Telecom News - הסטארטאפ הישראלי המעוניין "לנצח את הסרטן ביחד" באפליקציה סלולרית

הסטארטאפ הישראלי המעוניין "לנצח את הסרטן ביחד" באפליקציה סלולרית

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> הסטארטאפ הישראלי המעוניין "לנצח את הסרטן ביחד" באפליקציה סלולרית
הסטארטאפ הישראלי המעוניין "לנצח את הסרטן ביחד" באפליקציה סלולרית
מאת: אבי וייס, 1.9.16, 09:00אלירן מלכי
 
מערכת חדשה בשם BeLong מאפשרת ניהול תהליך יעיל של המאבק במחלת הסרטן, בשיטה חדשה, מבוססת קהילה, שזוכה כבר להצלחה בארץ ובעולם ומשנה לגמרי את איכות החיים של החולה. המערכת כוללת את כל הנדרש לניהול המאבק במקום אחד.

עדכון בתחתית הכתבה.
  

"אני מאמין, שנוכל לשנות את העולם בתחום שלנו", מתאר אלירן מלכי, מייסד משותף ומנכ"ל BeLong. "האפליקציה שלנו מוכיחה את עצמה, לפי עדות המשתמשים בה, שמדווחים לנו, שהיא מורידה את הלחץ והמתח הנפשי של המשתמשים בה. לכן, הקשר בין אנשים משפר בוודאות את הבריאות שלהם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם אלירן מלכי (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שיפור איכות חיים והארכת תוחלת חיים בקרב חולי הסרטן. המוטו של המיזם: Beating Cancer Together.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של BeLong?
אלירן מלכי: "אני יחד עם צוות המייסדים, שהולך אתי, זה הסטארטאפ השלישי שלנו אחרי 2 אקזיטים מוצלחים:
1) הקמנו את וראסיטי (, (Veracity שעסקה בתחום הביג-דאטה ונרכשה ע"י אמת מחשוב ב-2013.
2) הקמנו את ,More שפיתחה מערכת לניהול וחלוקת משאבים יעילים במערכות בסיסי הנתונים של ארגונים ונרכשה ע"י EMC.
 
אחרי הרכישה עבדתי ב-EMC בחברת הבת שלה - Pivotal עד שההתחייבויות שלי עקב הרכישה הסתיימו שם.
 
חיפשנו מה היעד הבא ואז באופן די מפתיע, כולנו חווינו באותה תקופה אבדן של בני משפחה עקב סרטן. ראינו, שכולנו עומדים בפני אותה בעיה: לא מלמדים את החולים ובני משפחותיהם איך להתמודד ולנהל את המחלה הזו.
 
BeLong נולדה מצורך ומחוויה אישית. כיזמים אנו חווינו לדאבוננו את ההתמודדות עם המחלה וליווינו את יקירינו בהתמודדות עם אתגרי המחלה. אצלי, הסב ודודתי נפטרו מסרטן. עירד דויטש - יזם וסמנכ"ל טכנולוגיה: אמו של עירד נפטרה מסרטן הריאות. אוהד רובין, יזם וסמנכ"ל כספים וסמנכ"ל תפעול: אוהד איבד סבא לסרטן המעי הגס. אסף רגיניאנו, סמנכ"ל הפיתוח: אסף אבד את אביו ללוקמיה.
 
כולנו גילינו, שמידע חשוב היה חסר וכולנו בזבזנו זמן יקר במבוך המשימות. לא תמיד המידע הנכון היה זמין, היו תהליכים מיותרים, תהליכים חסרים, מונחים ומושגים לא ברורים ונוצרה מורכבות בניהול המשימות והטיפולים. הצורך להבין ולקבל מידע רלוונטי, הניסיון והידע הרב שנרכש, שיכול להיות לעזר רב לאחרים, הובילו אותנו לייצר מערכת, שתיתן פתרון לכל אלה.
 
היות ואנו טובים ובעלי ניסיון בביג-דאטה ובניהול תהליכים ומבינים איך משפרים תהליכים, חשבנו, שאנו יכולים לסייע לפתור את הבעיה האקוטית הזו, שקיימתלא רק בישראל.
 
במהלך הגדרת הבעיה למדנו, שהרבה יודעים המון מידע, אבל זה לא מונגש לחולים ולא מנוהל. חשבנו על רעיון, שדי דומה במאפיינים שלו ל-Waze, בתחום ההתמודדות עם הסרטן. חשבנו אז גם על הצלת בני משפחה שלנו, כי למדנו, שמידע, מגיע בזמן, מסוגל להציל חיים. חד משמעית.
 
בהתחלה, הבעיה הזו נראתה לנו קלה לפתרון. אבל מהר מאוד למדנו, שזו בעיה ממש לא קלה. לכל חולה יש תבנית אחרת של התנהלות ובכל שלב של התהליך, זה שונה מחולה לחולה".
 
שאלה: מה התועלת בהנגשת מידע וניהול מידע בתחום הזה?
תשובה: "השם המקורי של החברה נקרא BeLonTail. כלומר: טיפול בזנב הארוך של סיכויי ההישרדות בתחום הסרטן. חשבנו איך אנו יכולים לנסות להעביר את מסות החולים ממרכז הסטטיסטיקה לזנב הארוך.
 
מה שלמדנו בניתוח החולים, שהגיעו אל הזנב הארוך והאריכו חיים, שהם אנשים פרואקטיביים. אלה, שהאריכו חיים או נחלצו מהמחלה, היו אנשים, שיזמו דברים. למשל: הלכו לעוד רופא, שינו תזונה, ביצעו בדיקה נוספת שונה, וכך הלאה. בקיצור: הם עשו עוד מעשים, שבאופן מצטבר הביאו לתוצאות חיוביות לגבי עצמם. את החוכמה הזו, שלא כתובה בשום מקום, אנו מעוניינים להנגיש לכולם.
 
מנקודת המבט שלנו, מדובר במהלך לשיפור התהליך עצמו. זה מהלך, שמגיע לחולה, עוד לפני ההתערבות הרפואית הישירה בו. החולה ובני משפחתו אמורים לנהל תהליכים יותר נכון. זה בדיוק כמו בניווט בכביש: יש הרבה דרכים להגיע ליעד, אבל מעט דרכים להגיע ליעד מהר, בטוח ובזמן.
 
הניהול הנכון כולל כמה החלטות לא פשוטות, ממש מההתחלה: בחירת הרופא הנכון, בחירת הבדיקות הנכונות, בחירת התהליך הטיפולי הנכון. אי אפשר להגיע ליעד אם שוגים בבחירות לכל אורך הדרך.
 
ממה שלמדנו, לכל חולה בסרטן יש נקודה קריטית להחלטה – CDP (Critical Decision Point), שאם עוברים אותה לא נכון, אין כמעט סיכוי לשרוד. הנקודה הזו היא מאוד קריטית בתהליכי קבלת ההחלטות של עולם הרפואה ושל החולה עצמו. לזהות את הנקודה הזו זה לא קל, אבל זה אפשרי.
 
המטרה שלנו היא לספק לחולה מרווח קטן יותר של החלטות מוטעות. זה קיים בכל תחום, כולל למשל בתופעות לוואי. רק בתחום הזה, אנו מקבלים המון פידבק מהקהילה, מה שיכול למנוע תופעות לוואי די בקלות, אם יודעים את התהליך הנכון. קבלת החלטות נכונה משנה לגמרי את איכות החיים של החולה.
 
ככל שההרגשה של החולה משתפרת, זה גלגל המניע את עצמו. זה מוביל לשיפור המצב הבריאותי. זה מגיע מ'חכמת ההמון', שזה כוח עצום במערכות מידע המוניות.
 
BeLong היא מערכת יחידה מסוגה, מבוססת קהילה, לניהול המאבק במחלת הסרטן. המערכת כוללת את כל הנדרש לניהול המאבק במקום אחד. החברה הוקמה ב-2015 והושקה בינואר 2016. מאז ועד היום הצטרפו לשורותיה אלפי לקוחות, בתי חולים, עמותות וארגונים".  
 
שאלה: מה למעשה אתם מפתחים?
תשובה: "בנינו פלטפורמה המורכבת מכמה רבדים. מנקדות הראות של החולה ובני משפחתו, זו אפליקציה סלולרית, שמלווה אותו כל הזמן. האפליקציה מספקת יכולת ניהול של החולה את עצמו בשיתוף בני משפחתו וכל מי שבחר לשתף במהלך הזה.
 
המערכת כוללת מפת דרכים, למשל מהן המשימות, שהחולה קיבל מהרופא, איזה שאלות יש לשאול את הרופא בכל פגישה, מה להכין לכל שלב, טיפים המכינים את האנשים לכל שלב וכך הלאה. מנקודת מבט של מערכת הרפואה, זה מוריד כ-80% מהשאלות, שחולים שואלים את אנשי הצוות.
 
המערכת כוללת חוויה חברתית מאוד מיוחדת, שהיא דו-שיח בין החולים.

במערכת יש כיום כבר 30 רופאים העונים לחולים בתחומי המומחיות שלהם, בחינם. יש לנו די הרבה מנטורים במערכת, שזה כולל בעלי מקצוע בכל תחומי עולם הרפואה, הסיעוד, הרווחה וכן חולים, שיש להם יכולת ורצון להיות מנטורים מהניסיון של עצמם. יש כאן מידע מצטבר, שרק חוכמת ההמונים יכולה להביא.
 
מערכת נוספת היא תיק רפואי. זה לא התיק הרפואי של מערכת הבריאות. זו האינפורמציה, שהחולה בעצמו מזין למערכת. זה מידע הנמצא באחריות אישית של החולה. הוא יכול לשתף מידע עם מי שהוא מחליט, כי זה המידע שלו.
 
מצאנו, שחולי סרטן הולכים לכל פגישה עם קלסר רפואי תפוח עם מסמכים. אם יש להם את כל המידע, למה שזה לא יהיה Online? אנו מאפשרים להם להעלות מידע ולסנכרן אותו מאוד בקלות. זה מאפשר לחולה לשתף אנשי מפתח, אותם הוא בוחר, למשל צילומים או תוצאות של בדיקה.
 
תחום נוסף זה תחום מנהלה וכללים. זה תחום, שאין בו כל בעיית חיסיון, כי אלה כלים הבאים לעזור לחולים. למשל: איך מגיעים לבית החולים ואיך מגיעים לרופא מסוים ומה צריך להביא לכל בדיקה. יש כאן הרבה 'בלבול מוח' והטרדה של כל הסגל הרפואי והאדמיניסטרטיבי במערכת הבריאות, בשאלות של חולים ובני משפחותיהם בתחומים הללו.
 
מערכת נוספת ולא פחות חשובה זו התאמה של מחקרים קליניים לחולים. חולים יכולים לקבל התאמה למחקר קליני, על פי מה שאנו אוספים ויודעים. אנו עוזרים לכל חולה המבקש זאת, מנסים למצוא לו את המחקר הקליני, שכרגע פתוח לצירוף חולים, ומתאימים לו את המחקר לסוג ולשלב המחלה שיש לו. זה שירות חינמי, שאנו משקיעים בו לא מעט זמן. כבר ביצענו כמה עשרות התאמות של מחקרים קליניים לחולים.
 
כל המעטפת, שעוטפת את החולה, היא עם פרסונליזציה, למרות שכל החולים אצלנו אנונימיים. בגלל שהמערכת שלנו היא אנונימית לחלוטין, אנשים מרגישים יותר בטוחים ויותר פתוחים להציף את הצרכים שלהם במערכת".
 
שאלה: אין דבר כזה כבר בעולם?
תשובה: "בתחום, שבו אנו נמצאים, תחום הקשר עם החולה וניהול המחלה על ידו, זה תחום הנקרא Patient Navigation. אנו ראשונים במשבצת הזו.
 
אנו עוזרים לחולה לנווט את מהלך המחלה שלו עצמו. אנו לא מחליפים את הרופאים, אבל אנו יכולים להגיד לחולה מה מקובל ומה מומלץ. את זה הוא מקבל מחכמת ההמונים הכוללת גם רופאים".  
 
שאלה: לאן המערכת הזו מתפתחת?
תשובה: "יש לנו מחשבות לאור משובים, שאנו מקבלים, להרחיב את המערכת לכיוון של מחלות כרוניות, לא רק לסרטן. האוכלוסייה של החולים כאן הרבה יותר גדולה וכמות המידע גדולה בכמה סדרי גודל. כרגע זה רק מחשבות וטרם החלטנו מתי נתחיל במהלך הזה.
 
כרגע אנו עוסקים בשיפור המערכת, בבניית כלים טובים יותר לשיפור הסטטיסטיקה של החולים בתחום הטיפול במחלת הסרטן. אנו משפרים את כלי חציבת המידע ומשפרים את התהליכים".
 
שאלה: איך עושים מזה כסף, אם השירות הוא חינמי?
תשובה: "המערכת הזו חוסכת לבתי החולים המון כסף. גם לחברות הביטוח. ממה שכבר הוכחנו, זה מוריד את כמות המפגשים עם החולים ואורך הפגישות מתקצר. זה שווה המון כסף לבתי החולים.
 
בנוסף, יש כיום בארה"ב שיטה, שבה מתגמלים את בית החולים על שמירת הקשר עם החולה, אחרי שהוא יוצא מבית החולים. כך, אנו עונים על צורך של מערכת הבריאות, כי אנו מספקים לה פתרון מוכן העונה בדיוק לצורך הזה. בתי החולים לא צריכים לפתח ולהטמיע אצלם שום דבר, כדי לקבל שירות של קשר עם החולים.
 
מכאן, שבתי החולים הם שוק המטרה הראשון שלנו. בעתיד נפנה גם לשווקים נוספים, דוגמת שוק חברות הביטוח ואולי גם שוק התרופות, ונפתח שירותי פרימיום לחולים.
 
התחלנו להפיץ את המערכת כאן בישראל ולמעשה 'כבשנו את השוק בסערה'. בתי חולים דוגמת: קפלן, איכילוב, תל-השומר, הדסה ועוד, הצטרפו למערכת. כעת אנו בשלבי צירוף בתי חולים בחו"ל.
 
החלטנו כעת למקד את מאמצי השיווק שלנו בחו"ל, כי בישראל בתי החולים כבר מכירים אותנו ואת הערך, שאנו מספקים להם. כל הזמן מצטרפים עוד בתי חולים לרשימת הלקוחות שלנו. אנו מרגישים, שזה מתחיל לתפוס תנופה.
 
כבר כיום יש לנו משתמשים בכל העולם. המערכת מגיעה במספר שפות ונמשיך לפתח התאמה לשפות נוספות לפי הדרישה. אנו, למעשה, מגשרים על פערים חברתיים בין חולים, בכל העולם".
 
שאלה: מה קורה בתחום גיוס ההון למיזם?
תשובה: "את ההתחלה השקענו מכיסנו ומאנג'לים, שהכירו אותנו ואת היכולות שלנו והצטרפו להשקעה. בקרוב נלך לגיוס גדול יותר. כדי לתת למענה לשווקים בינלאומיים, אנו חייבים לתת מענה המותאם לצרכים של כל בית חולים ולכל סוג של משתמשים".
 
שאלה: איך מגינים על המידע הרפואי הנצבר אצלכם?
תשובה: "הדבר הראשון והכי חשוב: החולים הם אנונימיים. הם משתפים מידע רק עם מי שהם בוחרים. כל המידע מוצפן ומבוזר בעננים מוצפנים. שום מידע לא מועבר ולא נשמר בסמארטפון או בכל רשת לא מוגנת. הכל נשאר בענן במערכת בשליטה שלנו. אם מכשיר הסלולר של החולה נגנב, אין כל יכולת לגשת למידע במכשיר, כי אין במכשיר שום מידע. הכל בענן בגישה מאובטחת.
 
מנקודת הראות של החוקים בעולם הרפואה, אין שום בעיה אם החולה הוא זה המעלה את המידע שלו. כי מבחינת החוק, החולה הוא האחראי על המידע של עצמו, שקיבל מהמערכת הרפואית. אנו לא שואבים שום מידע מהמערכות הרפואיות הציבוריות, כדי לשמור על הכלל הזה. רק מה שהחולה רוצה לתת, זה המידע הקיים במערכת. החולה שולט בזה ב-100%.
 
יש לנו יתרון, שאנו מחזיקים את המידע לא ברשת אינטרנט פתוחה, כמו פורטלים ופורומים רפואיים, שיש המון כאלה באינטרנט. אנו נמצאים מול החולה במערכת סגורה וגם שם הוא אנונימי.
 
כדי לשמור על רמת השיח במערכת, אנו מפקחים על השיח ברשת, ואם מישהו מתבטא לא יפה הוא יימחק ובמקרים קיצוניים נחסום לו את החשבון.
 
ממה שלמדנו עד עכשיו מהמערכת, היא יוצרת קשר, שיש בו יותר חמימות בין החולה לרופא, עם יותר אמינות. המחקרים מראים, ששיפור הקשר והאמון בין החולה לרופא משפר את איכות הטיפול ומשפר את סיכויי ההצלחה של הטיפול.
 
בנוסף, הפחתת הלחץ הנפשי של החולה משפרת את רמת ההצלחה שלו. מי שמקבל הודעה שהוא חולה בסרטן, נכנס ללחץ המלווה אותו כל הזמן".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
אלירן מלכי: "אני למעשה מגשים את החלום שלי. אנו משנים את ההתנהלות של חולים במחלת הסרטן. בעבר, מה שעניין אותי זה לשפר מערכות תוכנה. כיום אני מתרכז בלשפר את אורך החיים ותוחלת החיים של המשתמשים במערכת. זה נטו הצלחת חיים וזה מניע חזק מאוד עבורי ועבור כל הצוות שלנו.
 
אנו מקבלים כל הזמן תודות מאנשים, ששיפרנו להם את החיים או עזרנו להם להמשיך ולחיות. אנו מעוניינים לשנות את הסטטיסטיקה של מחלת הסרטן בעולם ולשנות אותה דרך הטיפול במידע. אנו יודעים איך מטפלים נכון במידע. זה המשבצת שלי ואני מאמין שנוכל להצליח במסע הזה".
 
סרטון הסבר (בפורמט MP4) - כאן.
 
צילום מסך של האפליקציה הסלולרית:

עדכון 15.1.17, 13:55: המערך האונקולוגי במרכז הרפואי איכילוב מחזק את הקשר הישיר בין הצוות הרפואי לחולי סרטן המטופלים במערך גם באמצעות אפליקציית Belong" - מנצחים את הסרטן יחד". השירות ניתן ללא תשלום.
 
פרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי באיכילוב: "כמנהל המערך האונקולוגי, אני רואה באפליקציה יתרונות ברורים לחולים ולצוות המטפל: שיפור השירות וחיזוק הקשר הישיר והבלתי אמצעי בין הרופא למטופל ע"י שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. הקטנת שיעור הביקורים בחדרי המיון של חולי הסרטן ע"י מתן מענה רפואי בהתאם לתלונות החולה עוד בביתו מה שיכול למנוע במקרים רבים את הגעתם לבית החולים. המטרה היא לרתום את הטכנולוגיה לטובת שיפור איכות השירות וחווית המטופל, באמצעות הנגשת תהליכי קבלת המידע, קיצור זמני המענה והגדלת הזמינות של הצוות המטפל".
 
למתן מענה מקצועי לחולים באפליקציה נרתמו כמה מהרופאים הבולטים ומובילים בתחום הסרטן באיכילוב.
 
השירות הניתן למטופלי איכילוב יתבצע באמצעות קוד כניסה אותו ניתן לקבל במזכירות מרפאות המערך האונקולוגי של בית חולים ובאתר האינטרנט של בית החולים. קישור מהאפליקציה לאתר האינטרנט של בית החולים יופיע במסך הראשי מתחת לשמו של המשתמש.


צילום מסך



 
 
Bookmark and Share