Telecom News - טרנדים מובילים בווידאו חוזי Video Conference ומי מוביל את השוק

טרנדים מובילים בווידאו חוזי Video Conference ומי מוביל את השוק

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> טרנדים מובילים בווידאו חוזי Video Conference ומי מוביל את השוק
טרנדים מובילים בווידאו חוזי Video Conference ומי מוביל את השוק?
מאת: מיכאל פנחס, 10.9.16, 17:24מיכאל פנחס
 
תחום שיחות הוועידה משנה פניו: ממערכות כבדות, יקרות וקשות לתפעול בחדרי שיחות ועידה יקרים, עברנו למערכות, שניתן להפעיל אותן מכל סמארטפון בכל מקום. מי מוביל כיום את השוק העולמי?
 
שוק התקשורת ובתוכו שוק שיחות הוועידה נמצא בתנופת התקדמות ונולדים שלל פתרונות חדישים המשולבים בעולמות ה-IT ובענן.
 
תחום שיחות וידיאו חוזי (Video Conferencing) הפך ממוצר, שהיה "סמל סטטוס" למנהלים, שהרשו לעצמם להוציא כסף על מערכות יקרות וחדרי שיחות ועידה מהודרים, למוצר עממי, שנמצא בכף ידו (בסמארטפון) של כל עובד.
 
הטרנדים המובילים בשוק שיחות הוועידה, נכון למחצית 2016:
  • שילוב שיחות הוועידה ב"עבודה קבוצתית" (UC&C = Unified Communications & Collaborations) הפך להיות כמעט חובה. שיחה עסקית בווידיאו אינה שעשוע, אלא היא כלי עבודה, שאמור להשתלב בכל כלי העבודה של הצדדים לשיחה. שיחת הוועידה חייבת להיות משולבת בתהליכים העסקיים ולהביא ערך מיידי ובר מדידה לתהליכים עסקיים.
  • שיחות הווידיאו חייבות להתבצע מכל מכשיר קצה וכל הטלפונים, כשהדגש כיום הוא על סמארטפונים ומעט גם על טאבלטים ומחשבים ניידים.
  • נושא הפרסונאליות הפך להיות לחובה.  
  • הספק של הפתרון חייב להוכיח תמיכה בכל מכשיר הקצה, בכל מערכות ההפעלה, בכל השירותים הנלווים לשיחה (דוגמת עבודה קבוצתית), בכל סדר גודל של חדרי ועידה ובכל פורמט של וידיאו, לרבות בתקנים החדשים דוגמת WebRTC.
  • הווידיאו חייב להיות איכותי. יש כבר דרישה בשוק לא רק לאיכות וידיאו של HD אלא גם לאיכות 4K.
  • כל פתרון מתקדם חייב לתמוך בכל ה-Eco-System המקיף את שיחות הוועידה.
  • הפתרון של שיחות ועידה חייב להיות מותאם לצרכי הלקוח ולמערכות התקשורת שלו. לכן, הספק חייב להציע ללקוח את כל סוגי הפתרונות: התקנה מקומית, בענן פרטי, בענן ציבורי, כשירות מנוהל מרחוק או שילוב של כמה סוגי פתרונות בו זמנית (למשל, שהלקוח יוכל לנוע מענן פרטי לענן ציבורי לפי הצרכים, סוגי המשתמשים והעומסים של השיחות). 
  • הצורך בציוד קצה סטנדרטי ובלי לכבול את הלקוח לעולמים ב"חתונה קתולית", הפך לדרישה חיונית. ספק, שמציע את הפתרון שלו מלווה במערכת מסובכת של רישיונות והסכמים כובלים, לא זוכה כיום לפופולריות בקרב הלקוחות.
  •  התמיכה, האחריות והתחזוקה הפכו לפרמטר חשוב בהחלטה במי לבחור. אפשר למצוא חוות דעת על כל ספק ברשתות החברתיות באינטרנט וספק עם שם רע בתחום השירות והתחזוקה לא יכול לצפות ללקוחות חדשים בהיקף משמעותי.
 
במחקרים, שפורסמו במחצית 2016 במקביל, הן ע"י חברת גרטנר והן ע"י IDC, נמצאה התאמה כמעט מלאה ב"מדד הספקים המובילים" בתחום שיחות הוועידה. 2 חברות המחקר מדווחות, ש-4 ספקי הפתרונות המובילים הם: סיסקו, פוליקום, Vydio ו-Huawei. ללא ספק, מדובר בהפתעה. שכן, ספקים מובילים בשוק זה עד עתה נדחקו למטה ברשימה, דוגמת: אוויה, גוגל, לוגיטק ועוד.
 
כרגע סיסקו נמצאת בתזזית של שינויים במיקוד (כולל פיטורים בהיקף ניכר) וטרם ברור אם עסקי שיחות הוועידה יישארו בליבת הפתרונות של סיסקו, שמעוניינת לשנות מיקוד, לצאת מעסקי החומרה ולהתמקד בפתרונות תוכנה וענן.
 
לכן, על הרקע הזה ניתן לציין את פוליקום, שנמצאת במקום השני ממש קרוב לסיסקו, גם במדד של גרטנר - Magic Quadrant וגם במדד של IDC - MarketScape. הניתוחים המלאיםשל המתחרים מצויים בלינקים תחתית הכתבה. לא פלא, שפוליקום מדווחת על כ-400 אלף לקוחות המשתמשים בפתרון שלה ברחבי העולם.
 
החוקרים מציינים, שפוליקום היאBest-of-breed  בתחום, גם בגישה שלה לצרכים של הלקוחות וגם בחדשנות ובגמישות של הפתרונות. החוקרים מציינים, שאחד היתרונות הבולטים של פוליקום הוא השילוב המוצלח שלה עם Microsoft Skype ושאר מוצרי מיקרוסופט, שנמצאים בעסקים בכל רחבי העולם, שילוב המאפשר יישום שיחות ועידה ללא כל צורך בחומרה משולבת תוכנה מסוג Gateway, מה שנדרש בפתרונות מתחרים.
 
פתרון משולב עם מיקרוסופט ללא Gateway מאפשר לספק שיחות ועידה בעלויות יותר נמוכות לעסקים ולארגונים, ביתר פשטות, עם יכולת ניהול קלה יותר ועם חוויית שימוש טובה יותר.
 
בנוסף, השימוש בסטנדרטים פתוחים ובתקנים עולמיים ע"י פוליקום מאפשר את "חופש הבחירה" ללקוחות, בלי להיות כבולים ב"חתונה קתולית". זה מה שמאפשר תאימות מלאה עם כל מערכות ההפעלה וכל מוצרי הקצה כולל סמארטפונים, בלי להתפשר על איכות הווידיאו של השיחה.
 
שורה תחתונה:
יישום פתרונות מסוג של "שיחות ועידה" הופך למשימה קלה, מהירה ואפשרית בפתרונות החדשים הקיימים כיום בשוק. תשומת לב, שרכישת פתרונות מתקדמים לתחום זה, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק.
 
מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים לשיחות ועידה, לרבות מעבר לתשתיות הכוללות שירותים מתקדמים הנמצאים בענן.
 
אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, ספטמבר 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים

שיחת ועידה



 
 
Bookmark and Share