Telecom News - משרד התקשורת נאלץ לחשוף את מינוי ושמות חברי הוועדה המייעצת

משרד התקשורת נאלץ לחשוף את מינוי ושמות חברי הוועדה המייעצת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת נאלץ לחשוף את מינוי ושמות חברי הוועדה המייעצת
בעקבות לחץ של טלקום ניוז, משרד התקשורת פרסם היום "הודעה לעיתונות" על "הוועדה המייעצת לפרישה אוניברסלית", שעסק בנושא הדחייה, שניתנת לחברת הוט, ונאלץ לחשוף את מסמך המינוי של הוועדה ע"י רוה"מ, מסמך, שהוסתר מהציבור מאז 13.7.2015.
מאת: אבי וייס, 29.8.16, 17:00ביב נתניהו

כשחשפתי (כאן) את המסמך של מנכ"ל משרד התקשורת, שמספק הקלות להוט בשווי של כמיליארד ש"ח בתחום הפריסה ברחבי הארץ, רוב כלי התקשורת העתיקו את הידיעה בלי לתת קרדיט לטלקום ניוז, אבל זה לא היה הדבר הכי חשוב בחשיפה. בפסקה האחרונה בחשיפה כתבתי כך:

"דבר קטן אבל לא פחות חשוב: שלמה פילבר מכנה את עצמו במסמך שהוציא: "יו"ר הוועדה המייעצת", כאשר לא ברור אם "הוועדה המייעצת" הזו בכלל התכנסה אי פעם לדון בנושא, ששלמה פילבר מציג כעת (כנראה זו הסיבה, שחתימות שאר חברי הוועדה לא מופיעות על המסמך). הבעיה היותר חמורה: לא מצאתי באתר משרד התקשורת שום כתב מינוי של שלמה פילבר לתפקיד הזה (של יו"ר הוועדה) ומיהם שאר חברי ה"וועדה המייעצת" (המינוי חייב להיעשות ע"י השר ולהתפרסם, ככתוב בתקנות: "הודעה בדבר מינוי ועדה מייעצת וכן שמות החברים בוועדה המייעצת, יפורסמו באתר האינטרנט של משרד התקשורת"). כך, שכרגע נדמה לי, שהמסמך של שלמה פילבר הוא פשוט "פלופ" חסר כל בסיס חוקי". 

בעקבות זאת פניתי בדחיפות למשרד התקשורת כדלהלן:
"אתמול מנכ"ל משרד התקשורת הוציא מסמך בתור "יו"ר הוועדה המייעצת".
אולם, לא מצאתי באתר משרד התקשורת (כפי שנדרש בתקנות) את כתב המינוי של השר ל"וועדה המייעצת".
בלי כתב מינוי בתוקף ומפורסם, אין כל תוקף למסמך הנ"ל של המנכ"ל.
היכן כתב המינוי?"

כשלא קיבלתי תגובה הוצאתי פנייה נוספת למנכ"ל משרד התקשורת בזו הלשון: 
"מאי התגובה אני מבין, שאין שום מינוי של "ועדה מייעצת".
לכן, היות והמנכ"ל חתם על מכתב שיצאה כביכול מהוועדה המייעצת והוא חתום על הנייר הזה בהתחזות ליו"ר הוועדה המייעצת – ועדה שלא קיימת, מן הדין, שהמסמך הזה יבוטל לאלתר, שכן מדובר בהתחזות והונאה.
אודה לעדכון מתי מסמך המנכ"ל יבוטל."

לאחר ששוב לא קיבלתי כל תגובה, פניתי ליועץ המשפטי לממשלהמנדלבליט ד"ר אביחי מנדלבליט, (בתמונה משמאל), ולנש"מ (נציבות שירות המדינה), עם העתק למשטרת ישראל, בבקשה לחקור את הנושא, שכן לכאורה יש כאן זיוף מסמך והתחזות, של מנכ"ל משרד התקשורת.

הפנייה הזו כנראה עשתה חיש מהר את שלה והיום פרסם משרד התקשורת 2 מסמכים בבת אחת:

א. הודעת דוברות (כאן). על ההודעה יש תאריך של 18 לאוגוסט 2016, אבל ההודעה פורסמה רק היום (29.8.16). ההודעה הזו לעיתונות היא תמצית המסמך של המנכ"ל עם כמה תוספות קטנות, שאחת מהן היא ציון העובדה, שיש ועדה מייעצת... . 

ב. לאתר משרד התקשורת עלה מסמך של כתב המינוי של הוועדה מאת רוה"מ ושר התקשורת (ביבי נתניהו, בתמונה למעלה), שכולל את בעלי התפקידים הבאים: שלמה פילבר (יו"ר הוועדה), אורן לביאן, מיטל בשרי, יוסף אגיבאוה מדז'יבוז'.

כ"כ, קיבלתי את תגובת משרד התקשורת: 
"הועדה המייעצת מונתה ע"י שר התקשורת משה כחלון ב-17 לנובמבר 2011 וחבריה היו המנכ"ל – עדן ברטל יו"ר הוועדה
אורן לביאן – עובד מ. התקשורת בתפקיד סמנכ"ל, הגב' מיטל בשארי – נציגת ארגון הצרכנים, מר יוסף אגיב – נציג מקרב הציבור, והגב' אווה מיזיבוז' - נציגה מקרב הציבור.

בתאריך 13 ביולי 2015 חידש שר התקשורת בנימין נתניהו את כתבי המינוי לאותם חברי ועדה, ומינה ליו"ר את שלמה פילבר - מנכ"ל המשרד".

בהחלט יפה, שכעת הכל נחשף, תודות ללחץ של טלקום ניוז, ונעשה גלוי גם לציבור.

אולם, 3 שאלות נשארו עדיין פתוחות:

1. למה המינוי של הוועדה הוסתר מהציבור מאז 13.7.15 ועד היום? 

2. היות והתקנות בסעיף 2(ח) מחייבות את פרסום מינוי הוועדה הזו באתר האינטרנט של משרד התקשורת, מה שלא נעשה, האם אין אי הפרסום פוסל את התוקף של עבודת הוועדה בתקופה, שבה המינוי הזה לא פורסם כנדרש (דהיינו מ-13.7.15 ועד היום- 29.8.16)? 

3
. על המינוי חתום ראש הממשלה ושר התקשורת (ביבי נתניהו), שנאסר עליו (לפי החלטת היועמ"ש) לעסוק בנושאים, שיש להם השפעה כלכלית על קבוצת בזק. לנושא, שהוועדה עסקה בו, יש השפעה מהותית על בזק (שכן הוט תקבל אישור לספק שירותי OTT על רשת בזק). האם לא היה נדרש, שכתב המינוי הזה יתבטל ויוחלף ע"י כתב מינוי בחתימה של השר צחי הנגבי

אני מניח, שהיועץ המשפטי לממשלה, שהנושא הזה כבר הונח על שולחנו, יקבל בקרוב החלטה גם בעניין זה. 
הוועדה המייעצת



 
 
Bookmark and Share