Telecom News - האם שוק פיתוח אפליקציות מובייל ע"י מפתחים עצמאיים ומיזמים סיים את חייו?

האם שוק פיתוח אפליקציות מובייל ע"י מפתחים עצמאיים ומיזמים סיים את חייו?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> האם שוק פיתוח אפליקציות מובייל ע"י מפתחים עצמאיים ומיזמים סיים את חייו?
התשובה הברורה של חברת המחקר BI Intelligence: כן! החברה ממליצה לכל מפתחי אפליקציות בסלולר להפסיק לפתח אפליקציות ממש כעת ולחפש פרנסה בתחום אחר, כי עידן  פיתוח אפליקציות למובייל סיים את חייו ומת. הוא נכבש ע"י הגדולים ובראשם פייסבוק ואין יותר מקום לאחרים. 
מאת: אבי וייס, 12.6.16, 17:00אפליקציות

חברת המחקר BI Intelligence, על סמך מעקב נתונים, שהיא ערכה (ביחד עם חוקרים אחרים) על חנויות האפליקציות ובמיוחד על חנות האפליקציות של אפל (בארה"ב אפל היא מובילת שוק) טוענת, שעידן פיתוח אפליקציות מובייל הסתיים.

BI Intelligence וממליצה לכל מי שנמצא בתחום פיתוח אפליקציות במובייל, להפסיק לפתח ממש כעת, לחפש לו פרנסה טובה יותר בתחומים אחרים.

אלה הנתונים של ההורדות של אפליקציות מובייל בחודש מאי 2016 בחנות של אפל:
הורדת אפליקציות

הנתונים מצביעים בברור ש-4 האפליקציות המובילות של פייסבוק תופסות 4 מ-5 המקומות הראשונים, ובמקום רביעי הצליחה להתברג רק Snapchat.

הנתונים הללו הם עקביים בשנה האחרונה ופייסבוק שולטת ב-4 מ-5 מקומות הראשונים בכל השנה החולפת. גם שאר המקומות בטבלה הם של חברות ענק דוגמת גוגל. 

לדברי המחקר, בארה"ב בשנה החולפת הייתה ירידה ממוצעת של 21% בהורדת אפליקציות מהחנות, והירידה הייתה כמעט בכל סוגי האפליקציות, שעלו לחנות או שישנן בחנות. מבחינה עולמית הייתה ירידה של 3% בהורדת אפליקציות. בנוסף, בדיקת 15 האפליקציות המובילות שנמצאות גם בחנות של אפל וגם בחנות של גוגל מצביעה על ירידה ממוצעת של כ-20% בין מאי 2015 למאי 2016. 

רק 2 אפליקציות מובייל עלו בשנה החולפת בצורה משמעותית: Snapchat ו-Uber. ב-2 המקרים מדובר בחברות ענק, ששוות עשרות מיליארדי דולרים ולא בחברות הזנק או מפתחים עצמאיים.

מבחינת הכנסות של החברות, שיש להן אפליקציות בחנות של אפל, 1% מהאפליקציות המובילות בראש מכניסות 94% מכלל ההכנסות מאפליקציות סלולר. כלומר, גם כסף אי אפשר יותר לעשות מאפליקציות. הכל הולך לגדולים. 

מחקרים מקבילים לגבי הרגלי השימוש בסמארטפונים הראו, שב-4 השנים האחרונות כמות האפליקציות הממוצעת הקיימת בסמארטפונים ושאנשים משתמשים בהן לפחות אחת בחודש נתקעה והיא עומדת על המספר 27, ואין שום התפתחות או עלייה במספר הזה. כלומר: המשתמשים, גם אם הם מורדים אפליקציה חדשה לסמארטפון, הם מפסיקים מהר מאוד להשתמש בה. המספר 27 נתקע ב-4 השנים האחרונות וזה סימן ברור, שאנשים בוחרים באופן טבעי באילו אפליקציות סלולר הם ישתמשו ודבקים בבבחירה הזו במשך שנים

כלומר: מדובר בשוק, שבאופן מובהק וחד-ערכי הפסיק לצמוח, הגדולים השתלטו עליו ואין בו מקום להתפתחות ליזמים עצמאיים. דהיינו, גם המשקיעים יפסיקו להשקיע בתחום פיתוח אפליקציות מובייל, כי אין כל צפי לצמיחה בשוק הזה, ליזמים עצמאיים. השוק הזה פשוט נתקע ומת (מנקודת הראות עולם היזמות בתחום ה-Mobile Apps). 
 

אפליקציות מובייל



 
 
Bookmark and Share