והבלוקצ'יין. 

אנו בדלויט לא עובדים לבד, אלא בגישת השת"פים. זה לא פשוט לגוף כל כך גדול לנהל סטארטאפים וליישם חדשנות. יש לנו כיום כבר 20 סטארטאפים בשלבי ה-MVP (מוצר מינימלי עובד), שמפעילים אתרי בטא אצל הלקוחות הפיננסיים שלנו. בנוסף, מאות רבות של מפתחים עובדים כבר על המערכת שבנינו בשם Rubix. המערכת הזו מחברת בין יזמים לארגונים, במיוחד בעולם הפיננסי, שבו אנו פועלים. 

אנו לא רק מטפחים סטארטאפים אלא גם מיישמים חדשנות במוצרים שלנו. לפני כשבועיים חשפנו מודל של אימות מוצרים על בסיס פייסבוק-צ'ט, שנעשה על הבלוקצ'יין. יש כבר לקוחות לא מעטים ואפילו מאוד גדולים בעולם, שמאמצים ומפעילים כבר את השירות הזה.

הבלוקצ'יין מאפשר לשנות מודלים עסקיים בתחומים רבים, לשפר ביצועים ולהוזיל עלויות. דוגמה מאוד בולטת, שחשפנו לאחרונה, היא בתחום האמנות, תחום, שהתנהל עד היום על סמך אישורים ידניים מודפסים בתהליך מאוד איטי ולא יעיל, שנתון לזיופים ומניפולציות. אנו מתכוונים להחדיר לתוך יצירות אמנות DNA של האומן ונרשום זאת בבלוקצ'יין. זו תהיה הוכחת בעלות ומקוריות מוחלטת לכל יצירת אמנות מכל סוג, גם בפיסול. עולם האמנות מצפה בקוצר רוח לפריצת הדרך הזו, שאנו מיישמים כעת. 

אתמול השקנו את המעבדה העולמית שלנו לבלוקצ'יין בדבלין - אירלנד, מדינה, שיש בה תמיכה ברעיונות חדשניים בעולם הפינטק. אנו בנינו מקום, שבו יעבדו בשלב ראשון כ-50 עובדים, חלקם מישראל, כדי לפתח פתרונות לשווקים, שבהם נמצאים הלקוחות שלנו, פתרונות על בסיס טכנולוגיות הבלוקצ'יין. 

במקצוע שלנו, ראיית החשבון, ראינו, שבציר הזמן של העשורים האחרונים לא חלה שום התפתחות טכנולוגית. אנו מאמינים, שזה בדיוק הזמן לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית במקצוע שלנו ובכל המקצועות המקבילים והתומכים, דוגמת עורכי דין ומומחי מיסים, מה שיוביל לשינוי וייעול הרגלי העבודה שלנו. לדעתנו, זה הבסיס לאינטרנט של הדור הבא

לכל אלה המפחדים מהבלוקצ'יין הציבורי אני אומר: אז תעבדו עם בלוקצ'יין פרטי, שאמנם יש לו חסרונות, אבל כדי להיכנס לתחום, זה ייתן לכם 'שקט נפשי', עד שתתרגלו לרעיון. אין מה לפחד מהבלוקצ'יין וההתעניינות בנושא נמצא כעת בנסיקה". 

שי רובין, CTO, מרכז החדשנות, Citi ישראל: "אנו כ-140 איש במרכז סיטי בישראל, כחלק מהבנק הענק סיטי, ומפתחים תוכנות עבור סיטי וגם מחפשים פתרונות חדשניים באמצעות האקסלרטור, שבנינו כאן. למי שלא מכיר אותנו, אנו בנק עולמי ענק מוביל בעולם, והחלטנו להסתכל ולבחון את התחום, שבו אנו עוסקים כעת, הבלוקצ'יין, כי אנו חושבים, שזה יכול לייעל את העבודה שלנו ולהוזיל לנו את סעיפי ההוצאות.

אנו פתחנו אך לאחרונה את המחזור החדש של האקסלרטור שלנו עם כ-10 חברות פינטק, כולל חברות שעוסקות בתחום הבלוקצ'יין. אנו מאוד נלהבים מהפיתוחים בתחום הזה.

אני מאמין, שהדבר הגדול הבא הוא: The Non-BlockChain BlockChain Technology. דהיינו: יישום טכנולוגיות חדשות על הבסיס הרעיוני של הבלוק'צין, אבל לא על הבלוקצ'יין הנוכחי. יש כבר כמה פיתוחים מבטיחים כאלה, למשל האתריום (Ethereum), שתופס תאוצה חזקה במקביל לבלוקצ'יין של הביטקוין. יש לזה פוטנציאל ענק, לניהול כלכלי וארגוני של כל משאב, פרטי או ציבורי, בצורה מאובטחת וחד-ערכית". 

ד"ר יואב אינטרטור, CTO, בנק הפועלים: "ביחידת החדשנות שלנו בבנק בוחנים מזה זמן פיתוחים מהסוג של בלוקצ'יין. בנק הפועלים, מזה 30 שנה, מקדם אצלו חדשנות. זה סוד ההצלחה שלנו לאורך השנים. הקונספט, שמוצג בבלוקצ'יין, מאוד מסובך. אין כאן קונספט אחד, שמסביר מה זה בלוקצ'יין.

לכן, יש כאן כמה תחומים, שיכולים להצליח ויש כאלה, שעדיין אנו לא בטוחים ביכולת שלהם להצליח. למשל, אנו תומכים בסטארטאפ Wave, שעוסק בתחום המסחר הבינלאומי, שיכול להוריד לנו את ההוצאות בתחום, שבו המיזם הזה עוסק, בצורה מאוד משמעותית. אלה הפיתוחים, שאנו דוחפים, כשברורה לנו התועלת הכלכלית מיישום הבלוקצ'יין במערכות שלנו. 

אני חייב לציין, שאנו רק בשלבים הראשונים של לימוד התחום. יש כאן צורך ענק בחינוך שוק ופישוט הנושא לרמות ההנהלת הבכירות בעולם הפיננסי, שנבהלות כשהן שומעות את המושג ביטקוין. גם הרגולטורים צריכים להחליט מה זה, כי כיום אין שום הגדרה לבלוקצ'יין בישראל. כך, שעל פניו אין שום איסור להשתמש בבלוקצ'יין". 

פרופ' אלי בן-ששון, הפקולטה למדעי המחשב, הטכניון: "אנו בשלבי יישום של שיטות חדשות בתחום הקריפטוגרפיה, מה שייאפשר קבלת אנונימיות מלאה גם על הבלוקצ'יין הציבורי. 

הפיתוחים שלנו מקבלים ביטוי בסטארטאפ שהקמנו בשם ZeroCash, פרויקט בקוד פתו שכעת נמצא בשלבי בטא ראשוניים. כל מי שמעוניין להכיר את השיטה החדשה מוזמן להיכנס לאתר ולהתנסות בשיטה החדשנית, שאנו מפתחים". 

מני רוזנפלד, (בתמונה מני רוזנפלדמשמאל) יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: "ישראל מובילה את תחום הביטקוין בעולם. זו לא מליצה, זו המציאות. זה קורה גם באקדמיה, גם בסטארטאפים וגם בתחום היישומים המעשיים. 

מה שחסר כדי שהתחום הזה ימריא זה, שהרגולטורים יאמרו את דברם, מה שטרם נעשה. זה מקרין על מהירות היישום של הבלוקצ'יין והביטקוין בעסקים ובארגונים.

נקודה נוספת, שיש לשפר: כמות הכסף, שמושקעת במו"פ בתחום הבלוקציין בישראל, עדיין מאוד נמוכה. מי שמפתח בבלוקצ'יין יכול לקבל מימון בסדרי גודל אחרים לגמרי, אם יפתח למשל בניו-יורק. 

כדי שהתחום יצליח, אנשים צריכים להתייחס לנושא ולהתנסות בו. אנשים צריכים לדעת, שהם לא לבד. יש קהילה ענקית של מפתחים ומומחים בישראל, שיכולה לענות על כל שאלה ולסייע לכל אחד להתנסות במערכות החדשות הללו ולראות את התועלות, שהתחום מביא בכל תחומי העשייה הכלכלית". 

סטארטאפים בעולם הבלוקצ'יין, שנחשפו במהלך האירוע:
  • MultiChain - מפתחים פלטפורמה של Muli-Chain, שמאפשרת לפתח יישומים עם מטבעות רבים מעל לבלוקצ'יין. המערכת מאפשרת  לארגונים ליישם במהירות "ספרי חשבונות" - ledgers מבוזרים.
  • LogicalForm -  מפתחים מענה לבעיות אבטחה ואימות בבלוקציין ומספקים יכול זיהוי רמאויות, באמצעות שימוש בתגיות מוצפנות, פתרון שמאוד מתאים לארגונים גדולים ובמיוחד בעולם הרפואה. 
  • PayKey - מפתחים מערכת לתשלומים בכל מערכת חברתית, הגם שאין בה שום יכולת מובנית להעביר כסף בין אנשים, למשל פייסבוק. עובדים בשת"פ עם כמה בנקים גדולים בעולם ליישום היכולת הזו באפליקציות הבנקאיות הניידות. 
  • Simplex - מערכת מאובטחת לתשלומים ולרכישה קלה של ביטקוין. המערכת מאפשרת רכישה גם בכרטיסי אשראי, בצורה קלה ומאובטחת.
  • Wave - מערכת לניהול המסחר הבינלאומי, כולל אימות שטרות מטען וכל המהלך של העברת סחורות ומטענים ברחבי העולם, עם אימות חד-ערכי של הסחורה, שטרות המטען וכל המסמכים הנלוויים, כולל מערכת התשלומים הקשורים במסחר הבינלאומי. המטרה: ליצור מסחר בינלאומי ללא ניירת, תוך אמון מלא בין כל הצדדים העוסקים בתחום הזה, לכל שרשרת הערך של הובלת הסחורות בעולם. 
  • ZeroCash - מערכת המספקת אנונימיות מלאה בעולם הבלוקצ'יין, ע"י שכבת הצפנות ואימותים חדשה, שלוקחת פחות מ-1 K ופחות מ-6 מילישניות כדי לקבל אימות. 
מצגות מהאירוע - כאן
פינטק



 
 
Bookmark and Share