Telecom News - משרד התקשורת ממשיך לשלוח ספינים לתקשורת ולציבור במסווה צרכני

משרד התקשורת ממשיך לשלוח ספינים לתקשורת ולציבור במסווה צרכני

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת ממשיך לשלוח ספינים לתקשורת ולציבור במסווה צרכני
כל כלי התקשורת ביצעו Cut & Paste לספין נוסף מבית היוצר של המנכ"ל שלמה פילבר והסמנכ"ל הבכיר שמילה מימון תחת הכותרת: "משרד התקשורת יגביל משמעותית את התשלום עבור עבור הוצאות הגבייה המותרות". עוד שימוע, שיגיע"למגרסה של שמילה". את הסיפור העיקרי, שפורסם היום, מסתירים מהציבור (ערעור של סלקום לבית המשפט נגד שמילה מימון). 
מאת: אבי וייס, 26.7.16, 19:40שמילה מימון

שוק התקשורת במדינת ישראל צולל בשנים האחרונות לתהום ובדו"ח הטרי של ITU (ארגון התקשורת של האו"ם) ישראל הידרדרה תוך שנתיים ממקום 29 למקום 35 בכל כלי המדידה ההשוואתיים בין מדינות בכל תחומי ה-ICT. 

במקום לעסוק בקידום שוק התקשורת, שלמה פילבר ממשיך (כהרגלו) בעיסוק ב"זוטי דברים" ובהפרחת ספינים בלי סוף. היום הופרח עוד ספין לחלל האוויר (כאן), ואתר זה לא יבצע Cut & Paste לשטות הזו, כי חבל על האלקטרונים, שיבוזבזו כאן על עוד שימוע, שלא ייצא ממנו כלום.

כמעט כל השימועים ובמיוחד הצרכניים בתקופתו של המנכ"ל שלמה פילבר, לא הובילו לשום דבר ממשי או לאיזה תועלת לצרכנים או לשוק התקשורת בכלל. סתם"עבודה בעיניים" על התקשורת והציבור. 

יתרה מכך. אין רגולטור לתקשורת אחד בעולם, שמתעסק עם "זוטי דברים", כמו שמשרד התקשורת הישראלי מבזבז את זמנו (במיוחד בתקופת כהונתו של שלמה פילבר כמנכ"ל), במקום לעסוק בעיקר (ולמנוע הידרדרות של תשתיות התקשורת) ולקבל החלטות נכונות.

אם לא די בכך, תחום ריבית הפיגורים והוצאות הגבייה הוא תחום המכוסה היטב בחקיקה, פסיקות בתי משפט ותביעות ייצוגיות, ולא ברור מה למשרד התקשורת "לדחוף את אפו" לתחום השייך למשרד האוצר ולרשות השופטת. סביר להניח, שגם השימוע ההזוי, שפורסם היום, יגיע "למגרסה של שמילה", שגורס שם גם תלונות צרכנים וגם את השימועים ההזויים, שהוא יוזם ומפיץ. 

עדכון 27.7.16: נוסח הרן לבאותהשימוע התפרסם באתר משרד התקשורת כאן, ועולה שמי שחתום על השימוע הוא סמנכ"ל לכלכלה הרן לבאות (בתמונה משמאל). קצת מוזר לראות שימוע צרכני בחתימת הרן לבאות, אבל במשרד התקשורת הישראלי הכל אפשרי. כ"כ השימוע הזה כמו קודמיו לא נשלח למי שצריך לשלוח אותו: לצרכנים ולנציגיהם המוסמכים. שימוע זה כרגיל נשלח רק לבעלי העניין, ולכל מי שמחובר ב"קשרי הון שלטון". מה שמבטיח ששום דבר לא ייצא מזה. 
 
לעומת הפרסום הרעשני על ענייני ריבית פיגורים והוצאות גבייה, משרד התקשורת לא פרסם את מה שיותר חשוב מזה: וזה עלה באיחור רב לאתר משרד התקשורת רק היום (עם התאריך של 26.7.16 אבל הדיווח הוא מ-29.6.16). הדיווח הוא, שסלקום הגישה עתירה מנהלית בבית המשפט המחוזי בת"א נגד משרד התקשורת ושמילה מימון (בתמונה למעלה משמאל) בכבודו ובעצמו, על כך, שהטיל קנס מוזר על סלקום. כבר ניתחתי בהרחבה כאן, שהקנס על סלקום היה בלתי ראוי (בלשון המעטה).

למעשה, שמילה מימון הטיל את הקנס על סלקום רק כדי לאזן את סדרת החשיפות המחרידה שלי, על סדרת הקנסות הבלתי חוקיות, שהטיל על בזק והוט.

אינני יודע בוודאות מה ייצא מהעתירה המנהלית הזו של סלקום נגד שמילה. אולם, סביר להניח, שסלקום תפסיד, כי "קליקת הפרקליטים" תגן על השותף של הקליקה: שמילה מימון. ככה זה עובד. 
 
ואסיים בצורה הומוריסטית אבל מציאותית: בתמונה: שמילה מימון מועד בדרכו למגרסה, עם נייר השימוע החדש בחתימתו של ידידו הרן לבאות, שהופץ היום לציבור, וכל כלי התקשורת פרסמו, בלי להבין שזה רק "ספין". היד שאוחזת בחולצתו ושעוצרת אותו מנפילה (נמצאת בצד שמאל בתמונה) היא היד של עו"ד דנה נויפלד, נציגת "קליקת הפרקליטים" במשרד התקשורת. זו היד שתוביל להפסד של סלקום בעתירתה לבית המשפט נגד הקנס, שקיבלה משמילה מימון



 
 
Bookmark and Share